Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Hur började just ditt intresse?
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 06 sep 2014 12:34

Tjenare! Daniel heter jag och bor i Kungsbacka (3 mil söder om Göteborg) och mitt intresse för bilvård började när jag skaffade min första bil för ca ett år sedan, men som vanligt när jag vill kunna lite om något så spårar det ur och jag sitter kvällar och nätter och läser om ämnet :roll: Började egentligen med att jag ville hålla min V70 -99 så fräsch som möjligt med att tvätta en gång i veckan men det spårade ju ut ganska fort.. började med ett av Meguiar´s paket som heter Paint reparation fast då polerade jag för hand vilket inte hjälpte speciellt mycket men tyckte det var roligt ändå! Nu kör jag med dubbel maskin från Biltema för att få lite basic kunskap om polering och känslan innan man går på en lite mer exklusiv maskin :) numera blir det snarare 2 tvättar i veckan och grannarna tycker nog jag är lite för pedant :lol:

Lägger in ett par bilder på min bil också efter senaste poleringen :jeps
2014-08-31 15.59.00.jpg
IMAG0452_1_1.jpg
och detta är vad jag har samlat på mig än så länge :nicka
IMAG0448.jpg


(hyllan byggda jag ihop på ett par timmar för att ha allt samlat på ett ställe! :D )

Sedan tänkte jag fråga er när jag ändå har gjort en tråd, finns det något sätt att köpa PPS lackskydd utan att ha ett företag?

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Perra83 » 06 sep 2014 13:45

Härligt, Välkommen hit!

PPS ska vara väldigt bra men det finns andra 2 komponent skydd som även dom är väldigt bra för mindre pengar. BBV har en variant som flera är nöjda med.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Cogo » 06 sep 2014 14:57

PPS har jag aldrig hittat någonstans, men både pingens samt Bollnäsbilvård erbjuder flera olika 2-komp lackskydd för privatpersoner. Jag själv testade nu senast att lägga på daimondbrite på min pendlingsbil. verkar fungerar mycket bra än så länge.

Mvh Magnus

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 06 sep 2014 15:02

Perra83 skrev:Härligt, Välkommen hit!

PPS ska vara väldigt bra men det finns andra 2 komponent skydd som även dom är väldigt bra för mindre pengar. BBV har en variant som flera är nöjda med.
Tackar! okej för jag skulle vilja ha ett lackskydd som håller för avfettning under vintern iallafall! kör på sonax Protect + shine och är nöjd med allt förutom att den inte tål avfettning i längre utsträckning! är det denna du tänker på: http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/l ... t3-2x100ml ? verkar intressant!! tack så mycket för tipset :)

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 06 sep 2014 15:29

Cogo skrev:PPS har jag aldrig hittat någonstans, men både pingens samt Bollnäsbilvård erbjuder flera olika 2-komp lackskydd för privatpersoner. Jag själv testade nu senast att lägga på daimondbrite på min pendlingsbil. verkar fungerar mycket bra än så länge.

Mvh Magnus
tack för svaret, får kolla in dessa :jeps

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Macina » 06 sep 2014 23:47

Bollnäs har ju PPS annars. Har det på min bil. Kanon bra men lite krångligt att lägga! Maskera plast etc. http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/l ... -lackskydd

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 07 sep 2014 13:47

Macina skrev:Bollnäs har ju PPS annars. Har det på min bil. Kanon bra men lite krångligt att lägga! Maskera plast etc. http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/l ... -lackskydd
står högst upp bland PPS lackskydd att dem endast levererar till företag och att man måste ha någon speciell kod men det kanske går att komma runt det? :mrgreen:

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Macina » 07 sep 2014 15:01

Aha. Missade det! Sorry! :)

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 22 dec 2014 18:41

elektronikfreak skrev:Grattis till en snygg och blank V70 -99. Har själv en 9-5 kombi av samma årsmodell som vinterbil.
Tackar! Trevligt med lite äldre bilar men ändå inte för gamla :D

Göran
Grundare
Grundare
Inlägg: 45
Blev medlem: 17 mar 2013 21:20

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Göran » 26 dec 2014 21:04

Trevlig att fler gillar att putsa!

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem
Inlägg: 159
Blev medlem: 03 sep 2014 16:37

Re: Första bilen bjöd mig på ett väldigt roligt intresse!

Inlägg av Dannek » 27 dec 2014 16:38

Göran skrev:Trevlig att fler gillar att putsa!
jodå! nu har man även fått upp ögonen för att polera andras bilar, Huggormars avföda vad detta forumet har gjort en skadad :lol:

Skriv svar