Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Behöver jag polera?

Poleringssätt och produktval.
Jonathan90
Ny Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 maj 2018 15:58

Behöver jag polera?

Inlägg av Jonathan90 » 17 sep 2018 14:41

Hej!

Jag är en novis när det kommer till bilar och har en egentligen rätt basic fråga. Har en tre år gammal bil (vit) som gått cirka 3000 mil (handtvättad). Jag tänkte nu vaxa den och har köpt QP Sealant med pre cleaner fr Scandistore.

Min fundering är om jag behöver polera bilen innan med maskin? I så fall, vilket polermedel ska jag satsa på? Förstod det som att soft polermedel från Scandistore skulle kunna fungera. En andra fråga: finns det någon risk att man förstår lacken när man polerar själv? Dumma frågor men jag har inte så mycket kunskap tyvärr och ni proffs har garanterat järnkoll på detta.

Matt
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 aug 2011 15:42

Re: Behöver jag polera?

Inlägg av Matt » 30 sep 2018 16:25

Ja, polera absolut innan vax. Kör ordentlig tvätt och lera innan också. Vad har du för maskin?

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Behöver jag polera?

Inlägg av Funk » 01 okt 2018 08:41

Ja, åtminstone en mild polering innan man lägger skydd..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar