Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 590
Blev medlem: 02 jul 2014 22:59
Ort: Helsingborg

Re: Idag.....

Inlägg av Micke K » 26 jan 2015 13:59

Ja det är ju långt ifrån alla motorutrymmen som ser ut sådär hahaha :lol:
Bild
MVH Micke K
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Idag.....

Inlägg av addebe » 26 jan 2015 16:05

...beställdes nya fälgar från Work i Japan. Sommarn 2015 kan bli bra :)

/Andreas

Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 645
Blev medlem: 01 apr 2010 22:26
Ort: Kävlinge

Re: Idag.....

Inlägg av Jensa » 26 jan 2015 20:36

Det låter inte så fel addebe, då väntar vi spänt på att få se hur fint dom sitter på bilen sen

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Idag.....

Inlägg av addebe » 26 jan 2015 20:47

Jensa skrev:Det låter inte så fel addebe, då väntar vi spänt på att få se hur fint dom sitter på bilen sen
Ja nu väntar jag med spänning själv! Ogillar fälgar med byggtid :D

Sen när dom dyker upp får man se om någon plåtverkstad i närheten har lust att banka ut skärmarna lite :D

/Andreas

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Idag.....

Inlägg av tobbegubben » 26 jan 2015 22:55

..har jag beställt lite nya grejer till Mustangen.
Blev ett CAI och trimbox. Så nu får det gärna bli vår så fort som möjligt så att de ca 340hk får ut o galoppera på grönbetet. :-)

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Idag.....

Inlägg av Dannek » 30 jan 2015 15:59

tvättat bilen idag :D någon mer än mig som tycker det är omöjligt att få bilen att hålla sig torr efter man har torkat den i en gör det själv hall? den blir tänkt med funkt så det är svårt att lägga någon quick detailer på den :cry:

Användarvisningsbild
Berga
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: 13 nov 2012 14:16
Ort: Åkersberga

Re: Idag.....

Inlägg av Berga » 31 jan 2015 18:33

-hjälpte jag svärmor med att städa i spritförrådet. Hon flyttar till 70kvm lägenhet från stor villa.
En hel del vaskades.
Sparade dock denna:
Oöppnad 95 volym% 43cl från vin och sprit. Den borde ha några år på nacken :)
a-sprit.JPG
Berga

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Idag.....

Inlägg av miken » 31 jan 2015 18:35

sitter i stugan uppe i hemavan och myser hoppas på bra väder med mycket skoterkörning i morgon :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 01 feb 2015 00:14

Ledsnade på gamla Husqvarna snöslungansom ja köpte 2012. Skruvar och plast har skiljts åt vid varje körning. Chokespaken fanns inte i veckan när ja ska skulle köra undan snö.

Det fick bli en Husqvarna ST 268 EP. Galet va den käkar snö.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 01 feb 2015 12:23

1 dm snö att ta hand om idag. Nya snöslungan ska få jobba :nicka

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 01 feb 2015 12:38

Perra83 skrev:Ledsnade på gamla Husqvarna snöslungansom ja köpte 2012. Skruvar och plast har skiljts åt vid varje körning. Chokespaken fanns inte i veckan när ja ska skulle köra undan snö.

Det fick bli en Husqvarna ST 268 EP. Galet va den käkar snö.
Varför satsade du på en ytterligare Husqvarna om du var missnöjd med den första?
Det kanske dock är olika typer av maskiner...ur amatör och proffs kategorin?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Idag.....

Inlägg av tobbegubben » 01 feb 2015 13:52

..är det 1:a februari och om 3 månader bär det av till Turkiet för en veckas semester, skall bli sååå skönt. :-)

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 01 feb 2015 19:54

Manor skrev:
Perra83 skrev:Ledsnade på gamla Husqvarna snöslungansom ja köpte 2012. Skruvar och plast har skiljts åt vid varje körning. Chokespaken fanns inte i veckan när ja ska skulle köra undan snö.

Det fick bli en Husqvarna ST 268 EP. Galet va den käkar snö.
Varför satsade du på en ytterligare Husqvarna om du var missnöjd med den första?
Det kanske dock är olika typer av maskiner...ur amatör och proffs kategorin?
Husqvarna gör (säljer) bra grejer. Har både häcksax och grästrimmer av grövre kaliber och det är bra grejer!! Under 10 års tid klippte jag gräset åt ett par grannar med två olika Husqvarna klippare. Förtroendet för Husqvarna är inte i botten utan den "enkla" snöslungan av 99% plast va helt enkelt ingen bra modell. ST 121E heter den. Ser bra ut på bild....... En liten maskin är det jag egentligen behöver. Vill inte ha en entreprenadmaskin.
Ca 7000kr gav jag för maskinen av plast och trodde att den skulle funka. Har slät och fin marksten runt halva huset och hela uppfarten. Gatan är asfalterad men det klarade inte den enkla maskinen. Farsan hade en liten Stiga av plast i massor med år tills jag och en kompis pressade den tills den skar. Sedan köpte han en Partner och den gick bra den med. Ingen av dom orkar med stora plogvallar. Förra året köpte farsan en från Clas Ohlson med gratis frakt. Nästan lika stor som en fjutt av plast men häver undan snön otroligt bra.

I alla fall så ville jag ha en rejälare maskin. Den är vansinnigt stor och sväljer allt bara drivhjulen får lite grepp. Priset på maskinen tänker jag bara glömma. Semesterresan till Malaga nu i Maj är billigare :oops:

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 01 feb 2015 22:47

..löste ja villalarmet bara för att ja öppnade altandörren när ja skulle hämta en kall öl. Fick då ett trevligt samtal från larmcentralen :oops:

Två inbrott på vägen bredvid oss natten till igår. Ett inbrott för två veckor sedan några hus längre bort på vår väg. Har kompletterat med flera sensorer i huset och vart jag än rör mig i huset så blinkar det till i en sensor. Känns förvisso tryggt men ett jäkla skit att inte få vara ifred från bovar.
Grannen har tidigare blivit av med någon slangvinda och inbrott i jobbilen. Då har dom säkert rekat även min tomt.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 01 feb 2015 22:53

Det var nara en undran.
Jag har t.ex haft Husqvarna som vitvaror i köket, samt därefter en kyl och frys från Electrolux...men aldrig mer säger jag. Vilket absoluta skitgrejer det är...långt ifrån den kvalitet som dessa märken stod för tidigare (när det gäller vitvaror är dessa samma-lika). Numera kör vi sedan kanske 10 år Miele som diskmaskin då den första Miele tvättmaskinen höll dryga 20 år och kondenstumlaren några ytterligare år...och allt bara fungerar. Dock var de nya grejerna i tvättstugan betydligt lättare än de gamla grejerna...så kanske även Miele börjar snika?

Nä, när det blir ny kyl och frys (lagade en gång redan innan 5 år gamla) så får det bli något kvalitetsmärke som håller i 10-15 år åtminstone. Det var väl länge sedan några vitvaror tillverkades i Sverige kanske...allt är väl numera ihopskruvade i låglöneländer med standardprylar som alla snikmärken använder.

Ärligt talat...hur svårt kan det vara att bygga en kyl eller frys som håller hur länge som helst? De höll ju betydligt bättre förr, men drog iofs mer energi. Detta är prylar som står stilla i uppvärmda kök och ska enbart bli kalla och hålla kylan.,.hur svårt kan det vara. Enligt montören av min luftvärmepump som jobbade i kylaggregatbranschen så var det plättlätt att bygga något som höll i evinnerliga tider...bara man vill. Varför är det då ingen som fixar detta?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 02 feb 2015 00:12

Då var ja kanske dum som kastade ut tvättmaskinen från Miele. Den va från 2008 och vi köpte huset 2012. Vi köpte sen allt nytt från Cylinda. Nu tror ja att nya Cylinda monteras i just låglöneländer. Svenska flaggor på våra maskiner.
Mielen minns jag att den var svintung!

Kylskåp med nya och bättre material tycker man borde hålla bättre mot förr. Alla kända svaga punkter borde definitivt ha blivit bättre.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Idag.....

Inlägg av Norrhyttan » 02 feb 2015 10:27

Bild
Lilltjejens gåvagn rullade för lätt. Löstes med ett par kemdunkar som tyngd. P27 och Arti Green gör annorlunda tjänst!


Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Idag.....

Inlägg av Perra83 » 02 feb 2015 12:15

Norrhyttan skrev:Lilltjejens gåvagn rullade för lätt. Löstes med ett par kemdunkar som tyngd. P27 och Arti Green gör annorlunda tjänst!
Perfekt :brumm

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 02 feb 2015 12:31

Perra83 skrev:Då var ja kanske dum som kastade ut tvättmaskinen från Miele. Den va från 2008 och vi köpte huset 2012. Vi köpte sen allt nytt från Cylinda. Nu tror ja att nya Cylinda monteras i just låglöneländer. Svenska flaggor på våra maskiner.
Mielen minns jag att den var svintung!

Kylskåp med nya och bättre material tycker man borde hålla bättre mot förr. Alla kända svaga punkter borde definitivt ha blivit bättre.
Ja, den tvättmaskinen skulle nog kunna hålla till 2028.
Kastade du bort den...eller kunde du sälja den (kanske inte finns någon egentlig begagnadmarknad iofs)?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Einarsson
Ny Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 06 jan 2015 16:26
Ort: Uddevalla

Re: Idag.....

Inlägg av Einarsson » 02 feb 2015 15:29

Dannek skrev:tvättat bilen idag :D någon mer än mig som tycker det är omöjligt att få bilen att hålla sig torr efter man har torkat den i en gör det själv hall? den blir tänkt med funkt så det är svårt att lägga någon quick detailer på den :cry:
Har samma problem. Helt omöjligt att få bilen torr för det är så extremt fuktigt där inne. :/ Särskilt nu med kallare väder.

Skriv svar