Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Logan » 30 nov 2016 23:31

Tänkte fråga som en allmän fråga

När man kör runt vintertid och ser bilar som är jätte smutsiga
så illa att man ser massa handavtryck vid dörrar och bagage
lite smuts är ju ok men när det blir så illa så man nästan inte ser färgen på bilen
eller folk som kör runt med rätt allvarliga krockskador som intryckta dörrar eller liknande.

Nu menar jag inte dom som kör utan ex kofångare pga att dom väntar på att få det åtgärdat
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Manor » 01 dec 2016 09:27

Jag ser just nu ner på mig själv som åker omkring med en smutsig bil. Jag kan bara skylla på att jag varit för trött och sliten för att orka tvätta...men vilken dag som helst nu ;-).

Svaret på frågan är alltså ja, jag ser ner på dom som åker runt med skitiga bilar :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Stefan N » 01 dec 2016 09:55

Lite fundersam blir man ju, ser det likadant ut hemma hos dom? Skulle inte drömma om att åka runt i skitig bil lika lite som jag skulle ha en dammtuss hemma på golvet.
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
nsfas
Ny Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 apr 2016 21:48

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av nsfas » 01 dec 2016 10:23

Manor skrev:Jag ser just nu ner på mig själv som åker omkring med en smutsig bil. Jag kan bara skylla på att jag varit för trött och sliten för att orka tvätta...men vilken dag som helst nu ;-).

Svaret på frågan är alltså ja, jag ser ner på dom som åker runt med skitiga bilar :).
Håller med, och är i samma livssituation. Sen är det väl en definitionsfråga vad som avses med smutsig. I mitt fall är det lite stänk från däcken efter att ha kört i regn.

Däremot, när man åker med folk vars bilar skitiga på insidan! Fy Sillmjölkar!
Lättillgänglig information för dig som ska ta MC-kort: MC-kortet.se

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Perra83 » 01 dec 2016 12:08

Det finns hopplösa fall där ute helt klart. För många är bilen helt oviktig MEN den måste fungera och får knappt kosta något.
Det är ingen idé att bry sig. Det är något som dom har med sig från uppväxten och det är inte lätt att ändra.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Funk » 01 dec 2016 17:23

Rena kläder, ren bil och putsade skor hör väl till. Den här årstiden är det lite svårt att hålla bilen tiptop...fast förfalla får den inte..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Logan » 01 dec 2016 19:38

Försökte hitta bra exempel bilder på ok och inte ok
men antingen fick jag bara upp rena bilar eller rå smutsiga

Men lätt smutsig är ok denna årstid men då man måst tvätta händerna efter och stängt en dörr
den typen av smuts då kan man undra. gillar folk att få händerna svarta var gång dom stänger bagaget
The passions is what drives the art. Detailing for life

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Cogo » 01 dec 2016 21:26

Allt handlar om ork och nytta. Om jag inte orkar och har lust, samt att sen blir skitig på vägen hem från tvättgalken, då inväntar jag rätt läge. Samma hemma, om dagarna är för tunga och det är lite skitigt/stökigt hemma så får man lära sig att stå ut med det och ta det en annan dag.

Att lägga för stor vikt vid sånt här och skapa "måsten" skapar bara dålig stämning, irritation samt utbrändhet.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Logan » 01 dec 2016 22:03

Nä är det snöslask och bara allmänt kladdigt ute då är det en godtaglig ursäkt och förstår helt hur du menar med ork
har inte haft tiden och tvätta min bil på 2 månader men det var mest salt pga havsluften

Hoppas inte denna tråd skapar irritation och att någon blir arg utan det var mest tänkt som en trevlig fråga
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Former recond
Medlem
Inlägg: 346
Blev medlem: 16 jun 2013 20:51

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av Former recond » 01 dec 2016 22:33

Var på drive inn i måndags.
Framför mig var en nyare Volvo v60.
Den var riktigt smutsig, Fullt av damm/salt. :shock:
Det enda som var rent, Var bakrutan. Det så ut som personen i bilen använt endast torkaren utan att ens har spolat. :o
Kan bara tänka mig hur den bakrutan ser ut efter ett tag.
Det gick inte ens att se vilken färg hade utav all smuts. :roll:

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av hebbe » 03 dec 2016 08:41

Alla har ju inte samma intresse för bilvård som oss här på forumet, men ja ser inte ner på någon dom inte tvättar bilen, alla gör ju sitt val. ja själv gillar inte att åka i smutsig privat bil eller i min lastbil. Just nu e privatbilen jättesmutsig och ja tvättade den för 1 vecka sedan, men min sambo va iväg med den igår och körde 35 mil motorväg, och det sätter ju sina spår. Lastbilen tvättar ja riktigt när det behövs, blir ungefär varannan vecka. Med avspolningar emellanåt.

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Dömmer ni eller ser ner på folk med smutsiga bilar?

Inlägg av popp » 03 dec 2016 18:08

Jag ser absolut inte ner på dom som har smutsiga bilar. :)

Jag jobbar själv som rekondare på en bilfirma I stan så jag ser många riktigt smutsiga bilar både invändigt och utvändigt och då är bilarna inte många veckor gamla och dom är riktigt sunkiga inuti redan.... :roll:

Vi i familjen har två svarta bilar och dom är redan smutsiga efter tvätten i denna tråkiga tid som är nu.

Som tur är att jag tvättar gratis så mycket jag vill.... :brumm :nicka

Skriv svar