Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Köpråd hjälpstartare/jumpstarter

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Köpråd hjälpstartare/jumpstarter

Inlägg av miken » 23 jan 2018 13:31

Dieselvärmaren drog ut all ström i batteriet när jag var i stugan och hade parkerat alldeles för långt bort för att ens kunna nå dit med en skarvsladd så fick skruva lös batteriet och ta in det i stugan för att ladda upp det. Utomhustermometern visade -29 :shock:

Har därför insett att jag skulle behövt en hjälpstartare/jumpstarter när krisen är framme och undrar om ni kan rekommendera mig något bra av egen erfarenhet?

:jeps

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Köpråd hjälpstartare/jumpstarter

Inlägg av Funk » 23 jan 2018 15:52

Just dieselbilar är ganska stygga, speciellt om det är kallt så mitt tips är att köpa en ganska stor hursomhelst. Vi har en liten vi köpte hos den lokala Volvohandeln (cirka 1200:-) förra vintern och den har hittils klarat allt, men en tvärdöd diesel vid -29 tvivlar jag på att den klarar..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar