Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Poleringssätt och produktval.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 16 jan 2015 20:29

Tja! letar runt efter Sprayflaskor av bra kvalité till rimligt pris och MF dukar till vettigt pris? inser varje gång när jag tvättar och polerar att dessa saker saknas.. Letar även efter en prisvärd isopropanol som jag kan späda ut själv efter behov.

En sidofråga, var förvarar ni era MF dukar? jag har dem i garaget men har inget vettigt ställe att lägga dem på och det känns som det är smuts och damm överallt så nån typ av låda med lock hade ju varit bra. :)

MVH

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Perra83 » 16 jan 2015 20:42

Varje sponsor har flaskor och MF dukar.

Dubbelverkande pumpar är effektiva.

Tvättade MF dukar lägger jag i sådana här lådor
http://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rva ... r341552002

Har fyra stora lådor fulla med trasor, dukar, våffelsvampar och trissor. Enkla att stapla och förvara.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av progge » 16 jan 2015 20:56

Dannek skrev:Tja! letar runt efter Sprayflaskor av bra kvalité till rimligt pris och MF dukar till vettigt pris? inser varje gång när jag tvättar och polerar att dessa saker saknas.. Letar även efter en prisvärd isopropanol som jag kan späda ut själv efter behov.

En sidofråga, var förvarar ni era MF dukar? jag har dem i garaget men har inget vettigt ställe att lägga dem på och det känns som det är smuts och damm överallt så nån typ av låda med lock hade ju varit bra. :)

MVH
Du har PM :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 16 jan 2015 21:31

Perra83 skrev:Varje sponsor har flaskor och MF dukar.

Dubbelverkande pumpar är effektiva.

Tvättade MF dukar lägger jag i sådana här lådor
http://www.clasohlson.com/se/F%C3%B6rva ... r341552002

Har fyra stora lådor fulla med trasor, dukar, våffelsvampar och trissor. Enkla att stapla och förvara.
jo jag vet det men jag har beställt lite olika från vissa sponsorer (nämner inga namn) och även dem lite dyrare tycker jag inte har varit så speciella om man tänker på priset.. tack för länken till lådorna, får bli en sväng förbi clas någon dag :)

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av miken » 17 jan 2015 00:38

Dom med dubbelverkande pump och som funkar upp som ner är helt underbara :D

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 17 jan 2015 02:37

miken skrev:Dom med dubbelverkande pump och som funkar upp som ner är helt underbara :D
dem är lite väl dyra för mig tyvärr :cry: om du menar dem som kostar 100 kr styck :| kommer använda dem till fälgrengöringsmedel samt Isopropanol och Interiörcleaner så är inte jätte beroende av 360 grader :jeps

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av progge » 17 jan 2015 10:17

Dannek skrev:
miken skrev:Dom med dubbelverkande pump och som funkar upp som ner är helt underbara :D
dem är lite väl dyra för mig tyvärr :cry: om du menar dem som kostar 100 kr styck :| kommer använda dem till fälgrengöringsmedel samt Isopropanol och Interiörcleaner så är inte jätte beroende av 360 grader :jeps
Om man lutar en vanlig flaska det minsta så suger den ingen vätska.
En 360 har man sug i alla vinklar. Även upp och ned.
Men man kan bygga detta skälv, med mjuk slang och en tyngd :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Perra83 » 17 jan 2015 11:25

progge skrev:
Dannek skrev:
miken skrev:Dom med dubbelverkande pump och som funkar upp som ner är helt underbara :D
dem är lite väl dyra för mig tyvärr :cry: om du menar dem som kostar 100 kr styck :| kommer använda dem till fälgrengöringsmedel samt Isopropanol och Interiörcleaner så är inte jätte beroende av 360 grader :jeps
Om man lutar en vanlig flaska det minsta så suger den ingen vätska.
En 360 har man sug i alla vinklar. Även upp och ned.
Men man kan bygga detta skälv, med mjuk slang och en tyngd :jeps
Plus att man vill inte ha dåliga sprayflaskor! Bättre att köpa bra direkt än att köpa billigt och svära och bli arg.

Dom använder jag till fälgrent, flygrostborttagare och kallavfettning. Tyvärr inga 360°
http://www.streetpower-rekond.se/168-sprayflaskor

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 524
Blev medlem: 09 nov 2008 20:52
Ort: Växjö

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av linblekinge » 17 jan 2015 11:40


Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 17 jan 2015 14:50

Perra83 skrev:
progge skrev:
Dannek skrev:
miken skrev:Dom med dubbelverkande pump och som funkar upp som ner är helt underbara :D
dem är lite väl dyra för mig tyvärr :cry: om du menar dem som kostar 100 kr styck :| kommer använda dem till fälgrengöringsmedel samt Isopropanol och Interiörcleaner så är inte jätte beroende av 360 grader :jeps
Om man lutar en vanlig flaska det minsta så suger den ingen vätska.
En 360 har man sug i alla vinklar. Även upp och ned.
Men man kan bygga detta skälv, med mjuk slang och en tyngd :jeps
Plus att man vill inte ha dåliga sprayflaskor! Bättre att köpa bra direkt än att köpa billigt och svära och bli arg.

Dom använder jag till fälgrent, flygrostborttagare och kallavfettning. Tyvärr inga 360°
http://www.streetpower-rekond.se/168-sprayflaskor
jo jag vet hur det är med kassa sprayflaskor.. kan driva en till vansinne :evil: kanske får tänka om och köpa någon lite dyrare ändå, vill ha en pump som sprayar en dimma och inte en stråle .. :) Edit, såg att Mercury Super 1L PRO Sprayflaska har justerbart munstycke så man kan dimma och spruta stråle, får nog bli ett par sånna :)

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Perra83 » 17 jan 2015 17:53

Dannek skrev: jo jag vet hur det är med kassa sprayflaskor.. kan driva en till vansinne :evil: kanske får tänka om och köpa någon lite dyrare ändå, vill ha en pump som sprayar en dimma och inte en stråle .. :) Edit, såg att Mercury Super 1L PRO Sprayflaska har justerbart munstycke så man kan dimma och spruta stråle, får nog bli ett par sånna :)
Ja såklart dom har justerbar stråle. Mina har jag ställt så ger max dimma för ja vill ha ett jämnt lager. Sen när det är dubbelverkande pump så går det snabbt att spraya en fälg eller sidorna på bilen.

Användarvisningsbild
siverby
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: 03 nov 2013 00:15
Ort: Stockholm

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av siverby » 24 jan 2015 16:52

Sprayflaska: Det är värt att köpa dubbelverkande för QD och liknande som man använder ofta. Tryckspruta finns billigt på en blå biltillbehörsaffär. Sånt du inte använder så mycket kan du ta gammal flaska för fönsterputs eller liknande.

MF förvaring: Plastlåda med lock men inte helt tät så dom riskerar att mögla

IPA: 95% isopropanol från elektronikaffär utspädd med batterivatten

MF: Jag söker också bra dukar. Har säkert över 20 olika modeller varav ingen är riktigt bra på känsliga ytor.
"Pamper your car by cleaning it. Love your car by driving the hell out of it"
- Larry Kosilla

JohanK
Medlem
Inlägg: 153
Blev medlem: 11 apr 2013 08:16
Ort: Viken

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av JohanK » 25 jan 2015 12:45

MF förvaring: Plastlåda från Ikea utan lock

MF dukar: http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/m ... l-40x60-cm är sjukt nöjd med dom! Lite dyra men jäklar så bra dom är, köpte ett gäng och använder dom flitigt! Har tvättat dom ca 20 ggr, märker ingen skillnad ännu!

Sprayflaskor: Kör förtillfället med Canoyon Pro flaskor(http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... yflaska-1l) ställbara triggers, har funkat bra med all kem jag använt, clay gel, fälgrent, rostlösare och asfaltbortagare.
Håller dock med att en dubbelverkande trigger är att föredra!

Trycksprutor från biltema tycker jag inte är nått att lägga pengar på, haft två stycken som gått sönder!
Kör på en från Würth (https://www.wurth.se/E-handel-/Produktk ... a-1-L/?p=1)
har haft den i ca 2 år, funkar felfritt!

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 25 jan 2015 18:56

siverby skrev:Sprayflaska: Det är värt att köpa dubbelverkande för QD och liknande som man använder ofta. Tryckspruta finns billigt på en blå biltillbehörsaffär. Sånt du inte använder så mycket kan du ta gammal flaska för fönsterputs eller liknande.

MF förvaring: Plastlåda med lock men inte helt tät så dom riskerar att mögla

IPA: 95% isopropanol från elektronikaffär utspädd med batterivatten

MF: Jag söker också bra dukar. Har säkert över 20 olika modeller varav ingen är riktigt bra på känsliga ytor.
Tackar så mycket för tipsen, jag har en biltema tryckspruta som fungerar kanon med BBV grön, har stått i den i ca ett halvår utan problem :jeps ska nog åka till clas ohlson och köpa ett par lådor med lock och sen drar jag ett par små hål :)

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Sprayflaskor, MF dukar mm tips önskas.

Inlägg av Dannek » 25 jan 2015 19:01

JohanK skrev:MF förvaring: Plastlåda från Ikea utan lock

MF dukar: http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/m ... l-40x60-cm är sjukt nöjd med dom! Lite dyra men jäklar så bra dom är, köpte ett gäng och använder dom flitigt! Har tvättat dom ca 20 ggr, märker ingen skillnad ännu!

Sprayflaskor: Kör förtillfället med Canoyon Pro flaskor(http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... yflaska-1l) ställbara triggers, har funkat bra med all kem jag använt, clay gel, fälgrent, rostlösare och asfaltbortagare.
Håller dock med att en dubbelverkande trigger är att föredra!

Trycksprutor från biltema tycker jag inte är nått att lägga pengar på, haft två stycken som gått sönder!
Kör på en från Würth (https://www.wurth.se/E-handel-/Produktk ... a-1-L/?p=1)
har haft den i ca 2 år, funkar felfritt!

sorry för dubbelpost men jag vet inte hur man citerar flera samtidigt :cry:

Min biltema tryckspruta har funkat utan problem med alkalie ( BBV arti green) , men jag ska nog köra fälgrengöringsmedel i sprayflaska så kanske inte behöver fler trycksprutor :roll: ska kika på sprayflaskan du länkade också :) tack för hjälpen

Skriv svar