Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Det var en gång för ett tag sedan...

Hur började just ditt intresse?
Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
Ort: umeå, Sverige

Det var en gång för ett tag sedan...

Inlägg av Gråben » 24 sep 2011 00:49

Känner att jag har suttit och tummat på " hur det började tråden " tillräckligt nu...

Har alltid gillat bilar så valet var lätt då man skulle gå yrkesinriktning, det blev fordon med inriktning på karosseri / bilplåtslagare alltså. Jag hade under utbildningens gång på loven jobbat på en bilfirma, då i deras recondhall. Det väckte mitt intresse mera om billack vilket gjorde att man intresserade sig lite mera i den biten med. Då man äntligen gått klart yrkesutbildningen så fanns det inga jobb som bilplåtslagare, men dock på bilfirman i recondhallen. så där stog man... sommaren 1997 och polerade bilar.

Men det blev dock inte så många månader, för den lokala lastbilstillverkaren var i behov av nya medarbetare så man sökte för att lönen var bättre. solskens historien slutar inte där utan tar sig bara en ny bättre vändning. Jag hamnade på måleriet som lackerare och fick gå diverse utbildningar inom lackfinish. Samtidigt som jag inte kunde släppa det här med bilvården. Så polermaskin inhandlades och valet föll på en Makita. Sen har åren rullat på, medans jag har jobbat hos lastbilstillverkaren så har jag polerat bilar, Sen så har jag även jobbat extra på en bilvårdsfirma i stan.

Detta har bara gjort att intresset har ökat, vilket har resulterat i att jag har startat en bilvårdsfirma och skaffat mig en lokal som man polerar i. Detta försöker jag hålla i den mån som det går som en hobby då jag fortfarande jobbar kvar hos lastbilstillverkaren som lackerare.

Håller i nuläget på att fixa lite mera i lokalen så att jag ska få in 2 bilar för att jag ska kunna få firman lite effektivare. Lite OT Makitan vart faktiskt nyligen pansionerad och ersatt av en FLEX PE14-2-150 har inte hunnit testa den så mycket men det jag hunnit känna gillar jag ordentligt!
Senast redigerad av 6 Gråben, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Det var en gång för ett tag sedan...

Inlägg av limban » 24 sep 2011 01:00

trevligt Gråben..
då har vi en till polerare i stallet.. 8-)
Har allt funkat bra??.. :brumm
Senast redigerad av 6 limban, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
Ort: umeå, Sverige

Re: Det var en gång för ett tag sedan...

Inlägg av Gråben » 24 sep 2011 08:43

Vad tänkte du då riktigt?

Med att starta firman? :)

Skriv svar