Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Programvarutips - Windows

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Programvarutips - Windows

Inlägg av Manor » 05 nov 2016 18:15

Detta är väl kanske reklam, men jag har ingen koppling till företaget ifråga och det rör inte heller bilvårdsprodukter...som moderator tyckte jag själv att det kunde vara ok då det troligtvis finns forumanvändare som kör Windows och kanske kan bli glada över lite programvaror för en billig peng :).

Erbjudandet nedan finns på Humble Bundle:
https://www.humblebundle.com/lifehacker-software-bundle

Där finns nu ett paket med Windowsprogram till väldigt bra pris.
Humble Bundle brukar nästan enbart hålla på med spelpaket, men denna gång så fanns det lite annat smått och gott.

I mitt fall så har jag sedan tidigare varit intresserad av en programvara med namn Fences från Stardock. Det har till uppgift att snygga upp bland skrivbordets ikoner genom att gruppera dem i fönster som kan "rullas upp" eller gömmas helt. Om man som jag växlar mellan upplösningar så brukar det kunna bli rörigt på skrivbordet när ikonerna flyttas runt pga detta.
Fences kostar i normalfallet $9,99.

Nu får man Fences + DeskScape (rörliga skrivbordsbilder...inte superintressant för mig) + Breevy (styr tester, uppstart av program etc. med förkortningar mm.) + Directory Opus 12 Light för endast $1 (eller om man vill lägga mer frivilligt). Det går ypperligt att betala via PayPal och summan blev runt 9;35 SEK. Directory Opus 12 Light är en ersättare till Utforskaren/Explorer med drösvis med funktioner och finesser. Om man orkar sätta sig in i det så kan det vara en höjdare. Bara manualen låg på ruggiga 1121 sidor :shock:.

Betalar man $8 så får man ytterligare programvaror såsom exempelvis LastPass med ett 1-årigt abonnemang (som jag själv redan har på alla mina PC:s samt mobil och iPads), och slutligen om man betalar $15 så får man ytterligare två programvaror.

Jag var i detta fallet enbart intresserad av det minsta paketet som kostade $1 och jag handlade licenser både till min stationära samt en bärbar.

Erbjudanden ovan löper ut om 10 dagar (2016-11-15).
Jag har som tidigare nämnts ingen koppling till Humble Bundle annat än som en nu nöjd kund :D.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.