Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Dagens paket

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Dagens paket

Inlägg av Lemerok » 17 mar 2015 15:48

Kom ihåg denna tråd, släng upp en bild på vad ni handlar. Alltid kul att se vad folk köper. :) :jeps

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Dagens paket

Inlägg av Lemerok » 17 mar 2015 20:30

Mina paket kom idag, laddar upp inför vår och sommar med de medel som kommer användas.
image001.jpg
Närbild på Polishangel-grejorna. :)
image002.jpg

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Dagens paket

Inlägg av Commander » 17 mar 2015 22:36

Lemerok skrev:Mina paket kom idag, laddar upp inför vår och sommar med de medel som kommer användas.
image001.jpg
Närbild på Polishangel-grejorna. :)
image002.jpg
Carnauban har jag hört gott om men vad är de andra från PA?

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Dagens paket

Inlägg av miken » 17 mar 2015 22:45

Gjorde en beställning i måndags från streetpower med en hel del inför sommaren men glömde beställa Glissante :(
Så blir en ny beställning snart igen bilder kommer

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Dagens paket

Inlägg av Lemerok » 17 mar 2015 22:51

Commander skrev:
Carnauban har jag hört gott om men vad är de andra från PA?
Sprayduster - quick detailer, tänkte ha i bilen och dra fram vid behov. Ska testa till lite av varje också.
Glissante - schampo.
Blue Xilion - färgat sprayvax, ska se om den kan gömma lite defekter och stenskott som finns.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Dagens paket

Inlägg av Commander » 17 mar 2015 22:56

Lemerok skrev:
Commander skrev:
Carnauban har jag hört gott om men vad är de andra från PA?
Sprayduster - quick detailer, tänkte ha i bilen och dra fram vid behov. Ska testa till lite av varje också.
Glissante - schampo.
Blue Xilion - färgat sprayvax, ska se om den kan gömma lite defekter och stenskott som finns.
Okej, ja efter att ha lagt Master Sealant och idag gjorde en första tvätt så vill jag ha allt från PA. Black Wulfenite till den svarta Mondeon. Sjuk avrinning dessutom med de sprayvaxerna. Har läst lite on Aqua hur är det schampot? Jag köpte Presto och hade som torkstöd idag, vet inte om det var den eller Master Sealant men aldrig har det vart så lätt att torka en bil. Smekte duken lätt över lacken och den följde med som om det vore moln mellan duken och lacken, blev en himmelsk upplevelse haha :D

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Dagens paket

Inlägg av Lemerok » 17 mar 2015 23:01

Commander skrev: Okej, ja efter att ha lagt Master Sealant och idag gjorde en första tvätt så vill jag ha allt från PA. Black Wulfenite till den svarta Mondeon. Sjuk avrinning dessutom med de sprayvaxerna. Har läst lite on Aqua hur är det schampot? Jag köpte Presto och hade som torkstöd idag, vet inte om det var den eller Master Sealant men aldrig har det vart så lätt att torka en bil. Smekte duken lätt över lacken och den följde med som om det vore moln mellan duken och lacken, blev en himmelsk upplevelse haha :D
Hehe ja, de gör bra grejor. :)
Väldigt lätt att torka med Presto tycker jag med. Fast jag har ju lite Polishangel under också.
Det står på flaskan till Blue Xilion att den kan användas som torkstöd med, ska provas. :jeps

Har inte provat något av deras schampo än, får se hur jag gillar Glissante. Aqua ska vara snäppet bättre. Sen finns Flake med, men den är lite speciell, skummar inte alls och väldigt oljig nästan. Den fick jag ett prov på förr, är typ som en rejäl vaxning samtidigt som man tvättar, men föredrar nog vanliga skummande schampon.
Senast redigerad av 1 Lemerok, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Dagens paket

Inlägg av Commander » 17 mar 2015 23:06

Lemerok skrev:
Commander skrev: Okej, ja efter att ha lagt Master Sealant och idag gjorde en första tvätt så vill jag ha allt från PA. Black Wulfenite till den svarta Mondeon. Sjuk avrinning dessutom med de sprayvaxerna. Har läst lite on Aqua hur är det schampot? Jag köpte Presto och hade som torkstöd idag, vet inte om det var den eller Master Sealant men aldrig har det vart så lätt att torka en bil. Smekte duken lätt över lacken och den följde med som om det vore moln mellan duken och lacken, blev en himmelsk upplevelse haha :D
Hehe ja, de gör bra grejor. :)
Väldigt lätt att torka med Presto tycker jag med. Fast jag har ju lite Polishangel under också.

Har inte provat något av deras schampo än, får se hur jag gillar Glissante. Aqua ska vara snäppet bättre. Sen finns Flake med, men den är lite speciell, skummar inte alls och väldigt oljig nästan. Den fick jag ett prov på förr, är typ som en rejäl vaxning samtidigt som man tvättar, men föredrar nog vanliga skummande schampon.
Ja efter att ha använt billigare märken så visar det sig klart och tydligare. Lite mer pengar, ännu bättre produkter. Nu har jag bara haft detta märke i 4 dagar men jag tror på det. Ja det blir en beställning av spraywaxet så då tänkte jagvtesta Aqua. Annars blev jag nöjd med provflaskan av SP egna äppelschampo :)

Schampo utan skum - nej tack. Oljig känns som de kan bli väldigt flammigt fast det är ju säkerligen ingen olja i :D haha

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Dagens paket

Inlägg av Bananen » 18 mar 2015 21:06

Ett litet maratonpaketet från Bollnäs. :)
uploadfromtaptalk1426705578170.jpeg
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
/ Hälsningar Thomas

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Dagens paket

Inlägg av henkek » 18 mar 2015 21:10

Kom ifrån scandistore

Bild

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Dagens paket

Inlägg av nybbe79 » 18 mar 2015 22:15

henkek skrev:Kom ifrån scandistore

Bild
Antar att du har en musse-maskin :lol:
Väntar också på packet därifrån.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Dagens paket

Inlägg av henkek » 18 mar 2015 22:16

En twintool :D

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Dagens paket

Inlägg av nybbe79 » 19 mar 2015 14:01

henkek skrev:En twintool :D
Fick mitt paket idag, beställde också dom gula polertrissorna. Dom kändes väldigt hårda, jag kör med Autoglym Super Resin Polish, är dom för hårda för det medlet eller kommer dom funka? (Jag är helt ny på detta så dt kommer komma många dumma frågor :lol: )

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Dagens paket

Inlägg av Cogo » 19 mar 2015 14:24

De gula kommer att mjukna efter det att du kört med dem ett tag samt att det får lite medel i sig. Autoglym SRP upplever jag som rätt så torr så tänk på att hålla ner hastigheten något så att inte det inte går för torrt. Har du mjukare trissor också så kan du ju börja med dem först.

Med vänlig hälsning magnus

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Dagens paket

Inlägg av nybbe79 » 19 mar 2015 14:39

Cogo skrev:De gula kommer att mjukna efter det att du kört med dem ett tag samt att det får lite medel i sig. Autoglym SRP upplever jag som rätt så torr så tänk på att hålla ner hastigheten något så att inte det inte går för torrt. Har du mjukare trissor också så kan du ju börja med dem först.

Med vänlig hälsning magnus
Tack för svaret Magnus.
Har tyvärr inga mjukare trissor, det jag jämför med är biltemas vita, vilket jag kanske absolut inte ska göra? Som sagt, jag är väldigt ny på detta :D

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Dagens paket

Inlägg av Bananen » 19 mar 2015 17:59

uploadfromtaptalk1426780605610.jpg
Dagens paket från Scandistore.
Blev lite mer än jag tänkt mig! [emoji16]


Hälsningar Thomas via Tapatalk
/ Hälsningar Thomas

wolfi
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: 13 feb 2015 03:02
Ort: Halmstad

Re: Dagens paket

Inlägg av wolfi » 19 mar 2015 18:18

Bananen skrev:
20150319165549516.jpg
Dagens paket från Scandistore.
Blev lite mer än jag tänkt mig! [emoji16]


Hälsningar Thomas via Tapatalk

Hehe lite mer?

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Dagens paket

Inlägg av Lemerok » 19 mar 2015 18:47

Bra handlat där Bananen. ;)

Glasdukarna var riktigt schyssta, provade dem på en spegel här hemma.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Dagens paket

Inlägg av Bananen » 19 mar 2015 19:38

Man håller Sverige rullande samt populärt hemma! :oops:
Skulle jag dö sa sambon att hon skulle öppna butik. :nicka
/ Hälsningar Thomas

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Dagens paket

Inlägg av henkek » 19 mar 2015 21:47

Hehe. De va ingen dålig hög me prylar :)
Jag skulle få några trissor till pga av trasig burk som hade runnit på trissorna. Helt suverän service iaf. Snabba svar. Det gillas me bra kundservice.

Skriv svar