Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ang foam

Allt utvändigt arbete och produktval.
andr3as
Ny Medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 mar 2017 09:55

Ang foam

Inlägg av andr3as » 29 mar 2017 12:02

Hej
Börjar med att förklara att jag är en nybörjare

Skall köpa mig en högtryckstvätt och fick tips av en kompis att köpa en som man kunde ha foam Lance på, nu till min fundering, vad har det för funktion att tvätta bilen på detta sätt? Och vad skall man ha i den? Schampoo/avfettning?
Tycker det ser jäkligt kul ut att tvätta på det sättet så blir nog att köpa, men förklara gärna vitsen med det.
Sen får ni gärna tipsa om någon bra foamlance och olika bra medel att ha i den

Antar att man även Ska tvätta bilen på vanligt sätt efteråt och att det inte bara räcker med foamtvätt?

Tacksam för hjälp å råd

mikkiz
Medlem
Inlägg: 402
Blev medlem: 03 feb 2013 20:50
Ort: Västerås

Re: Ang foam

Inlägg av mikkiz » 29 mar 2017 12:18

Välkommen till forumet :)
Foam lance kan du köpa till i princip alla märken...
Vitsen är väl att du får ett tjockt skumlager på bilen som sakta rinner av och tar med sig smutsen. Smaksak om man gillar det eller inte.
Du kan lika gärna anv vanlig avfettning om du vill det. Sen brukar man tvätta bilen efter på vanligt vis. Om det inte är så att du bara har lätt dammig bil, kanske det räcker med foamlancen.
Bollnäs bilvård har foam lance för ca en femhundring och du kan med fördel anv deras prewash förtvätt.

Hoppas detta hjälper lite på vägen.

Såg nu att bbv prewash va slut. Men du kan anv vilken "snow foam" produkt som helst.

Skriv svar