Bilt Hamber

Diskutera bilvårdsprodukter här
4 inläggSida 1 av 1
Mr Mortlach offline
Ny Medlem 

Bilt Hamber

av Mr Mortlach 08 jan 2019 11:51

Hej!

Använder många produkter vid bilvård och Bilt Hamber har några guldkorn. Är mest imponerad av deras surfex HD samt deras flygrostbortagare. Gjorde en kunds vita bil härom dagen och efter kallavfettning och alkalisk som förtvätt var bilen fortfarande lite brunaktig vid sidorna vilket inte är konstigt.
Av någon anledning tog jag och sprejade på surfex HD 1:1 som jag har för att grovrengöra däck med på dörrsidan. Efter någon minut spolade jag av dörren och till min förvåning var det bruna borta.

Nu vet jag att denna blandning 1:1 är extremt stark men undrar lite hur ni använder surfex HD. Har sett att många kör det som förtvätt och i så fall hur ser blandningen ut?
Nämn gärna också era favoritprodukter när det kommer till BH eller annan favorit till förtvätten.

God fortsättning!

Annons
MRisberg offline
Medlem

Re: Bilt Hamber

av MRisberg 08 jan 2019 16:04

Hej! Jag har noll erfarenhet av Bilt Hamber. Ser fram mot att lära vad folk kan tänkas svara på den här frågan :)

Mr Mortlach skrev:Nämn gärna också era favoritprodukter när det kommer till BH eller annan favorit till förtvätten.

God fortsättning!

God fortsättning på dig med.
Golf TSI 122 Automat Svart, 2009

mikkiz offline
Medlem

av mikkiz 08 jan 2019 16:34

Bilt Hamber har grymt bra produkter.
Har både Surfex HD och Autofoam. Surfex blandar jag ja ca 1:20 - 1:30 kanske. Brukar inte mäta exakt. Blir väldigt ekonomiskt å handla i 5 liter dunk.
Även använt deras Autowheel som e bra men luktar lite unket. Därför fördrar jag Sonax xtreme fälgrengörning.
Har även deras Double speed wax som är hållbart å bra.
Flygrostbottagaren Korrosol e oxå kanonbra.
Inte varit missnöjd med nån av deras produkter.

SonOfThunder offline
Medlem
Användarvisningsbild

av SonOfThunder 16 jan 2019 15:48

Kör Surfex HD 1:10 som förtvätt och tycker det funkar kanon. Karrosol för flygrost är den jag föredrar och finns alltid hemma. Fördelen att den går att använda på blöt bil gör att jag väljer den framför andra märken.

4 inläggSida 1 av 1
Annons
Annons