Dags för uppdatering efter några dagar med regn från och till.
Börjar som vanligt med några före bilder.

Huven

Fälgar och hjulhus var allt annat än rena.
Så till dagens schampo som är ett mycket spännande sådant.

Meguiars Gold Class Shampoo & ConditionerLite info
Härligt löddrande med konditionerande effekt. Högeffektivt och ett härligt löddrande schampo,ger en skinande blank yta som effektivt avlägsnar vattnet från lacken och reducerar torktiden. "Flytande magi" är en term som en av våra kunder sagt om denna produkt.
Blanda 30ml till 10L vatten
Härligt löddrande låter väl bra.

Det är inte bara härligt löddrande utan även ett härligt segt schampo, nästan lite åt sirapshållet.
Vacker bärnstensfärg och så luktar det väldigt gott, påminner om en fin herrparfym.

30ml exakt vad som rekommenderas.
Observera luftbubblorna som hänger i schampot, det tog nog 10
min innan dom var borta, segt värre.
Det krävdes 12 ! urspolningar av mätglaset innan det slutade löddra. Nytt rekord.

Lite HD-grön innan avspolning.

Och som sig bör en rekorderlig avspolning.

I dagens tvätt hade jag tänkt använda ett nytt verktyg som sägs vara ett tidsbesparande och ge en ren och fin yta efter tvätt.
Ja jag skojar.

Så här ser hinken ut med 30ml schampo till 10L vatten, ohh jösses vad det skummar.

Skummet är så kraftigt att hjulborsten lägger sig ovanpå skummet, wow.

Så ser det ut på fälgarna, ett riktigt kraftigt skum som sitter i en liten stund och löser smutsen.
Jag hade som vanligt några överkörda sniglar som satt på stänkskydden som inte gick bort med högtrycket, på dom la jag en rejäl klick med skum som fick verka i 2 min och sen så bokstavligen rann dom bort, mycket imponerande.

Och på karossen ser det ut så här, samma fina skum som på fälgarna.
Då undrar ni förstås hur det är att tvätta med, jo det är en lite småtrög upplevelse som i mitt tycke kunde varit roligare. Det är lite konstigt att det går lite åt det småtröga hållet med tanke på det riktigt krämiga skummet. Vad jag alltså saknar så är det den där smörjande känslan med väldigt låg friktion som en del andra schampon har.

Skummet hänger kvar några minuter på karossen (även på sidorna), det gör att det löser dom lite svårare föroreningarna.
Avspolningen gick helt smärtfritt trots allt skum, inget nytt skum bildades. Avrinningen då? Jodå den var helt obefintlig på min bil vattnet hängde sig envist kvar, så beskrivningen av schampot som jag tolkar som bra avrinning stämde alltså inte på min bil.
ger en skinande blank yta som effektivt avlägsnar vattnet från lacken och reducerar torktiden

Rollsen fick sig samtidigt en avdammning under huven.

Blänket i kärran efter tvätt var riktigt imponerande, troligen det schampo som gett bäst blänke av alla hittills testade schampon i år.
Som vanligt så kände jag med baksidan av handen och det kändes lite trögt inte den sammetslena ytan jag hade väntat mig.
Slutsummering:
Ja som ni kanske förstår så är jag kluven inför detta schampo. Det har en väldigt god lukt, det har ett riktigt riktigt fint skum, det har väldigt imponerande rengörande egenskaper, det lämnar en mycket blank yta.
Det kunde haft lägre friktion vid tvätten, det kunde haft avrinning och det kunde lämnat en mjukare yta.
Så jag måste nog säga att det rekommenderas med viss tvekan.
Detta var sista schampot från BBV så ett stort tack till Anders, Nisse får att ni har skickat mig dessa prover.
Det är inte slut med testandet än utan jag har 2 schampon kvar att testa så häng kvar i tråden.
Som vanligt kommentera gärna.
Fortsättning följer.