Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Pensionskraft.

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
MrMerkel
Medlem
Inlägg: 188
Blev medlem: 07 maj 2011 16:46

Pensionskraft.

Inlägg av MrMerkel » 01 sep 2016 21:46

Har haft ett företag som har haft hand om min pension , det heter pensionskraft , sade upp deras tjänster för flera veckor sedan då en ny period skulle börja.

Men efter ha fått två påminnelser om betalning trots jag ringt och sagt upp tjänsterna , så betalade jag då det stod att det skulle gå till inkasso annars .

Pratade med dom idag och dom har inte registrerat min uppsägning trots att jag pratat med dom tidigare , blev väldigt irriterad såklart mot den otrevlige mannen , jag begärde att få uppsägning på mail vilket jag skulle få efter mycket om och men .

Nu till frågan om jag inte får nåt mail vilket jag ännu inte fått hur gör jag då för att säga upp deras tjänster om dom nekar igen att jag pratat med dom.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Pensionskraft.

Inlägg av Cogo » 01 sep 2016 22:12

Vad är det för pension de förvaltar?

Själv skulle jag skicka en uppsägning via mail och i den påpeka om tidigare uppsägningar via telefon. Då har du en skriftlig kopia på uppsägningen, därefter skulle jag inte betala något mer. Byt även koder som de kan ha fått tillgång till. Därefter skulle jag själv placerat om pensionen i fem stycken indexfonder med olika inriktningar.

MrMerkel
Medlem
Inlägg: 188
Blev medlem: 07 maj 2011 16:46

Re: Pensionskraft.

Inlägg av MrMerkel » 01 sep 2016 22:19

Dom har hand om min pension att placera , pengar i fonder mm .

Räcker verkligen ett mail som giltig uppsägning ?

Ska ringa igen imorgon och se om mitt samta från idag blev registrerat .

Dansken
Medlem
Inlägg: 101
Blev medlem: 28 feb 2016 23:41

Re: Pensionskraft.

Inlägg av Dansken » 01 sep 2016 23:17

stå på dig bara, Pensionskraft är ett i mängden av alla dessa skojarförvaltare:

http://diabasweb.kov.se/doklist.asp?kundnamn=Pension

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Pensionskraft.

Inlägg av Perra83 » 01 sep 2016 23:38

Ett e-post räcker utmärkt som uppsägning.
Skriv namn och personnummer mm. så det inte kan misstolkas.

Pascona
Medlem
Inlägg: 236
Blev medlem: 05 aug 2013 10:11
Ort: Umeå

Re: Pensionskraft.

Inlägg av Pascona » 02 sep 2016 09:00

Har du sagt upp avtalet enligt gällande regler så ska du aldrig betala en felaktig faktura. Skicka den i retur där du även skriver att du bestrider fakturan.
Det är ett renodlat blufföretag så det är bara att stå på dig för dom vet att många viker sig vilket dom tjänar pengar på.

Mejla in din uppsägning och ring även dit och kräv en bekräftelse på att det är gjort även om det egentligen inte behövs. Ta även namnet på personen du pratar med, för- och efternamn.

https://www.pensionskraft.se/wp-content ... 16_1.5.pdf

Du är alltså låst ett år till i o m att du betalat men säger du upp det nu så har du ju ditt på det torra.

MrMerkel
Medlem
Inlägg: 188
Blev medlem: 07 maj 2011 16:46

Re: Pensionskraft.

Inlägg av MrMerkel » 03 sep 2016 12:39

Ringde igen igår eftersom jag inte fått mail på att jag sade upp deras tjänster , pratade med samma peron igen och nu var han trevligare och jag fick mitt mail med uppsägningen .

Dagen innan hade dom skickat mail sa dom till en felaktig adress men eftersom dom frågade extra om den så tror jag det var skitprat.

Så ha aldrig något med pensionskraft att göra vilka idioter.

Skriv svar