Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som testa carpro Perl ?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Logan » 22 maj 2016 09:00

Som titel säger så undrar jag om någon testa glansmedlet från carpro som heter Perl ?

Jag fick en liten test flaska och har lagt på det på däcken
det ser väldigt bra ut just nu men bilen har inte rullat sedan jag la på det
så tänkte se vad ni här inne tycker och tänker.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Henkan
Medlem
Inlägg: 89
Blev medlem: 29 jun 2015 19:09
Ort: Kisa

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Henkan » 22 maj 2016 10:57

Har använt det en längre tid nu. Hittills det mest hållbara jag testat på däck. Tyvärr så suger det åt sig damm ( gör säkerligen de flesta ). Ska testa Gyeon Tire framöver så har man lite att jämföra med[emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Lundberg » 22 maj 2016 17:32

Använder det flitigt som däckglans, funkar ypperligt till det. Kör ibland på utvändig plast där den gör att bra jobb om än inte så hållbart. Spädde 1:5 ger den en bra look på golvmattorna :)
// Jack

Användarvisningsbild
Lefty
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 08 dec 2013 22:56

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Lefty » 22 maj 2016 20:35

Använder den också som däckglans, bästa jag testat (outspädd).
Så länge jag eftertorkar med microfiber tycker jag inte den drar åt sig damm.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av henkek » 23 maj 2016 00:28

Är de bara mig de knappt höll en månad på däcken
Funkar kanon på plast iaf

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av korvis » 23 maj 2016 20:54

Lefty skrev:Använder den också som däckglans, bästa jag testat (outspädd).
Så länge jag eftertorkar med microfiber tycker jag inte den drar åt sig damm.
Även jag började nyligen med Perl på däcksidor och är mycket nöjd med finish men har också tänkt på att det drar åt sig damm.
Har dock inte eftertorkat så det ska jag göra nästa gång :jeps

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Logan » 23 maj 2016 21:06

Lundberg skrev:Använder det flitigt som däckglans, funkar ypperligt till det. Kör ibland på utvändig plast där den gör att bra jobb om än inte så hållbart. Spädde 1:5 ger den en bra look på golvmattorna :)
Många glansmedel jag har testa på golvmattor gör som super hala. Är inte det samma historia för perl ?
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Lundberg » 24 maj 2016 11:47

Tycker inte att det blir speciellt halt, visst aningens skillnad från en obehandlad matta men ingen fara.
// Jack

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Manor » 22 maj 2017 09:36

Väcker liv i denna tråd då ämnet är CarPro PERL.

Jag har kört med PERL lite här och där och detta är min summering hittills.
Outspätt eller 1:1 på däcken har fungerat väldigt bra. Hållbarheten i sig är väl ingen höjdare, men jag lägger på ett nytt lager då och då...det går snabbt och går inte åt så mycket medel (speciellt inte i blandningen 1:1). Däcken blir mörka och inte allt för blanka...i mina ögon så ser däcken perfekta ut.

Jag har kört 1:1 på yttre plastdetaljer (lister, grill etc) och är hittills nöjd med resultatet. Även där ges ett mörkt snyggt resultat.

Jag har använt en blandning 1:3 i motorutrymmet, vilket också kan rekommenderas...drygt och ser snyggt ut på bade plast och gummi.

Däremot invändigt i blandningen 1:5 så är jag missnöjd. Jag tycker att det glänser aningen för mycket, och jag är glad att jag inte behandlade skinnet med det. Till detta användningsområde så vinner Ultima Interior Guard Plus i mina ögon.
Till helgen så ska jag testa och gå på inredningen med mikrofiberduk och någon mild APC och se om man kan matta glansen en aning.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Nalle
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 26 jul 2015 17:07

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av Nalle » 22 maj 2017 10:49

Manor skrev:Väcker liv i denna tråd då ämnet är CarPro PERL.

Jag har kört med PERL lite här och där och detta är min summering hittills.
Outspätt eller 1:1 på däcken har fungerat väldigt bra. Hållbarheten i sig är väl ingen höjdare, men jag lägger på ett nytt lager då och då...det går snabbt och går inte åt så mycket medel (speciellt inte i blandningen 1:1). Däcken blir mörka och inte allt för blanka...i mina ögon så ser däcken perfekta ut.

Jag har kört 1:1 på yttre plastdetaljer (lister, grill etc) och är hittills nöjd med resultatet. Även där ges ett mörkt snyggt resultat.

Jag har använt en blandning 1:3 i motorutrymmet, vilket också kan rekommenderas...drygt och ser snyggt ut på bade plast och gummi.

Däremot invändigt i blandningen 1:5 så är jag missnöjd. Jag tycker att det glänser aningen för mycket, och jag är glad att jag inte behandlade skinnet med det. Till detta användningsområde så vinner Ultima Interior Guard Plus i mina ögon.
Till helgen så ska jag testa och gå på inredningen med mikrofiberduk och någon mild APC och se om man kan matta glansen en aning.
Använder Perl på det mesta, även på " skinnklädseln" ( är ju inte skinnet man smörjer) ,jag upplever inte det för blankt , kan faktiskt inte se någon blänka alls utan ytan blir bara något mörkare, kör 1:5 blandning , skinnklädseln har en yta med viss struktur , kan kanske göra skillnad..
.

speedy
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 20 apr 2011 23:04
Ort: Ohamn

Re: Någon som testa carpro Perl ?

Inlägg av speedy » 03 aug 2017 22:09

Har precis beställt det och kommer nu testa det på däck samt interiör och utvändig plast. Ska bli spännande då man hört mycket gott om det!

Skriv svar