Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Menzerna produkter

Diskutera bilvårdsprodukter här
Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Menzerna produkter

Inlägg av Jimmy » 05 feb 2018 20:21

Har inte behövt köpa polermedel på länge, men såg nu sist när jag skulle beställa en ny flaska Power finish att det skett en hel del förändringar i Menzernas produkt serier. Fast gloss, Power finish och Super finish är ersatta av nya produkter. Hur som så blev det en flaska Medium cut 500 som enligt BBV skall vara som Power finish.
Nu har jag inte hunnit testa denna för den lilla skvätten Power finish som jag hade kvar räckte till senaste jobbet. Men förhoppningsvis är den minst lika bra som jag tyckte PF var.

Nu var jag inne på Menzernas sida i helgen och surfade runt när jag sökte info om en annan produkt. Då upptäckte jag att de även verkar ändrat Sealing wax. Enligt produkt infon till den flaskan jag har sedan länge så är det en vaxpolish men den nya verkar vara ett rent skydd/vax av vad kan läsa ut av texten. Någon som har koll på om de ändrat på Sealing wax?

Sen hittade jag en annan produkt istället som jag inte sett förut Power Protect Ultra som verkar vara en vaxpolish. Blev lite nyfiken på den.
Så jag sökte lite här om den och fann några trådar som har några år på nacken. Och det verkar inte vara så många som säljer den heller. Varken BBV eller Prorecond till exempel.
Är det ingen som använder Power Protect Ultra? Är den inte bra? Eller är det en överflödig produkt?

Har någon här använt den?
Hur är den jämfört mot Sealing vax, 3in1 eller Trutest QF140 om någon använt sig av någon av dessa också?

Jimmy
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: 21 jun 2009 14:21
Ort: Blekinge

Re: Menzerna produkter

Inlägg av Jimmy » 07 feb 2018 23:17

Verkar inte som att Menzerna Power Protect Ultra är särskilt populär, de flesta har plockat bort den ur sitt sortiment ser det ut som.
Men hittade den hos Bilvårdskungen och de hade någon typ av fri frakt kampanj så det blev en beställning på en flaska. Eftersom jag är ute efter en ny mildare vaxpolish.

Inte bra för plånboken att börja hitta tillbaka till "bilvårdsträsket" ;)

Skriv svar