Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polera lastbil.

Poleringssätt och produktval.
TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Polera lastbil.

Inlägg av TonyM » 23 jul 2018 21:45

Tjena!
Jag träffade på en gammal vän som har en lastbil med både kran och lastväxlar krok på. Och han undrade om jag skulle kunna tänka mig att hjälpa honom med en polering av den. Det är hytten och kranen och rostfritt stål delarna som gäller. Så lite frågor som kommer upp.

Ungefär hur lång tid tar det att polera hytten i ett steg?
Jag har en Cocraft 720p 21mm och en Shinemate EX603 mini polermaskin.

De rostfria stål detaljerna är jag väldigt novis på. Jag har BBV metall polish och undrar om det funkar bra på rostfritt stål. Och skulle ni kört det med polermaskin. I så fall vilka trissor skulle ni testa med?

Är 15-20 timmar för prep och polering av hytt. Om jag inte kör med BBV One Step Finish AIO så blir det med Scholl s20 Black ss eller Sonax EX04-06. Har även s3 Gold XXL men då blir det nog ett steg till och det vill vi helst undvika. I dessa timmar är de rostfria stål detaljerna inräknat. Kranen däremot känns som att jag får ta vid ett annat tillfälle.

Ni som har polerat nyare Volvo lastbilar och har någon uppfattning om hårdheten på lacken. Hade varit väldigt snällt om ni delar med er av era erfarenheter. Och ni andra som har några tips och tankar kring polering och de rostfria stål detaljerna får gärna dela med er om hur ni tänker runt det.

Tack på förhand/ Tony
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11