Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

POLERMASKIN TURTLE WAX TW850-OSC

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
kefors
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 aug 2018 10:45
Ort: Huddinge

POLERMASKIN TURTLE WAX TW850-OSC

Inlägg av kefors » 03 aug 2018 11:18

Hej,

Är på väg att köpa min första polermaskin och har tittat på en TURTLE WAX TW850-OSC.

Någon som har erfarenhet av den?
Plus & Minus?
Kan det vara ett vettigt första köp?
Kommer i första hand använda den på min dotters Röda Volvo S40 från -01 som skulle behöva lite kärlek när det gäller lacken.
Men även min vita -17 Passat som får mycket skit på sig under dagliga resor på Essingeleden.

Mvh Kenneth

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: POLERMASKIN TURTLE WAX TW850-OSC

Inlägg av Manor » 03 aug 2018 12:32

Den kan säkerligen fungera bra. Jag skulle dock hellre vilja tipsa om en motsvarande maskin från Clas Ohlson...den är lite billigare och har framför allt 5 års garanti. Det finns en hel del som testat och skrivit om den på diverse forum, även på engelska bilvårdsforum.

Därmed inte sagt att det är något fel på Turtle maskinen, den har ju bl.a aningen kraftigare motor och du kanske har fått ett bra erbjudande på just den.

Välkommen till forumet förresten :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
kefors
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 aug 2018 10:45
Ort: Huddinge

Re: POLERMASKIN TURTLE WAX TW850-OSC

Inlägg av kefors » 03 aug 2018 13:25

Tack Manor.
Har kollat Clas Ohlson maskinen nu och den ser ju vettig ut den med, har inget speciellt rebjudande på Turtlen utan det var ett märke jag kände igen :)
Hittade Turtlen på Bauhaus och dom har 5 års garati på den med.. Ska åka och klämma och känna på båda så får vi se vad det blir. Tack för ditt svar :)

Tack för att man får vara med :)

Mvh Kenneth

Skriv svar