Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Stockholm för bilintresserade.

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av Funk » 01 aug 2016 14:36

Hej

Jag åker till Stockholm för ett par dagar och undrar helt enkelt om någon har några bra tips på "bilställen" att kolla in...
Brostugan t.ex, är det fortfarande onsdagar som gäller där ?
Något bra museum att kolla, tekniska blir det nog eftersom frugan gillade det sist.

Har någon nåt riktigt bra allmän tips så tas det gärna emot, planerat för övrigt är det riktigt turistiga, t.ex Skansen, gå förbi och skratta åt Gröna Lund ( man är ju Göteborgare med Liseberg som referens..). Outleten i Bromma och/eller Mall of Scandinavia och hitta något bra hamburgerhak kanske.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av Stefan N » 01 aug 2016 15:13

Ta hellre MoS än Outleten i alla fall, det är bra mycket roligare.
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av Hej » 02 aug 2016 15:28

Jag är verkligen ingen van Stockholmare, men när jag besöker kompisar där gillar vi att besöka Petters hamburgerrestaurang - KÄK. Ser inte mycket ut för världen men burgarna är riktigt fina!

Likaså när det gäller frukost/brunch är Petit France på Kungsholmen en favorit!
Jag ska upp och köra supersportbilar nu i augusti, Live it´s event de kallar Top Gear Airfield, och då ska vi käka på AG:s, Jureskogs ena restaurang. Kompisarna som varit där lovordar den, så ska bli kul att testa (men galet mycket roligare att köra alla fräna bilar) :D

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av Manor » 02 aug 2016 23:36

Mall of Scandinavia och Täby Centrum (det är väl cirka 1,5 mil mellan dem) kan bägge vara värda ett besök. Som vanligt så kanske man ska ha en plan vad man vill handla/titta på. Sett som ett zoo så är väl Skansen ganska trist, men Djurgården i sig kan vara ok att gå runt på. Egentligen är det konstigt. Jag har bott strax utanför Stockholm hela mitt liv, men är väldigt sällan inne i själva stan. Jag har aldrig varit inne på slottet t.ex, men gått runt i Gamla Stan som kan vara ett nöje i sig själv. Jag håller med om att Gröna Lund går bort (gäller väl även Liseberg) om man inte har mindre barn som gillar det. Den enda anledningen kan väl vara någon form av uppträdande/konsert men annars är det ju inget direkt tillhåll för vuxna.

Det kan nog fortfarande vara onsdagar som gäller för Brostugan, men det var många år sedan jag var där senast.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
bearz
Ny Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: 27 mar 2010 11:54
Ort: Stockholm

Re: Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av bearz » 03 aug 2016 13:46

Slängde en blick i lokalblaskan att det skall vara nått på Solvalla på lördag.
Nått med Wheels international.
Ja Brostugan är väl inget mer för märks när man åker Brommaplan, det är inte så mycket MC och gammelbilar längre.
Lika illa här. Man bor för nära. Jag brukar inte ens göra mig besväret och gå till Solvalla och kolla på STCC.


Edit
http://www.wheelsnationals.se/sidor/inf ... -stockholm

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Stockholm för bilintresserade.

Inlägg av Funk » 04 aug 2016 20:50

Jag tackar för tipsen , det blev Brostugan i onsdag kväll...men det var väldigt ont om bilar...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar