Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kuggfråga no1

Poleringssätt och produktval.

Hur gör du för att få lacken ren innan du vaxar eller lägger lackskydd?

Kör rätt över polermedlet/torkar det
18
19%
Spritar med isopropylalkohol och tensider.
66
71%
Tvättar bort polermedlet.
9
10%
 
Antal röster: 93

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av progge » 22 mar 2015 14:38

nybbe79 skrev:Hejsan.
Polerade min bil för en vecka sen med Autoglym SRP. Har sett att det ser ut som "fettcirklar" i solen, kan det vara så att jag inte fått bort polermedlet innan jag la lackskyddet? Ska jag sprita bilen innan jag lägger lackskyddet? Behöver man det med denna produkt eller har jag slarvat när jag torkat av SRP?
Tjenare.
Förstår inte riktigt varför du använt Autoglym Super Resin om du skall sprita av det.
Ännu mindre var för lägga ett lack skydd ovan på.
...........................................................................................................................................................................
Nya Autoglym Super Resin Polish varar längre. Ger djupare glans, och har en helt ny Formel för Autoglym Super Resin Polish.

Autoglym Super Resin Polish lanserades på 1980-talet. Autoglym Super Resin Polish har länge ansetts som en av Autoglyms främsta produkter. Denna efterföljare avundas av många andra märken.

Och nu är Autoglym inställd på att höja ribban ytterligare efter att ha tillbringat de senaste två åren att ändra formula och testa fram en helt ny Super Resin Polish av denna redan populära produkt.

Den nya versionen av Super Resin Polish kommer att gynnas av en mycket förbättrad formulering av vaxer, silikoner och rengöringsmedel som ger 3 gånger längre hållbarhet, och ökar från i genomsnitt 12 tvättar med den gamla versionen till 35 tvättar med den nya.

Autoglym Super Resin är en typ av lackskydd.


.................................................................................................................................................
https://www.youtube.com/watch?v=O5zFka8hOyA

How to use

1. Wash and dry the paintwork. Depending on paintwork contamination the Surface Detailing Clay Kit and Intensive Tar Remover
may also be required.

2. Shake well and apply to the Perfect Polish Applicator, foam applicator or Perfect Polishing Cloth.

3. Apply to the paintwork in overlapping circles, finishing sections in straight lines to ensure even coverage. Increase the pressure over any marks, scratches or dull patches. If the scratches are too severe Paint Renovator or a repair may be required.

4. Do not apply to unpainted rubber or plastic trim.

5. Allow the residue to dry and buff with the Hi-Tech Finishing Cloth.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av nybbe79 » 22 mar 2015 15:47

Hej.
Har inte spritat bilen, men eftersom jag fick som fettcirklar på bilen så frågade jag om det kan bli bättre så att jag får bort allt medel innan jag lägger lackskyddet(tänker polera om bilen). Och på min burk med autoglym SRP så står det att man kan använda lackskydd för bättre skydd (se bilden, jag har tagit kort på min flaska srp. )
20150322_143321-1.jpg

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av addebe » 22 mar 2015 15:48

Jag brukade köra Srp innan AG HD, lät Srp torka till en hinna sen torka av och sen på med HD vaxet. Vart asbra. Ser inget fel med detta.

/Andreas

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av progge » 22 mar 2015 16:11

nybbe79 skrev:Hej.
Har inte spritat bilen, men eftersom jag fick som fettcirklar på bilen så frågade jag om det kan bli bättre så att jag får bort allt medel innan jag lägger lackskyddet(tänker polera om bilen). Och på min burk med autoglym SRP så står det att man kan använda lackskydd för bättre skydd (se bilden, jag har tagit kort på min flaska srp. )
20150322_143321-1.jpg

Ser väl ut som att de rekommenderar ytligare en Autoglym produkt.
Dessa kanske lirar ljuv musik i hop. Så kör du på detta så blir det bra.

Man kan kanske skall tänka en tanke, på vilka produkter man blandar.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av nybbe79 » 22 mar 2015 18:18

Låter som man inte ska behöva sprita bilen mellan dom två stegen, mitt problem är säkert att jag inte fått (torkat) bort allt polermedel innan lackskyddet, ska köra en till bil till helgen, hoppas den blir bättre.

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av addebe » 22 mar 2015 19:01

Srp är en "all in one" produkt som skall torka som ett vax några minuter, faller av riktigt enkelt. Efter detta får du en snorhal och vaxad yta för att lägga på ytterligare skydd, exempelvis HD vax eller liknande...

/Andreas

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Kuggfråga no1

Inlägg av nybbe79 » 23 mar 2015 14:47

addebe skrev:Srp är en "all in one" produkt som skall torka som ett vax några minuter, faller av riktigt enkelt. Efter detta får du en snorhal och vaxad yta för att lägga på ytterligare skydd, exempelvis HD vax eller liknande...

/Andreas
Precis så jag gjort, ska prov nästa gång att torka av polermedlet mer noggrant innan lackskyddet åker på...

Skriv svar