Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Klistermärken på rutorna.

Invändig rekond, lädervård
TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Klistermärken på rutorna.

Inlägg av TonyM » 04 aug 2017 19:28

Tjena!
Tänkte ta tag i att få bort de klistermärkena som sitter invändigt på rutorna. Jag undrar om hur försiktig med olika medel man behöver vara och även materialet som man använder. Tänker på att det är toning original. Är det i rutan från fabriken eller läggs det på rutorna efter tillverkningen? Det är en Kia ceed jag har och det är rätt bra tonat från baksätet och bakåt. Känns även som att det är en liten toning framåt också. Är jag för orolig eller är det bara att gå på med limlösare och ett rostfritt rakblad eller i komposit?
Beskriv gärna hur du gör och vilket medel och material som används. Och gärna om ni har olika tillvägagångssätt där det är tonat.

Mvh Tony
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

MC95
Medlem
Inlägg: 88
Blev medlem: 06 maj 2016 17:48
Ort: Partille

Re: Klistermärken på rutorna.

Inlägg av MC95 » 04 aug 2017 22:56

Är det en vit linje runt rutorna på bagage rutorna då har du solfilm.
Om det inte är en vit linje är det fabriks tonat glas.
Det ska inte vara några problem att dra av klistermärken om det är solfilm eller fabriks tonat, när solfilmen har satt sig sitter den väldigt hårt.
Jag brukar ta något vax i kräm form och ta bort klistret med.

Fredde75
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: 26 jul 2015 22:27
Ort: Simrishamn

Re: Klistermärken på rutorna.

Inlägg av Fredde75 » 05 aug 2017 07:06

Diskmedel eller matolja ska också funka. Ev varmluftspistol
/Fredrik

Skriv svar