Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Förslag på ny tävling!

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Stupid-Flanders » 09 aug 2009 09:31

Hasse-Balja kände att han hade bråttom därifrån innan DBJ, som Bufftorparn förkortat Diamond-brite Jiins namn till, upptäckte vad han gjort.

Som tur var kom kaffekopparna från Ulti-MAN och var behandlade på insidan så kaffet rann ner i strupen med sån fart att Hasse inte han märka att han druckit ur. Hasse-Balja reste sig och sa:
"Jag har en form med iskuber hemma i frysen jag måste kolla till" Sen gick han därifrån

Vad han inte visste var att DBJ smugglat ner en elektronisk pulssändare i Hasses ficka. Den gör så att all klarlack försvinner från Hasses bil och får den att oxidera inom 13 sekunder. Dessutom har han köpt upp all Buffer i hela landet. Det finns bara två personer i hela världen som kan rädda hasses bil nu. Den ena är den elake Överste Rubbing och den andra är Bufftorparn.

DBJ skrattade högt och elakt när Hasse-Balja gasade iväg med ett långt spår klarlack efter sig. Från det inre rummet hördes ett lågt mumlande. I garderoben låg Bufftorparn bakbunden med munkavle och försökte ta sig loss...
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Nisse » 11 aug 2009 20:17

Men detta var inte så lätt då Bufftorparn också hade knytit ihop gylfen med västen....Där låg han nu i fosterställning...han sparkade på dörren för att försöka få upp den...men det var lönlöst...han svor till flera gånger...skrek en massa ord som han visste att var dåliga...TANDLÖS !!...BOSTADSLÖS !!...REDLÖS !!...Men ingen hörde honom...i bakgrunden dunkade det musik från ett diskotek som hela tiden spelade Tina Charles....I Love To Love ...Plötligt kom Bufftorparn på att han faktiskt hade en fällkniv i fickan !...Han vred sig allt han kunde, och fick till slut upp kniven...sprättade bort en av knapparna på västen..skar av repen...och då var han plötsligt fri !....han for upp som en skenande kastajettspelare...rusade till dörren!...och skrek....BUFFER 20000 EN KEMISK RUBBING MED PORSLINSLERA !!!!!!!!!!! Grannarna stirrade på honom som han kommit från mars....Ultima Mannen vände sig om måttade ett kast...och träffade Bufftorparn mitt i ansiktet med en 2X80g Sonus clay....Bufftorparn blev rasande och skrek...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Stupid-Flanders » 18 aug 2009 20:52

Tidigt nästa morgon vaknade Diamond-Brite Jiins av det var blött i sängen och att något skavde i ryggen. Han kände med handen och luktade på fingrarna. Han kände igen doften så väl, påminde om ett rakvatten och visste direkt var han känt lukten tidigare. Han blev alldeles blek och kall. DBJ vände sig sakta om och där låg den på huvudkudden. Hans Flex 3410000000, bruten i två delar. Han förstod meddelandet.

Ulti-MAN hade varit där och han visste att hans tid snart var ute....
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

MAX

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av MAX » 18 aug 2009 21:05

visst var hans tid ute som 3401.a drivers
då det var dags att bli en man så han drog till närmaste järnaffär och inhandlade en 1800wats vinkelslip konstant 4500rpm och tänkte nu var det väl tusan om jag inte ska få väck den där omöjliga repan....
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Stupid-Flanders » 18 aug 2009 21:14

Ungefär samtidigt som DBJ gör sin upptäckt kliver MacaroniMAX ut genom dörren. Han har suttit uppe hela natten och polerat linsen och monterat ett lasersikte på sin kamera för att kunna ta den ultimata trädbilden för att en gång för alla bevisa att hans motorhuv är blankare än Jiins. Men när han tittar upp ser han Överste Rubbing stå med en dieseldriven Tåp-Tåål, en polsk kopia som BBV (Buffel & Bågs vebbshop) säljer som original, och håller på att kapa ner trädet med ett elakt flin i ansiktet. Max skriker högt och sliter tag i en hjulsida från grannens bil och kastar den mot Översten. Den träffar rakt över knät så han tappar maskinen och springer iväg ner mot city. Samtidigt faller trädet med ett brak och en liten tår rinner ner för Max kind.
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Nisse » 18 aug 2009 21:24

Men då dyker Polerar ´Carina upp med litet c....reser upp träder igen...ropar på Max från Dalarna som gömt sig bakom en spegelbild av ett annat träd....tar fram en tidsskrift från BBV = Bluffer Bang Volverine...och där står det klart och tydligt...Görans cykel finns att hämta mot en lösensumma av 24st kylskåpskalla Carlsberg 7,0 extra strong....MEN DÅ !!..knackar det på dörren...och in stiger...Stupid-Flanders från Sundsvall.... :shock:
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av bustorp » 18 aug 2009 21:32

BBV = Buffel & Bågs vebbshop.

Sanslöst..... :lol: :lol:
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av carina » 18 aug 2009 21:33

Nisse skrev:Men detta var inte så lätt då Bufftorparn också hade knytit ihop gylfen med västen....Där låg han nu i fosterställning...han sparkade på dörren för att försöka få upp den...men det var lönlöst...han svor till flera gånger...skrek en massa ord som han visste att var dåliga...TANDLÖS !!...BOSTADSLÖS !!...REDLÖS !!...Men ingen hörde honom...i bakgrunden dunkade det musik från ett diskotek som hela tiden spelade Tina Charles....I Love To Love ...Plötligt kom Bufftorparn på att han faktiskt hade en fällkniv i fickan !...Han vred sig allt han kunde, och fick till slut upp kniven...sprättade bort en av knapparna på västen..skar av repen...och då var han plötsligt fri !....han for upp som en skenande kastajettspelare...rusade till dörren!...och skrek....BUFFER 20000 EN KEMISK RUBBING MED PORSLINSLERA !!!!!!!!!!! Grannarna stirrade på honom som han kommit från mars....Ultima Mannen vände sig om måttade ett kast...och träffade Bufftorparn mitt i ansiktet med en 2X80g Sonus clay....Bufftorparn blev rasande och skrek...
"först får du mej att slita axeln ur led, skära sönder min bästa "gå-bort-väst som jag hittade i fyndlådorna på Ullared sen tror du att du kan förudmjuka mej med Sonus Clay som igentligen inte är nåt annat än häftmassa från senaste inbrottet i korvmojjen i Vaxland och nu har jag tappat min fällkniv, det drar från gylfen som jag inte kan knäppa mer och värst av allt...... JAG HATAR TINA CHARLES!!!!!!!!
Bufftorparn hoppade av ilska, tappade byxorna, men vilken tur att han hade fillingar som han egenhändigt hade tillvekat av en rastavante som tappade förmågan att göra det den igentligen var till för.... så med Bufftorparn hoppandes upp och ner med rastavanten lysande i vacker grön fär med luddet bak, bröt Ultiman ihop totalt, föll till marken, trasslade in sig i manteln som han klädsamt hade draperat runt kroppen i avsaknad av sin bortsprungna cykel...som inte ville hångla med en 2 huvad biltamamaskin.....
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av carina » 18 aug 2009 21:56

Nisse skrev:Men då dyker Polerar ´Carina upp med litet c....reser upp träder igen...ropar på Max från Dalarna som gömt sig bakom en spegelbild av ett annat träd....tar fram en tidsskrift från BBV = Bluffer Bang Volverine...och där står det klart och tydligt...Görans cykel finns att hämta mot en lösensumma av 24st kylskåpskalla Carlsberg 7,0 extra strong....MEN DÅ !!..knackar det på dörren...och in stiger...Stupid-Flanders från Sundsvall.... :shock:
med ett hånleende och Görans ramlås, som är ett måste för att cykeln ska kunna ta honom till bryggeriet där Göran just nu håller på med ett 2 in 1 medel som man både kan polera med och dricka.

Men det Stupid-Flanders inte vet är att det sitter ett agregat som vid handsvett utlöser elektriska impulser in i kroppen som kan få ett elverk att verka som ett klockbatteri.
Stupid-Flanders har just idag kommit in i det manligt polerarklimateriet och svettas kraftigt, men har en mikrofiberduk med sig som absorberar NÄSTAN allt.... *fräääääääs* Stupid-Flanders från Sundsvall ser numera ut som ett Biltema sämskinn i äkta fejktyg.
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Göran

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Göran » 20 aug 2009 14:47

Flyttade hit tråden, :brumm
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Nisse » 20 aug 2009 17:36

Göran skrev:Flyttade hit tråden, :brumm
Sa Göran !....men han märkte senare att han inte alls flyttat tråden utan den låg ikvar på samma ställe som han lämnade den..PÅ SOFFA I HALLEN !! :shock: ..Och när dom andra fick klart för sig detta så började dom slåss om tråden...Carina med litet c skrek...JAG SKALL HA TRÅDEN !!...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Göran

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Göran » 14 sep 2009 18:28

Finns fortsättningen nära? :)
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av carina » 14 sep 2009 18:45

Den KAN vara nära..... :)

För hundra gubbar man skulle skriva ut allt det här och göra en bok :lol:
Kan man sen ha som lektyr på toaletten, väntrummet på vårdcntralen... som "väntsignal" när man ringer Nisse ..." våra polerare är upptagna just nu,du är satt i kö--du har plats..... 28"
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Funk » 14 sep 2009 20:02

jag tänkte också ta tag i tråden igen, det skulle jag inte gjort....mina brallor föll till golvet och blottade mina kallingar av våffelduk, alla skrek....

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Stupid-Flanders » 14 sep 2009 20:35

men eftersom kallingarna var av våffelduk med en enastående uppsugningsförmåga uppstod aldrig något problem med pungsvett...
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av mortil » 14 sep 2009 23:05

Inte trodde folket att BJÖRN BORG tillverkade kallingar av Wåffla. detta hade ju gått på tok för långt. skulle klädmärkesindustrin sno våra produkter nu när dom märkt hur bra dom var. detta var ju en skandal som fick nisse att springa till sin volvo åka och hämta bustorp som laddade trissan med Buffer2000 sur och lite bitter kastade han sig in i bilen med polermaskinen i högsta hugg och sämsskinnet redo i bakfickan för att ge herr Borg en omgång. nu ska han få veta hut muttrade Bustorp..
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av carina » 15 sep 2009 18:23

......men deras ilska rann av lika fort som vattnet på en nyvaxad huv när dom kom fram till Herr Borg då dom såg att även Herr Borg använde Nisses sortiment till sina tennisbollar, racket och t.om pannbandet!!!!!

I källaren hade han ett eget sömmeri där dom av Nisses våfflor sydde kallingar i alla storlekar och modeller...
Nu slog det Nisse varför det kommit in så många ordrar på just våfflorna.... han såg hur han kunde tjäna ÄNNU mer pengar på sin webshop....
" Köp ett Sonaxkit och få Björn Borg kallingar sydda med äkta Bollnäsvåffla"....
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Funk » 15 sep 2009 19:08

Kanske man kan introducera "svensk vaxning" i stället för brasiliansk tänkte Nisse...undrar om Sonax är med på det ?

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Göran

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Göran » 18 okt 2009 15:29

Jag fick kväljningar första gången jag besökte Bananvax-Rkoo, vid första anblicken trodde jag att han svalt lite för mycket bananlack hos tandläkaren men insåg snabbt att det bottnade i ett mediokert beroende av Autorange Bananawax.

Nio, ni hörde rätt. Hans Volvo T-gul skiftade i nio nyanser av gult och jag insåg snart att jag var tvungen att ringa Buffertorparn för att här behövdes thinnertorkning.

Men innan jag hann knappa in hans nummer så stoppade Bananvax-Rkoo en Sonusvåffla i min mun och sprang iväg för att lossa nästa tankbil från Löhega Kemi.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Förslag på ny tävling!

Inlägg av Göran » 24 dec 2009 14:19

Bild
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Skriv svar