Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Erat Favorit Bilshampoo ??

Diskutera bilvårdsprodukter här
tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av tobbegubben » 03 jul 2017 13:52

Tar upp denna tråden för att kolla om ni uppdaterat med ett nytt favorit schampo eller om ni håller fast vid ert gamla. Personligen har jag köpt på mig lite nya schampon, mest för att testa och se om jag märker någon större skillnad.
Schampon jag kommer testa är:
× Polishangel Glissante
× Polishangel Aqua
× Carpro reset
× All brite Cherry foam
× Orchard auto care Bramley Bubble Bath

Skall bli skoj att testa dessa olika. :)

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av progge » 03 jul 2017 14:06

tobbegubben skrev:Tar upp denna tråden för att kolla om ni uppdaterat med ett nytt favorit schampo eller om ni håller fast vid ert gamla. Personligen har jag köpt på mig lite nya schampon, mest för att testa och se om jag märker någon större skillnad.
Schampon jag kommer testa är:
× Polishangel Glissante
× Polishangel Aqua
× Carpro reset
× All brite Cherry foam
× Orchard auto care Bramley Bubble Bath

Skall bli skoj att testa dessa olika. :)
Carpro reset det enda jag använder i nu läget.
Ett svår slaget schampo.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av addebe » 03 jul 2017 15:25

Kör med Mad Grape från Orchard, grymt bra pris tycker jag :)

Liknar Mr Pink men med annan doft.

/Andreas

tony78
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 14 aug 2015 21:36
Ort: Hölö

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av tony78 » 04 jul 2017 12:07

Är det någon som testat Bilt Hambers schampo?

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av Pierriewargen » 04 jul 2017 15:37

tony78 skrev:Är det någon som testat Bilt Hambers schampo?
Jag har testat det. Ingen höjdare i mitt tycke. Lite skum, lite glid, ingen doft. Det gör rent och är billigt per tvätt men det finns betydligt roligare schampon på marknaden.

tony78
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 14 aug 2015 21:36
Ort: Hölö

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av tony78 » 04 jul 2017 17:50

Pierriewargen skrev:
tony78 skrev:Är det någon som testat Bilt Hambers schampo?
Jag har testat det. Ingen höjdare i mitt tycke. Lite skum, lite glid, ingen doft. Det gör rent och är billigt per tvätt men det finns betydligt roligare schampon på marknaden.
Tackar för infon.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av TonyM » 04 jul 2017 23:51

Jag är rätt ny på att ta lite seriösare på bilvård har precis upptäckt hur kul det är igen. Då jag höll på en del för i tiden. Nu har jag börjat med två säkra kort hittills med arti+ och Ultima. Kändes som lite mer glid i Ultimat och mer skum i arti+. Men det känns som att det är 2 riktigt bra schampon. Imorgon tror jag att carpro Reset finns att hämta ut till mig. Ska bli kul att testa detta upphöjda schampot och det är ju känslan av glidet och rengöringsförmågan som är det viktigaste för mig så tror att detta kommer passa mig bra. Bra att ha lite att variera sig med. Och arti+ använder jag egentligen bara till att blanda med HD-GRÖN som förtvätt med foamlancen sista tiden. Funderar på att i framtiden testa på med ett sealerschampo som bath plus tex Nu känns det som att jag klarar mig till nästa säsong med alternativ.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av Perra83 » 05 jul 2017 10:30

Nej schampon kan man inte få för många av :lol:
Du kommer inte att bli besviken på reset. Jag har gjort över med några liter på ett par år.
Bathe+ är sådär.... då tycker ja att Tac Mystic water repellent ger en bättre yta.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av Manor » 05 jul 2017 14:33

tobbegubben skrev:Tar upp denna tråden för att kolla om ni uppdaterat med ett nytt favorit schampo eller om ni håller fast vid ert gamla. Personligen har jag köpt på mig lite nya schampon, mest för att testa och se om jag märker någon större skillnad.
Schampon jag kommer testa är:
× Polishangel Glissante
× Polishangel Aqua
× Carpro reset
× All brite Cherry foam
× Orchard auto care Bramley Bubble Bath

Skall bli skoj att testa dessa olika. :)

Själv har jag köpt 3 nya Chemical Guys schampon, men hittills bara testat en av dem. Betyget är helt ok men slår inte de tre översta på listan som är mina favoriter. Polishangels prislapp gör dock att prisvärdheten kan ifrågasättas...men bra och mysiga är de helt klart :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

big-jepp
Medlem
Inlägg: 108
Blev medlem: 06 sep 2014 09:20

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av big-jepp » 05 jul 2017 19:26

Purify från tershine har tagit sig in på min topplista. Bra rengöring och glid. Boostar ditt skydd precis som carpro reset.

Ett stort plus till purify är att de är väldigt snällt mot mina händer. Blir väldigt tott och flammig på flera shampon

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av TonyM » 06 jul 2017 11:45

Ja det blir ju att man vill testa det mesta som finns. Tac system har jag kollat in en hel del på också. Tänker att ett sealentschampo till vintern skulle vara grymt smidigt och sedan torkstöd till det om det skulle behövas. Jag är mest ute efter att få bilen så lättvättad som möjligt då jag har stora problem med smärta från nervskador i rygg och nacke. Det man inte kommer undan med är att gå över bilen med tvättvanten någon gång. Men skulle vilja hitta ett system som gör att jag kan endast spola av med högtryck foamlancen en gång i veckan och sen med tvättvanten var tredje fjärde gång. Jag behöver inte få det kliniskt rent varje gång men så rent som möjligt. Har ni några tips på medel som gör så rent som möjligt med högtryck och foamlancen så är det välkommet.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

big-jepp
Medlem
Inlägg: 108
Blev medlem: 06 sep 2014 09:20

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av big-jepp » 06 jul 2017 14:10

TonyM skrev:Ja det blir ju att man vill testa det mesta som finns. Tac system har jag kollat in en hel del på också. Tänker att ett sealentschampo till vintern skulle vara grymt smidigt och sedan torkstöd till det om det skulle behövas. Jag är mest ute efter att få bilen så lättvättad som möjligt då jag har stora problem med smärta från nervskador i rygg och nacke. Det man inte kommer undan med är att gå över bilen med tvättvanten någon gång. Men skulle vilja hitta ett system som gör att jag kan endast spola av med högtryck foamlancen en gång i veckan och sen med tvättvanten var tredje fjärde gång. Jag behöver inte få det kliniskt rent varje gång men så rent som möjligt. Har ni några tips på medel som gör så rent som möjligt med högtryck och foamlancen så är det välkommet.
Foam lance, bra högtryck samt bbvs nya pre wash är riktigt trevlig!
Läs recensionerna här på brädan.

brainstorm99
Medlem
Inlägg: 269
Blev medlem: 13 apr 2014 14:09
Ort: Degerfors

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av brainstorm99 » 06 jul 2017 16:24

Någon som har testat Adams Schampo?

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 589
Blev medlem: 01 apr 2014 23:35
Ort: Norberg

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av Pierriewargen » 06 jul 2017 21:38

brainstorm99 skrev:Någon som har testat Adams Schampo?
Japp. Det är skitbra men lite dyrt.

Nalle
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 26 jul 2015 17:07

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av Nalle » 09 jul 2017 11:26

Manor skrev:
tobbegubben skrev:Tar upp denna tråden för att kolla om ni uppdaterat med ett nytt favorit schampo eller om ni håller fast vid ert gamla. Personligen har jag köpt på mig lite nya schampon, mest för att testa och se om jag märker någon större skillnad.
Schampon jag kommer testa är:
× Polishangel Glissante
× Polishangel Aqua
× Carpro reset
× All brite Cherry foam
× Orchard auto care Bramley Bubble Bath

Skall bli skoj att testa dessa olika. :)

Själv har jag köpt 3 nya Chemical Guys schampon, men hittills bara testat en av dem. Betyget är helt ok men slår inte de tre översta på listan som är mina favoriter. Polishangels prislapp gör dock att prisvärdheten kan ifrågasättas...men bra och mysiga är de helt klart :).
Är ett av dem 3 CG schampona möjligtvis Chemical Guys Glossworkz schampo?
Jag har kika lite på en youtube kille som recenserar massor av schampon , och han har det schampot högst upp på sin lista, skulle vara kul om du nu har det schampot med en liten recension!
Senast redigerad av 1 Nalle, redigerad totalt 9 gånger.

TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av TonyM » 09 jul 2017 18:47

big-jepp skrev:
TonyM skrev:Ja det blir ju att man vill testa det mesta som finns. Tac system har jag kollat in en hel del på också. Tänker att ett sealentschampo till vintern skulle vara grymt smidigt och sedan torkstöd till det om det skulle behövas. Jag är mest ute efter att få bilen så lättvättad som möjligt då jag har stora problem med smärta från nervskador i rygg och nacke. Det man inte kommer undan med är att gå över bilen med tvättvanten någon gång. Men skulle vilja hitta ett system som gör att jag kan endast spola av med högtryck foamlancen en gång i veckan och sen med tvättvanten var tredje fjärde gång. Jag behöver inte få det kliniskt rent varje gång men så rent som möjligt. Har ni några tips på medel som gör så rent som möjligt med högtryck och foamlancen så är det välkommet.
Foam lance, bra högtryck samt bbvs nya pre wash är riktigt trevlig!
Läs recensionerna här på brädan.
Ja bbv pre-wash ser mycket intressant ut. Kollat en del på bilt hamber foamwash som verkar funka bra. Det jag tycker är märkligt är den stora prisskillnaden i England och Sverige. Bilt hamber är ju väldigt prisvärt i England men det får man dubbla priset på om man ska köpa det här. Och då köper jag hellre bbvs istället. Men tycker att foam medel överlag håller högt pris om man slår ut det per tvätt. Någon får gärna säga till om HD grön och arti+ i blandning 1+1+1 Är så mycket mindre effektivt som en foam pre-wash. Carpro reset är ju väldigt rengörande har någon kört det i foamlancen som en enstegstvätt och vilken blandning har ni testat med?
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av progge » 09 jul 2017 19:08

Carpro reset är ju väldigt rengörande har någon kört det i foamlancen som en enstegstvätt och vilken blandning har ni testat med?
3 cl + 40 cl vatten skummar var gång jag tvättar bilen
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

big-jepp
Medlem
Inlägg: 108
Blev medlem: 06 sep 2014 09:20

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av big-jepp » 11 jul 2017 11:42

progge skrev:
Carpro reset är ju väldigt rengörande har någon kört det i foamlancen som en enstegstvätt och vilken blandning har ni testat med?
3 cl + 40 cl vatten skummar var gång jag tvättar bilen
Fast rengör de som en förtvätt?

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av progge » 11 jul 2017 14:40

big-jepp skrev:
progge skrev:
Carpro reset är ju väldigt rengörande har någon kört det i foamlancen som en enstegstvätt och vilken blandning har ni testat med?
3 cl + 40 cl vatten skummar var gång jag tvättar bilen
Fast rengör de som en förtvätt?
I stället för schampo i hink.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

big-jepp
Medlem
Inlägg: 108
Blev medlem: 06 sep 2014 09:20

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av big-jepp » 11 jul 2017 21:51

Antog det! :jeps

Skriv svar