Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

PostNord

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

PostNord

Inlägg av deje » 24 maj 2016 08:05

Blir inte klok på hur de jobbar , vet inte vilken gång i ordningen dem har varit mitt på dagen och försökt leverera paket , helt utan någon som helst förvarning , efter oförrättat uppdrag körs paketet tillbaka till depån ,för att dagen efter köras ut till ett ombud ,där jag sedan får hämta ut det , märklig sätt att arbeta på, enligt mig iallafall!
deje

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: PostNord

Inlägg av pean92 » 24 maj 2016 08:16

Har hänt mig också..VÄLDIGT märkligt att de inte kan ringa innan och säga 'vi kommer mellan 8 och 10' tex. De kanske inte alltid har telefonnummer men när de har är det ju betydligt enklare att ringa innan..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: PostNord

Inlägg av Perra83 » 24 maj 2016 08:27

Hur många är hemma dagtid?
Jag vill se möjligheten att välja leverans förmiddag el kväll.

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: PostNord

Inlägg av Pascona » 24 maj 2016 09:16

Det finns en anledning att Post & Telestyrelsen har tillsatt en utredning mot Postnord samt BRING för att ta reda på varför det är så mycket problem med bl a brevleveranser. Kanske dom även tittar på såna här bitar om ni har tur.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: PostNord

Inlägg av progge » 24 maj 2016 12:02

deje skrev:Blir inte klok på hur de jobbar , vet inte vilken gång i ordningen dem har varit mitt på dagen och försökt leverera paket , helt utan någon som helst förvarning , efter oförrättat uppdrag körs paketet tillbaka till depån ,för att dagen efter köras ut till ett ombud ,där jag sedan får hämta ut det , märklig sätt att arbeta på, enligt mig iallafall!
Inte Postens fel de gör vad som avsändaren beställt.
Är det hem leverans så är det.
DHL skickar ut ett SMS och frågar med ett svars SMS hur du vill ha det. :best
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: PostNord

Inlägg av deje » 24 maj 2016 12:45

progge skrev:
deje skrev:Blir inte klok på hur de jobbar , vet inte vilken gång i ordningen dem har varit mitt på dagen och försökt leverera paket , helt utan någon som helst förvarning , efter oförrättat uppdrag körs paketet tillbaka till depån ,för att dagen efter köras ut till ett ombud ,där jag sedan får hämta ut det , märklig sätt att arbeta på, enligt mig iallafall!
Inte Postens fel de gör vad som avsändaren beställt.
Är det hem leverans så är det.
DHL skickar ut ett SMS och frågar med ett svars SMS hur du vill ha det. :best
Så du menar att avsändaren har beställt en tjänst ,i detta fallet hemkörning till mottagaren ,där uppringning inte ingår?
och att dhl har den tjänsten ,eller hur ska jag tolka det. Då kanske det är dax att posten också kan erbjuda en sådan tjänst.
deje

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: PostNord

Inlägg av progge » 24 maj 2016 14:38

deje skrev:
progge skrev:
deje skrev:Blir inte klok på hur de jobbar , vet inte vilken gång i ordningen dem har varit mitt på dagen och försökt leverera paket , helt utan någon som helst förvarning , efter oförrättat uppdrag körs paketet tillbaka till depån ,för att dagen efter köras ut till ett ombud ,där jag sedan får hämta ut det , märklig sätt att arbeta på, enligt mig iallafall!
Inte Postens fel de gör vad som avsändaren beställt.
Är det hem leverans så är det.
DHL skickar ut ett SMS och frågar med ett svars SMS hur du vill ha det. :best
Så du menar att avsändaren har beställt en tjänst ,i detta fallet hemkörning till mottagaren ,där uppringning inte ingår?
och att dhl har den tjänsten ,eller hur ska jag tolka det. Då kanske det är dax att posten också kan erbjuda en sådan tjänst.
DHL ringer inte upp utan när avsändaren lämnar info om upphämtning så skickar DHL ut SMS.
Sms om hämta på terminal/Servicecenter En 1 (ETTA) Hemkörning en 2 (Tvåa).
Detta fungerat skita bra. Detta är om hemleverans är beställd. Man skiver en tid oftast mellam 8,00 -- 15,00.
Då skall man vara hemma och ta i mot sina beställningar.
Posten kör inte till depå utan lämnar paketet på Utlämningsstället, och lägger en lapp i din brevlåda att paket ej kunde levereras.

Så fungerar det där jag bor.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: PostNord

Inlägg av deje » 24 maj 2016 15:35

progge skrev:
deje skrev:
progge skrev:
deje skrev:Blir inte klok på hur de jobbar , vet inte vilken gång i ordningen dem har varit mitt på dagen och försökt leverera paket , helt utan någon som helst förvarning , efter oförrättat uppdrag körs paketet tillbaka till depån ,för att dagen efter köras ut till ett ombud ,där jag sedan får hämta ut det , märklig sätt att arbeta på, enligt mig iallafall!
Inte Postens fel de gör vad som avsändaren beställt.
Är det hem leverans så är det.
DHL skickar ut ett SMS och frågar med ett svars SMS hur du vill ha det. :best
Så du menar att avsändaren har beställt en tjänst ,i detta fallet hemkörning till mottagaren ,där uppringning inte ingår?
och att dhl har den tjänsten ,eller hur ska jag tolka det. Då kanske det är dax att posten också kan erbjuda en sådan tjänst.
DHL ringer inte upp utan när avsändaren lämnar info om upphämtning så skickar DHL ut SMS.
Sms om hämta på terminal/Servicecenter En 1 (ETTA) Hemkörning en 2 (Tvåa).
Detta fungerat skita bra. Detta är om hemleverans är beställd. Man skiver en tid oftast mellam 8,00 -- 15,00.
Då skall man vara hemma och ta i mot sina beställningar.
Posten kör inte till depå utan lämnar paketet på Utlämningsstället, och lägger en lapp i din brevlåda att paket ej kunde levereras.

Så fungerar det där jag bor.
Jo, jag vet hur dhl och andra gör , det är därför jag reagerar på postens handhavande, och här i min stad kör dem tillbaka till depån , för att köra ut med paketet dagen efter trots att mitt ombud ligger mitt i upptagningsområdet . Det måste ju självklart finnas en rationell idè bakom det hela ,har bara svårt att se den. :)
deje

mq_foto
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 20 jun 2009 18:16
Ort: Uppsala

Re: PostNord

Inlägg av mq_foto » 26 maj 2016 03:16

Jag har varit om samma situation med postnord minst 10 gånger när det gäller paket ifrån andra EU länder.

Skriv svar