Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Shining Monkey

Diskutera bilvårdsprodukter här
Saabmuppen
Ny Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jul 2014 12:47

Shining Monkey

Inlägg av Saabmuppen » 27 jul 2014 13:19

Hej!

Det har tydligen kommit upp ett nytt märke på marknaden som heter Shining Monkey miss minner jag mig inte skall det vara sponsor med Ken block. Det sägs att det över träffar allt på marknaden men jag är tveksam har någon testat dessa medel från Shining Monkey serien det säljs ett helt kit för 999:- vilket jag tycker är ganska mycket pengar.
Senast redigerad av 4 Saabmuppen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Shining Monkey

Inlägg av Funk » 27 jul 2014 13:50

Såg reklam för grejorna på Elmia, verkar vara tämligen "mackbetonat"..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Saabmuppen
Ny Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jul 2014 12:47

Re: Shining Monkey

Inlägg av Saabmuppen » 27 jul 2014 14:18

Funk skrev:Såg reklam för grejorna på Elmia, verkar vara tämligen "mackbetonat"..

/Thomas

Ja det känns som att ex Menzerna är bra mycket bättre medel, men det blir nog BBV paket denna gång jag tror dessa är bra mycket bättre än Shining Monkey men tänkte om någon hade testat detta nya märke som skall slå det mesta på fingrarna som en säljare sa till mig.
Senast redigerad av 4 Saabmuppen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Shining Monkey

Inlägg av Manor » 27 jul 2014 19:00

Det finns väldigt många bra medel, men vissa kör med hårdare reklam.

Ta exempelvis Glare, som är ett ok medel, körde initialt en form av mördande och oseriös reklam i vissa länder. Det gick så långt att man, enligt uppgift, stämde personer som hade mage att klaga på medlet. Enligt reklamen så skulle Glare hålla 5-6 år, vilket är absolut nys...åtminstone i svenskt klimat. Nu ett antal år senare är Glare vettigare prissatt och ingen tung jobbig organisation bakom längre. Det är trevligt att jobba med och en hållbarhet på upp till ett år (om det vill sig väl).

Nu har inte ovanstående något med Shining Monkey att göra, men jag ville bara peka på att "mördande reklam" inte behöver innebära att produkten är så mycket bättre än annat. Bara att man brassar på som man gör med Ken Block etc. gör att det känns lite tveksamt. Nä, om Funk säger "mackmedel" så litar jag på honom :D.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Saabmuppen
Ny Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jul 2014 12:47

Re: Shining Monkey

Inlägg av Saabmuppen » 01 aug 2014 15:09

Det blev BBV paket är det någon firma jag litar på när det gäller tvätt och polering är det Bollnäs bilvård. skall bli kul å se hur detta kan bli framöver

Skriv svar