Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Enkelt sätt att snabbtvätta bilen

Allt utvändigt arbete och produktval.
Kulan
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 jan 2018 20:29

Enkelt sätt att snabbtvätta bilen

Inlägg av Kulan » 02 feb 2018 20:11

Hej,

Finns det något sätt att riktigt bekvämt å snabbt tvätta sin bil med ett sånt bra resultat som möjligt?? Jag har svårt för att ta mig tid att för att tvätta bilar när jag inte känner för det men om det finns nåt snabbt och enkelt sätt kanske det blir av.
Kikat på detta med Foam Lance om det finns nåt bra medel att bara spruta på, rengöra foam lance under tiden som medlet får verka och lösa upp smuts sen när den är ren spolar man bara av bilen, klart ;) göra det typ 1 gång i veckan sommar som vinter :) har tillgång till varmgarage och högtryckstvätt.

eller finns det något ännu bättre sätt att göra detta på?? :)

Polerar och lackskyddar bilen varje år.

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Enkelt sätt att snabbtvätta bilen

Inlägg av Jimmy » 02 feb 2018 20:38

Har inte så stor erfarenhet av foam lance och förtvättmedel ännu. Så du kommer nog få bättre svar av andra.
Men när jag kör en "snabbtvätt" så brukar jag spola av med högtryck lägga BBV Prewash med foam lance, spola av med högtryck, lägga BBVs Arti+ med foam lance eller foam gun sen dra över lite med en microfiber "borste" på skaft. Sen spola av igen.

Tycker inte man blir av med "trafikfilmen" utan någon form av mekanisk rengöring tyvärr.
Men visst det blir ju bättre/renare om man lägger Prewash och bara spolar av med högtryck men inte bra,

Kulan
Medlem
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 jan 2018 20:29

Re: Enkelt sätt att snabbtvätta bilen

Inlägg av Kulan » 02 feb 2018 23:02

Eller är en tryckspruta med ”prewasch” lika effektiv som en foam Lance med samma medel?? :)

Eller någon annan metod för den delen för bästa rengöringseffekt för liten möda. :)

Skriv svar