Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Uppladdningsbara AA batterier.

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
MrMerkel
Medlem
Inlägg: 188
Blev medlem: 07 maj 2011 16:46

Uppladdningsbara AA batterier.

Inlägg av MrMerkel » 02 maj 2016 14:51

Behöver fylla på med uppladdningsbara aa batterier , och vet inte vilket märke jag ska köpa så vilka är bäst .

Annvänder dom lite överallt både inne och ute så kom med någon testvinnare eller vad ni själva anser är dom bästa.

Uris71
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 22 nov 2014 18:12
Ort: Handen

Re: Uppladdningsbara AA batterier.

Inlägg av Uris71 » 02 maj 2016 16:26

Man kan inte utse ETT batteri som är bra till allt.
Kan inte säga att jag är ngn expert på stavbatterier, men har fått förklarat av min batterileveranör att det beror på vad du ska ha dem till.
Tex ett kamerabatteri behöver kunna skicka på ordentligt när blixten är på, medan om det sitter i en bärbar telefon så handlar det om att kunna förse låg förbrukning under lång tid.

Vad man oftast kan säga är iaf att billiga batterier är dyrast.
/Micke

Ta inte livet för allvarligt, du kommer i alla fall inte från det levande.

Theman
Medlem
Inlägg: 119
Blev medlem: 28 okt 2015 14:00
Ort: Helsingborg

Re: Uppladdningsbara AA batterier.

Inlägg av Theman » 02 maj 2016 16:34

Sen är det inte bara batteriet i sig utanverk hur och med vad du laddar upp dem. Ett snabbladdat batteri kan bli kass på några få laddningar. Grundregeln är ladda med låg spänning under lång tid, fixa en laddare som kan ladda upp och ur via ett program då och då! Kan rek. En laddare som heter powerex MH-C 9000, dyr men väl värd sitt pris om man tänker på hur mycket mer man kan utnyttja sina batterier

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Uppladdningsbara AA batterier.

Inlägg av Perra83 » 02 maj 2016 16:50

Varta och Duracell brukar jag nyttja. Då väljer jag dom där som håller laddningen länge. Ready to use heter Vartas.

Skriv svar