Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bilschampo

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bilschampo

Inlägg av Funk » 24 dec 2008 08:38

Tyvärr så ser i alla fall inte jag bilden...

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Göran

Re: Bilschampo

Inlägg av Göran » 24 dec 2008 10:32

Det är forumbilder.se som ligger nere. =/
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Bilschampo

Inlägg av marcus » 24 dec 2008 15:01

Ultiamas bilschampo är satt med ett väldigt högt pris, om man jämför med andra bilschampos i Usa. Ett "vanligt" bilschampo kostar mellan $12-20 för en Us-gallon(3.78l) med 22 fl oz (~6,5dl)från Ultima kostar $20.

Det ger oss följande literpris:

Ultima Paint Guard Wash $33
Chemical Guys-Maxi-Suds II $3,16

God jul på er!
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Bilschampo

Inlägg av Göran » 25 dec 2008 00:11

Ultimas schampo innehåller inget vatten, ett svenskt märke som tillverkar schampo har 98% vatten, visst är ultima allt annat än gratis, men deras produkter är superbra. Dessutom har de en nöjd kund garanti. Köper man någonting och inte är nöjd får man pengarna tillbaka. Sen så har de ett specialpris på större rekondförpackningar som är till proffsen.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bilschampo

Inlägg av Funk » 25 dec 2008 14:54

Göran skrev:Ultimas schampo innehåller inget vatten, ett svenskt märke som tillverkar schampo har 98% vatten, visst är ultima allt annat än gratis, men deras produkter är superbra. Dessutom har de en nöjd kund garanti. Köper man någonting och inte är nöjd får man pengarna tillbaka. Sen så har de ett specialpris på större rekondförpackningar som är till proffsen.
Kundgarantier i all ära, och jag gillade verkligen schampot. Men det behövs bara ungefär en kapsyl per 10l både med AutoSmart och CherryFoam, så vattenmängden i proffsschampo är inget att tala om, trots ett literpris långt under hundralappen. I konsumentflaska kostar CherryFoam ca.70kr/500ml så det är inte så farligt dyrt ens i småförpackningar. Lite mer än det kunde kanske vara intressant att betala, men inte mer..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Bilschampo

Inlägg av marcus » 25 dec 2008 15:20

Göran, har du testat schampon från t.ex. Autosmart och eller Allbrite? Cherry foam är fruktansvärt koncentrerat och jag tvivlar att det innehålller mkt vatten. Medan andra schampos som är mer "flyktiga" innehåller troligen en större del vatten.

Sedan kan man fråga sig, hur bra kan ett schampo egentligen bli? Om jag bodde i Usa så skulle jag inte köpa Ultimas, utan hellre ett par gallon av t.ex. Chemical guys - då dessa är fruktansvärt bra, och billiga.

Garantier är bra, men vem orkar egentligen skicka tillbaka en flaska schampo och pengarna tillbaka? Jag vet att jag inte skulle orka, eller med ett literpris på $33 så skulle jag nog göra det :?
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Bilschampo

Inlägg av Göran » 25 dec 2008 15:42

Du behöver inte skicka tillbaka flaskan, bara begära pengarna tillbaka så får du tillbaka det utan snack.
Det som kostar är egentligen 25% moms i sverige + frakten.
Annars kan det nog bli riktigt, riktigt billigt.

Dessutom så är många, många skolbussar tvingade att vara rena varje dag. Och en hel del av dessa har avtal med ultima om att deras schampo ska användas.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Bilschampo

Inlägg av Nisse » 31 dec 2008 19:50

Just Bilschampo tror jag allt för många köper på tok för dyra grejer...oftast är det billigaste tillräckligt bra och brukar funka bäst...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bilschampo

Inlägg av Funk » 01 jan 2009 19:04

Nisse skrev:Just Bilschampo tror jag allt för många köper på tok för dyra grejer...oftast är det billigaste tillräckligt bra och brukar funka bäst...
Det kan jag delvis hålla med om, om man undantar den vattenskadade skiten som t.ex Biltema säljer..och det lilla faktumet att en del löddrar väldigt dåligt. Visserligen är det inte löddret som gör rent, men det är viktigt för känslan.
Anvämnder man det dessutom som smörjmedel vid claying så skall det kännas "halt" även vid svag dosering IMO.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar