Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polermedel lämplig för husvagn (kulhamrad plåt)

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
duratec
Ny Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 09 sep 2011 12:51
Ort: Finspång

Polermedel lämplig för husvagn (kulhamrad plåt)

Inlägg av duratec » 05 dec 2017 11:58

Vad rekommenderar ni som har erfarenhet av husvagnspolering för polermedel?

Husvagnen är tämligen ny (2015) och har kulhamrade sidor. Skicket är bra, men ganska så "sträv".
Man vill ju gärna ha ett medel som är lätt att torka av, men ändå får upp glansen.

Maskin som kommer användas är FLEX 3401.

Om någon vill delge sig av andra tips gällande husvagnspolering så är även det välkommet :)

Tack på förhand
//Johnny

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Polermedel lämplig för husvagn (kulhamrad plåt)

Inlägg av Lundberg » 05 dec 2017 12:03

Använd dig av en våfflad trissa som följer strukturen ihop med pingens caravan polish, den polerar upp glans och efterlämnar skydd i samma steg.
// Jack

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Polermedel lämplig för husvagn (kulhamrad plåt)

Inlägg av Manor » 08 dec 2017 17:31

...och ta det lugnt då lacken inte är så tjock på topparna av den kulhamrade delen (fick jag tips om när jag hade husvagn).
Själv behandlade jag den några gånger med Ultima Paint Guard som var smidigt och lätt på husvagnen då ingen eftertorkning behövs.
Jag testade även med en del andra medel inklusive "Diamant Vax" som brukar säljas på marknader och som "grejar allt" (men i ärlighetens namn är ganska värdelös).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar