Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Medel till att fräscha upp gummi.

Allt utvändigt arbete och produktval.
TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Medel till att fräscha upp gummi.

Inlägg av TonyM » 28 mar 2017 12:24

Tjena!
Har tänkt att beställa lite medel för att fräscha upp gummilister inuti dörrarna och till sidofönsterna. Tittat lite på Sonus Tire & Bumper Dressing Gel. Är det någon som har provat detta och vad tyckte ni om det? Har inte så mycket plast och vinyl utvändigt på bilen så ett medel för framförallt gummi och har ni tips på vad som funkar för er så bara bomba med förslag och gärna hur du upplevde resultatet.
Mvh Tony
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Calle
Medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 28 jun 2014 21:44

Re: Medel till att fräscha upp gummi.

Inlägg av Calle » 07 aug 2017 09:30

Jag bumpar denna istället för att skapa en ny tråd.

Även jag är i behov av ett bra medel för att primärt få ordning på mina gummilister runt dörrarna som blivit matta och fläckiga. Jag har försökt köra med Sonax Intense Shine Deatailer och Meguiars Endurance Tire Gel som både löste problemet för stunden men inte i längden.

Geyon Trim eller Tac System Quartz 60% är några alternativ jag har spanat på?

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Medel till att fräscha upp gummi.

Inlägg av TonyM » 07 aug 2017 13:49

Det blev att jag skaffade mig lite vanlig parrafinolja som jag tänkte testa med först. Tyvärr så har jag inte testat detta än då det är ett litet projekt att få iordning på bilen. Jag tar det lite efterhand då jag har fått låna ut bilen mycket sista tiden. Däremot har jag testat bbv tire & vinyl gloss extreme på plast och även på vinyltak med hyfsat resultat och även på däck som också funkat okej. Tror dock att det blir carpro perl när detta börja att sina. Det borde nästan kunna funka bra på gummi också då jag har hört att det inte ska bli så kladdigt. Blir nog inte att testa bbv där då jag tycker att det är lite rinnig och inte torkar in. Kan dock vara så att jag överdosera det en del på däcken där jag märkt av det. Men på plast och vinyltaket har det blivit bra och inte kladdigt alls faktiskt. Det behövs att det får chansen att dra till sig ett tag så försvinner flammigheten och kladdet som upplevs vid påstrykning.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Skriv svar