Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Max hamburgerkedja - vad är problemet?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Manor » 30 jun 2016 22:39

Än en gång har jag tillbringat för lång tid på ett Max-ställe för att det strular, vad är egentligen problemet med denna kedja?

Jag har inget problem med hamburgarna etc. de smakar helt ok trots kritik om "dåliga" råvaror. Det är personalen/hanteringen som suger.

Jag minns för länge sedan då man beställde till person 1...gick 2 meter och betalade till person 2...och då fick återupprepa beställningen...gick 2 meter igen för att en tredje gång meddela vad man nyss beställt och betalt. Känslan var lite som man ibland kan uppleva i USA...en massa anställda men värdelöst arbetsflöde och struktur...ingen har koll på mer än sin "station".

Nåja, någon gång per år så blir det trots allt så att jag svänger in på Max för att köpa hem junkfood till familjen. Inte en enda gång har det fungerat smärtfritt, det är alltid något som irriterar.

Idag var det dags igen. Beställningen gjordes inne på Max, och det fungerar väldigt bra...en smidig maskin där man plockar ihop det man vill ha...betalar med kort...och får ett uthämtningsnummer. Det är nu det börjar...mitt nummer ropas upp, jag går fram till disken där man meddelar att milkshakemaskinen är sönder...fine, allt kan ju gå sönder...jag kan ta läsk till alla istället. Jag frågar då om det är ok att de skickar med några dippsåser då jag ju betalt extra för milkshaken. Inga problem säger tjejen som står där. När jag går tillbaka så hör jag dock att en arbetsledare säger till tjejen att så kan man inte göra, och att det inte är något extra tillägg för milkshake...jag går tillbaka och säger att det var en extrakostnad vad jag vet, men än har jag ju inget kvitto. Den ansvarige nästan fräser till att så är det minsann inte, och jag får väl anta att hon har rätt. Sen går det kanske 5 minuter och jag blir framropad igen. Då är hamburgarna klara men inte pommesfritten...går det bra att vänta? Ja, vad svarar man på det...nej stoppa gärna ner den frysta pommesfritten så kan jag fritera den själv? Självklart går det bra...det tar nu nästan 10 minuter innan min beställning är klar då de försöker att parallelljobba med flera
beställningar samtidigt...vilket rörde till det för dem rejält. Hur som helst så fick de ihop mina påsar, och jag fick kvittot...där stod det svart på vitt att jag hade betalat extra för varje milkshake. Jag visade kvittot för den trevliga tjejen och sa att hennes arbetsledare nog hade tagit fel...jag har betalat extra för något jag inte fått. Ja, jag ser det sa hon...jag går och pratar med arbetsledaren igen...hon är strax tillbaka och säger att arbetsledaren inte ens tittat på kvittot eller svarat på hennes fråga...men här får du lite dippsåser ändå av mig.

Det som skulle gå lite snabbt tog helt plötsligt närmare 20 minuter. En arbetsledare som är otrevlig både mot mig som kund och den anställda tjejen som åtminstone hade kundvårdskänsla.

Som sagt, detta är inte första gången som det blir strul på just Max. Jag har aldrig liknande problem på McDonalds, där går det alltid snabbt och smidigt...och inget tjafs om det blivit fel. Jag har aldrig haft problem på någon annan kedja, som jag kan komma på...bara På just Max.

Vad är det för fel på Max egentligen? Är det bara jag som får känslan att det är något generellt knas med hela kedjan? Maten är helt ok, priserna är aningen höga i förhållande till konkurrenter...men styrning, struktur suuuuger...åtminstone på de ställen som jag har varit på.

Världen går inte under, och det är ju världsliga saker...men jag blir ändå irriterad när saker och ting inte flyter som det ska.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Bananen » 01 jul 2016 00:03

Ju mer dom expanderar desto sämre blir dom! Bojkottar numera Max "kokta" hamburgare. Sämsta burgaren jag ätit fick jag hos Max i Bäckebol (Göteborg/Hisingen), grämer mig än idag att jag inte klagade. Har blivit mesig på äldre dar? [emoji6]
Och håller med om att servicen är "omständig" milt sagt.

Skickat från min Lenovo K3 Note via Tapatalk
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Manor » 01 jul 2016 06:16

"Omständig" var ordet. Förutsättningarna finns att få till något bra när hela beställningen görs elektroniskt, men faller platt när det väl ska levereras. Jag har däremot alltid fått hyfsad mat...och det är alltid något.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Funk » 01 jul 2016 09:56

Max är även för mig den kedja som givit flest besvikelser på grund av väntetider och liknande...men nu börjar McD med ett liknande leveranssystem för alla ordrar så där har det blivit nästan lika rörigt.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Perra83 » 01 jul 2016 10:46

Gillade Max förr men upptäckte Sibylla som det numera blir.
Jag förstår bara inte vad som kan gå fel. Är milkshakemaskinen trasig då går man in i systemet och gör ett rött kryss över alternativet så slipper folk snea. Det tar kanske en el två dagar i upplärning för att memorera priserna. Otrevliga arbetsledare blir inte långvariga.

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av tobbegubben » 01 jul 2016 15:24

Precis som föregående talare skriver. Finns ingen som slår Sibyllas burgare och pommes.
Provade faktiskts BK häromdagen och dem är ju sämst av alla.

R_Bergsten
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 19 apr 2015 09:22

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av R_Bergsten » 01 jul 2016 16:58

Ni har ju aldrig varit på mcd i Skara iaf de hör ja sämre ställe får man leta efter.. nog 1 gång på 10 de lyckas bli rätt om de har en bra dag.

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av miken » 01 jul 2016 19:17

Här år då Max hur bra som helst :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Manor » 01 jul 2016 19:53

miken skrev:Här år då Max hur bra som helst :)
Du bor i Norrland, antar jag.
Det kanske bara är i Norrland det fungerar...ni norrlänningar stressar ju inte upp er i onödan direkt ;)
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Perra83 » 01 jul 2016 21:24

Blev ett besök på MAX mellan Värmdö och Gustavsberg i Stockholm idag. Fick rätt men jag vet inte va jag betalade för. Åt på ett grönområde så hundarna fick röra på sig utanför ett kommunhus el nått.

Användarvisningsbild
jolle
Medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 16 aug 2011 18:03
Ort: Byske

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av jolle » 02 jul 2016 09:34

miken skrev:Här år då Max hur bra som helst :)
Kan bara instämma ;)

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av miken » 02 jul 2016 09:45

jolle skrev:
miken skrev:Här år då Max hur bra som helst :)
Kan bara instämma ;)
synd att inte max fanns i Byske också ;)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


werner
Ny Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 19 jul 2012 19:03

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av werner » 02 jul 2016 12:33

Har ätit på Max 2 gånger
första och sista.
Jag föredrar att äta hamburgare
på ett vanligt gatukök, där jag ser dom
steka min burgare.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av e_king » 02 jul 2016 18:22

På Arlanda funkar det bra men de verkar jobba på ett ner manuellt sett än de vanliga Max. Uppsala funkar också hyfsat. Bk är som de andra och Sibylla brukar ta längst tid. Men de är så goda så att det inte går att hålla sig därifrån. Linköpings är väl det sämsta och mest ofräscha jag har varit på. Delat med Arlandastad (Märsta, inte Arlanda) och Skara McD alla tre.

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av progge » 02 jul 2016 19:11

Flygstaden i Halmstad var jag i dag och besökte Max.
Bra mat och utmärkt service, inget att klaga på.
Kan det bero på vem som är restaurang föreståndare?
Vilket Team hen väljer.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av Lundberg » 02 jul 2016 20:13

Här i Uppsala finns det bara ett alternativ nu för tiden och det är Dylan's burgers. En liten hamburgervagn som gör de godaste hamburgare jag ätit, har ni vägarna förbi så måste ni prova :)
// Jack

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av henkek » 03 jul 2016 22:25

Måste ta en tripp till dylans nångång. Alla säger att de ör kanon käk där :)

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av e_king » 03 jul 2016 22:30

henkek skrev:Måste ta en tripp till dylans nångång. Alla säger att de ör kanon käk där :)

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Jag med. Har bara hört gott ( ;) ) om de. :jeps

coverbring
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: 05 apr 2015 21:03
Ort: Sandviken

Re: Max hamburgerkedja - vad är problemet?

Inlägg av coverbring » 04 jul 2016 07:41

Monroes i Sandviken måste ni prova om ni har vägarna förbi Sandviken/Gävle. Folk vallfärdar mer eller mindre för att äta där [FACE WITH TEARS OF JOY]

Skriv svar