Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Erat Favorit Bilshampoo ??

Diskutera bilvårdsprodukter här
TonyM
Medlem
Inlägg: 219
Blev medlem: 19 mar 2017 18:52
Ort: Ronneby

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av TonyM » 21 jul 2017 16:54

Har nu testat carpro reset med tvåhinks metoden och jag förstår nu varför många har det som sitt favoritschampo. Underbart glid det ger och rengjorde väldigt lätt samt en stor fördel tycker jag att det sköljdes av väldigt lätt. Körde med HD-GRÖN som förtvätt med en tryckspruta denna gång och sen tvättade av med reset. För att avsluta med att torka av med angelwax QED som torkstöd. Det funkade inte så smidigt som jag ville utan jag fick avsluta med att buffa av det en sista vända. Testade med att spraya i duken och direkt på lacken för att hitta det som funkar bäst. Men blev inte riktigt den ytan som jag fick när jag lade på det på torr bil. Resultatet blev väldigt tillfredsställande ändå till slut tycker jag. Tror att det är en väldigt hög halt med det lackskyddande medlet i QED. Nu har jag inte bilderna i plattan jag skriver på men ska se om jag kan redigera in en bild på slutresultatet senare.
Nästa tvätt ska jag testa progges tips på blandningen med reset i foamlancen när jag ska svampa av bilen. Kör du ut schampot på hela bilen eller ta du en del i taget?
DSC_4275.jpg
Senast redigerad av 1 TonyM, redigerad totalt 21 gånger.
Tony - Kia cee'd sw 1.6tdi -11

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Erat Favorit Bilshampoo ??

Inlägg av progge » 21 jul 2017 18:31

TonyM skrev:Har nu testat carpro reset med tvåhinks metoden och jag förstår nu varför många har det som sitt favoritschampo. Underbart glid det ger och rengjorde väldigt lätt samt en stor fördel tycker jag att det sköljdes av väldigt lätt. Körde med HD-GRÖN som förtvätt med en tryckspruta denna gång och sen tvättade av med reset. För att avsluta med att torka av med angelwax QED som torkstöd. Det funkade inte så smidigt som jag ville utan jag fick avsluta med att buffa av det en sista vända. Testade med att spraya i duken och direkt på lacken för att hitta det som funkar bäst. Men blev inte riktigt den ytan som jag fick när jag lade på det på torr bil. Resultatet blev väldigt tillfredsställande ändå till slut tycker jag. Tror att det är en väldigt hög halt med det lackskyddande medlet i QED. Nu har jag inte bilderna i plattan jag skriver på men ska se om jag kan redigera in en bild på slutresultatet senare.
Nästa tvätt ska jag testa progges tips på blandningen med reset i foamlancen när jag ska svampa av bilen. Kör du ut schampot på hela bilen eller ta du en del i taget?
Jag lägger schampot i sektioner, men hela bilen innan jag sköljer.
Tvättar med MF dukar som är fuktade med vatten. 10 st per bil cirka.
Går fort när tekniken sitter på plats,
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Skriv svar