Sida 1 av 1

Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 13:48
av Göran

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:00
av MattisH
Härligt.. Saknar trafikmagasinet :P
Detta avsnittet en dag efter min 6 årsdag och inget jag kommer ihåg, men jag kommer ihåg att det bara sändes varannan vecka, tror att det var tisdagar..

Tillvägagångssättet är ju fortfarande det samma så nog lär man sig av att titta .

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:14
av Bebben
Det jag minns av Christer Glenning är när han demonstrerar hur ABS-bromsar fungerade. Åh, vilka minnen!

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:23
av Jonke
mycket intressant film... inte ofta i dagsläget att man byter "dörrskinnet" eller ytterplåten. :)

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:36
av Göran
Jonke skrev:mycket intressant film... inte ofta i dagsläget att man byter "dörrskinnet" eller ytterplåten. :)
Har ni ett sånt verktyg, där man limmar med karosserilim och klistrar ihop?

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:51
av Jonke
jodå vi limmar ganska mycket, t.ex en ny dörr är ju inte kittad mellan yttre och inre plåten

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:55
av Göran
Kan du fotografera nån gång o lägga upp på forumet?

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 17:59
av Jonke
alltså det är ju en vanlig fogspruta vi använder.. limmet är ju ett s.k karosserilim ... men sen finns ju tryckluftsdrivna osv..

om det var verktyget för att pressa ihop plåtarna så tyvärr. i dagsläget blir det 90% begagnade delar istället för större reparationer

Re: Gör det själv, rostlaga och lackera

Postat: 25 nov 2012 18:18
av danne5
TrafikMagasinet är en av mina absoluta favoriter:) :jeps