Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Förslag på ny Polermaskin budget modell

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Förslag på ny Polermaskin budget modell

Inlägg av Former recond » 13 maj 2018 04:16

Jimmy skrev:Jo det är en sådan jag också har fast en Meec från Jula.
Men Pela maskinen känns MYCKET mer smidig och ergonomisk och starkare på låga varv, tystare än Biltema/Meec maskinen.Tycker även kvalitetskänslan är bättre på Pela maskinen.

Men som sagt jag skall inte säga för mycket jag har inte polerat någon bil med den ännu, har tyvärr en del rost och lack jobb att fixa innan det blir någon polering.

Vet inte om du läst testet där Pela maskinen var bäst i test? https://verktygsboden.se//50.0.1.14/146 ... _29400.php
ETC maskinen som också var med i testet är troligtvis samma maskin som Biltema maskinen.
Hej Jimmy.

Jag föreslår att du börjar använda pela maskinen.
Jag använde inte min många gånger, och efter några bilar så brändes den. Och självklart så hade garanti tiden gått ut.
Jag med funderar på att köpa en roterande maskin. Men funderar på shine mates. Vet inte om dom är utav bra kvalitet eller ej.

Lycka till med din maskin nu

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Förslag på ny Polermaskin budget modell

Inlägg av Jimmy » 15 maj 2018 16:29

Hej Former recond!

Trist att din maskin gick sönder :( För min skulle hoppas jag att det var ett måndags exemplar, och att inte alla håller lika dålig kvalité.
Provade min för första gången igår faktiskt, men bara på ett mindre jobb där jag polerade ut ett par lackskarvar. Den kändes väldigt bra jämfört med Meec:en som jag kört med i över tio år, men det hjälper ju inte om de brinner upp efter ett tag.

Men jag blev rekommenderad Pela maskinen av flera som ett bra köp om man ville ha en lågbudget maskin, så jag hoppas i alla fall att den håller ett tag nu.
Polerar inte så många bilar per år 3-6 st så risken är nog stor garantin hinner gå ut innan den pajar också.

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Förslag på ny Polermaskin budget modell

Inlägg av Former recond » 15 maj 2018 18:36

Jag kan ju ärligt säga att så länge den fungerade så var jag nöjd med den.
Varvtalsregleringen fungerade bra. Och den kändes ändå rätt så proffsig för sitt pris.

Hoppas att din håller längre. Använd den väl ;)

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Förslag på ny Polermaskin budget modell

Inlägg av Jimmy » 15 maj 2018 22:02

Jämfört med de två Meec maskinerna jag kört med de senaste åren så känns denna väldigt bra. Mycket tystare, även vid belastning. Och att den har konstant varvtalsreglering (om det heter så?) är helt underbart, och slippa fibblandet med att höja och sänka varvtalet hela tiden. Mjukstart är rätt bra också.
Men som sagt bara hoppas att den håller några år också :)

Har i alla fall minst 5 inplanerade objekt nu under sommaren så om den ska gå sönder så gör den väl det förhoppningsvis redan nu under garantitiden.

Skriv svar