Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tork Dukar

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Tork Dukar

Inlägg av Manor » 23 maj 2018 18:04

progge skrev:
Manor skrev:Jag har en uppsjö med bra torkdukar. Nu senast så blev det en Chemical Guys Wooly Mammoth Drying Towel som också rymmer mycket vatten :).
Våffeldukar, som väl detta liknade, använder jag dock inte längre för avtorkning av bilen utan enbart till bilens fönster...vilket de torkar på ett ypperligt sätt.
Varför inte?
Jag kommer inte riktigt överens med "våffeldukar" på lack då jag tycker de lämnar efter sig en del fukt i jämförelse med andra "fluffigare" torkdukar (jag har relativt många olika hemma). Däremot så tycker jag funktionen på dem passar ypperligt för fönstertvätt...där blir det torrt, kanske pga en mindre yta att torka.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Tork Dukar

Inlägg av TonyM » 12 jun 2018 19:33

De torkdukarna som har twisted loop nap som Gyeon Silk Dryer och SPR 2 dukar som länkades i samma inlägg och jag kan lägga in även Sonax Super Dry Towel. Är otroligt vad snabbt de suger upp. Lite beroende på statusen på lackskyddet så räcker det med en utan att vrida ur ens. Men jag brukar ta min Silverback XL och ta där det ställer sig mycket vatten i skarvar. Har även sett att det kommit en Silverback XXL nu också vilken verkar vara ett monster i storlek! 98kr för Sonax Super Dry Towel för tillfället på bilvårdskungen :)
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Skriv svar