Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Iron X mot Kock Chemie Felgenblitz

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
F16
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 29 mar 2011 21:53
Ort: Strömstad

Iron X mot Kock Chemie Felgenblitz

Inlägg av F16 » 23 okt 2016 09:27

En liten test av Iron X mot Koch Chemie Felgenblitz.


Jeg var på demokveld hos Car-Spa i Oslo, med produkter fra Colourlock skinn pleie.Det var veldig bra produkter.Det var odså demo på skinnfarging.De er også forhandlere av Koch Chemie produkter så det ble handlet inn en del av de.
Men nå til overskriften,vi har en jobb bil som det har hvert en del problemer med bremsene så det er mye bremestøv på felgene.Jeg kjøpte Kock Chemie Felgenblitz så da måtte jeg lage en test opp mot Iron X.Sprayet på midlene på en og en felg.Etter 5 min måtte jeg legge på mere av Iron X for den begynte og tørke inn,Felgenblitz kunne bare ligge og ligge uten og tørke inn,det er forøvrig en gel så den henger bra på.
Etter 10 min brukte jeg en felgbørste og børstet felgene,spylte så av med høytrykk.
Resultatet er etter mine øyne temmelig likt,men Felgenblitz har blitt en ny favoritt pga lang ligge tid og bedre pris.I Norge er prisen 199:- for en liter Iron X men for Felgenblitz er det 890:- for 10 liter.
Felgeblitz fungerer bra på karosseri også med laaaang ligge tid.



Bild


Bild


Felgene så ikke pene ut.




Bild


Bild


Det bløder friskt fra begge

Bild




Bild

Dette er sluttresultatet etter en runde,tok ikke mere kunne ha vasket med såpe men det ble ikke gjort.
Kjøpte polerings midler fra Koch Chemie plus plaststar som skal bli morro og prøve ut.


Bild


Det se bra ut med Colourlock farge.



Bild


Reultat etter farging


Bild


F16

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 883
Blev medlem: 16 okt 2008 18:12
Ort: Falköping

Re: Iron X mot Kock Chemie Felgenblitz

Inlägg av deciso » 23 okt 2016 18:08

Dom polermedlen har jag varit sugen på länge. Har du provat dom ?

Användarvisningsbild
F16
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 29 mar 2011 21:53
Ort: Strömstad

Re: Iron X mot Kock Chemie Felgenblitz

Inlägg av F16 » 23 okt 2016 18:16

Nei ikke ennå deciso men till helgen skal jeg ta en Audi A5,da skal de prøves,har god tro på dem.

F16

Skriv svar