Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Diskutera bilvårdsprodukter här
joq3
Ny Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 13 maj 2015 13:17

Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av joq3 » 07 dec 2017 09:05

Hej,

Jag är ute efter ett bilschampo som inte påverkar lackskyddsbehandlingen (ny Volvo, levererad med lackskyddsbehandling).
Problemet är att de flesta butiker verkar sälja "dåliga" schampon som förstör/påverkar skyddet. Kan endast hitta bättre schampon på webbutiker, men är inte så sugen på frakten bara för en flaska.

Så vad är det bästa man kan få tag på i butik?
Detta verkar ha fått bra betyg:
Meguiars Gold Class Shampoo

Bor i Göteborgsområdet. Kan ni någon butik som har bättre schampon?

Tack!

EDIT:
Är ValetPRO Advanced Poseidon något att ha? Detta kan jag få tag på. Hittar ingen info om hur det är för behandlade bilar.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av Funk » 07 dec 2017 15:03

Jag tycker inte man skall överdriva effekten av olika schampon... Jag tycker t.ex Meguiars NXT som finns på Mekonomen är helt OK.
Valet Pro gör generellt bra och prisvärda produkter så varför inte prova.. Dock kanske kan det vara kul att jämföra med ett bra "rent" schampo, hur av dig I så fall så kan du få hämta en skvätt I Torslanda..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av Funk » 08 dec 2017 12:58

Jag kom just på att Orchards Mad Grape är bra och även kan köpas I Goteborg hos MDS I Torslanda/Sörred.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av Lundberg » 08 dec 2017 16:19

Tershine purify och även angelwax superior schampoo finns nog tillgängligt i butik i götet
// Jack

Nalle
Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 26 jul 2015 17:07

Re: Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av Nalle » 08 dec 2017 20:34

Lundberg skrev:Tershine purify och även angelwax superior schampoo finns nog tillgängligt i butik i götet
Sonax glans schampo är helt ok ,finns väl på mekonomen , jag köper i princip bara avfettning nu för tiden i Sverige ,priserna i Sverige på märkes produkter är inte att leka med.

Meguiars Gold Class Shampoo är bra , hörde en liten rolig historia om det , en bilvårdstidning gjorde en blind test på schampo ,deltagarna i testet var detailiers runt om i England , Meguiars Gold Class Shampoo vann ,testet tystades ner!.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Bästa bilschampo tillgängligt i fysisk butik?

Inlägg av Manor » 09 dec 2017 13:20

Nalle skrev:Meguiars Gold Class Shampoo är bra , hörde en liten rolig historia om det , en bilvårdstidning gjorde en blind test på schampo ,deltagarna i testet var detailiers runt om i England , Meguiars Gold Class Shampoo vann ,testet tystades ner!.
Varför tystades testet ner?
Var bilvårdstidningen "betald" av en annan leverantör?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Skriv svar