Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Volvos lädervård??

Invändig rekond, lädervård
Krickan
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 11 dec 2018 14:14

Volvos lädervård??

Inlägg av Krickan » 11 dec 2018 14:23

Hej där!

Jag har tidigare endast haft tygsäten och aldrig behövt detta. Men i med att jag köpt två "nya" bilar, varav en är Volvo v70 2013 och en Saab 9-3 så var det dellädersäten. Så... då kom vi till att rengöra dessa, vilket jag tror vi kommer behöva göra om några månader. Min fråga då är: Volvos egna lädervårdskit kommer ut på Bilias hemsida den 17e för 255 kr. Enligt Bilia innehåller kitet: Läderrengöring 250 ml, läderskyddskräm 250 ml, torkduk, tvättsvamp, bruksanvisning.

Är det värt det? Finns det andra mer drygare och bättre produkter som inte heller kostar skjortan? Såg att Biltema hade liknande produkter men gissar på att det är big nono?
Tacksam för svar!

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Volvos lädervård??

Inlägg av Funk » 11 dec 2018 17:16

Volvos grejor är tillverkade av Leathermaster , det lär även IKEAS kit vara , för runt halva priset..
Biltemas kit är OK annars.
Frågan är väl hur mycket nytta något sådant här gör på ett lackat läder, men bilarna är ju inte nya så...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar