Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hjälp en nybörjare! :)

Allt utvändigt arbete och produktval.
Viggo
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 06 dec 2017 20:07

Hjälp en nybörjare! :)

Inlägg av Viggo » 06 dec 2017 20:34

Tjenare allesammans! :)

Är nybörjare på det här men köpte ny bil för en vecka sedan (Audi A4 2015) och fick idén direkt att börja underhålla lacken på den och hamnade på denna trevliga sidan! :)

Jag har kört en tvätt med kallavfettning, fälgrengörning, schampo och avslutat med att torka hela bilen med en MF-duk.

Tycker resultatet blev helt okej men vattnet rinner inte av lika bra och "pärlar" sig inte lika snyggt som det gjorde innan?
Någon som vet vad det kan bero på? :)

Har läst här på forumet att Orchard Perfection ska vara löjligt bra men kan man använda den om bilen inte är vaxad/polerad? Pratade med min bilförsäljare och han "trodde" rekondarna hade gjort det!

Tacksam för alla svar och ursäkta mitt okunnande! :D

jonkegtx
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1924
Blev medlem: 06 dec 2011 23:52
Ort: Mjöhult(Höganäs)

Re: Hjälp en nybörjare! :)

Inlägg av jonkegtx » 06 dec 2017 21:39

Perfection går utmärkt att använda på obehandlad bil. Skickar pm med lite tips strax.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Hjälp en nybörjare! :)

Inlägg av Lundberg » 08 dec 2017 16:23

Det låg nog någon form av sprayvax på bilen när du köpte den som sedan kallavfettningen löste upp.
// Jack

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Hjälp en nybörjare! :)

Inlägg av Stefan N » 08 dec 2017 18:32

Bilhandlarrekond.
:brumm Polestar2

Skriv svar