Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Apriltävling

Bilvårdsforums olika lotterier, tävlingar och andra upptåg.
Användarvisningsbild
Stupid-Flanders
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 946
Blev medlem: 13 nov 2008 11:18
Ort: Sundsvall

Re: Apriltävling

Inlägg av Stupid-Flanders » 23 apr 2009 21:11

Gratinerar!!!! :)
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!

855glt-97
Ny Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 12 apr 2009 15:36

Re: Apriltävling

Inlägg av 855glt-97 » 23 apr 2009 21:42

Grattis
Senast redigerad av 1 855glt-97, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
GreenTurtle
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 apr 2009 08:25

Re: Apriltävling

Inlägg av GreenTurtle » 23 apr 2009 21:49

carina skrev:Nä men dragningen skulle vara idag :D
Sorry, missed that one :?
Senast redigerad av 1 GreenTurtle, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Apriltävling

Inlägg av Jiiins » 23 apr 2009 22:20

Ett stort grattis på rej!!.......Max ;)
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "

TommyJ
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: 25 okt 2008 18:16

Re: Apriltävling

Inlägg av TommyJ » 23 apr 2009 22:29

Stort grattis!
Senast redigerad av 1 TommyJ, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 23 apr 2009 22:36

Det var som attan bugar och bockar för grattulationerna :P
och vinsten nu ska det tvättas fram-över på pimpen som för övrigt ska i väg på lack i morgon 8-)
mvh max ;)
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Apriltävling

Inlägg av carina » 24 apr 2009 06:21

Grattis Max!!!!!!
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 24 apr 2009 19:50

carina skrev:Grattis Max!!!!!!
Tack carina oss vlnnare emellan har du hunnit testa ching chong vaxet än ;)
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Apriltävling

Inlägg av carina » 24 apr 2009 21:14

Nä Max jag har inte det!!!!
Det har inte kommit än, men det är ju en bit att transporteras på:)
Hade behövt det idag kanske innan min besiktning.... 4 st 2:or blev det, men jag fick beröm för min fina blanka bil.... (han måste vara blind som missade alla repor och stenskott) :best
Ja ja...han tyckte den var fin under med för att vara en såpass gammal bil (93)
Så nu får man gå ut och råna en bank,fjäska med grannen eller en verkstad....

Men jag återkommer med bilder när jag använt det...lovar!! :nicka
Provade att lägga upp lite bilder på svärfars renå nu när EN sida är tvättad,rubbad och vaxad, men jag tror det sitter nån härinne som inte är nöjd...inget var rätt :D

Men jag gör nya försök!!!

Vi kanju blämnka ikapp sen då ;-)
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 24 apr 2009 22:37

carina skrev:Nä Max jag har inte det!!!!
Det har inte kommit än, men det är ju en bit att transporteras på:)
Hade behövt det idag kanske innan min besiktning.... 4 st 2:or blev det, men jag fick beröm för min fina blanka bil.... (han måste vara blind som missade alla repor och stenskott) :best
Ja ja...han tyckte den var fin under med för att vara en såpass gammal bil (93)
Så nu får man gå ut och råna en bank,fjäska med grannen eller en verkstad....

Men jag återkommer med bilder när jag använt det...lovar!! :nicka
Provade att lägga upp lite bilder på svärfars renå nu när EN sida är tvättad,rubbad och vaxad, men jag tror det sitter nån härinne som inte är nöjd...inget var rätt :D

Men jag gör nya försök!!!

Vi kanju blämnka ikapp sen då ;-)
Låter bra det med att blänka i kapp, hoppas det löser sej med bilderna hade själv ett rent(down under :evil: när jag skulle lägga in mina första bilder men det löste sej till slut, är ju själv inget snille gällande datorer men sånt får du hjälp med här på forumet om du frågar :P har frågat själv tidigare men har lite svårt att förklara dessa tekniska termer :mrgreen:
hoppas även att det löser sej med bilen max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Tomas88
Medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 15 nov 2008 00:57
Ort: Älmhult

Re: Apriltävling

Inlägg av Tomas88 » 25 apr 2009 00:40

Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Inlägg: 2001
Blev medlem: 15 feb 2009 18:14
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Apriltävling

Inlägg av carina » 25 apr 2009 06:47

Tack Tomas!!!!! :jeps
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Apriltävling

Inlägg av Nisse » 25 apr 2009 15:02

Max börjar få bra med bilvårdsprodukter på hyllan nu ! :lol:

Stort Grattis Max !! ;)
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
Bild
MVH Nisse

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 25 apr 2009 20:38

Nisse skrev:Max börjar få bra med bilvårdsprodukter på hyllan nu ! :lol:

Stort Grattis Max !! ;)
Tackar Nisse ;) jo det börjar bli en del grejor nu så snart kanske man kan öppna webb-shop och börja konkurera med bbv :lol:
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 22 maj 2009 17:35

Japp då har vinsten anlänt och hämtas ut på utlämnings-stället :P
För övrigt vinst nr2 :o på detta forum då jag tidigare även kammat hem en av Görans våffel-dukar :jeps tillsammans med poler-tjuven Jiiins :lol: som snott åt sej alla poler-jobb så det blir väl att börja tvätta i stället nu när man har tillgång till riktiga proffs grejor 8-)

Slänger in en rapport framöver när jag ska tvätta något lämpligt objekt :brumm men kastar in lite bilder på produkterna som för övrigt ser mycket proffsiga och välgjorda ut har även prov-luktat lite som det heter på shampot som jag alla fall upp-levde som neutralt varken stark eller svagt :jeps BildVåffel-duken påminner mycket stark en av Görans förutom att den saknar den fina röda randen som i det här fallet är blå.BildSamt en mycket utförlig bruks-anvisning för hur man brukar produkten i fråga ;)
Nisse skrev:Max börjar få bra med bilvårdsprodukter på hyllan nu ! :lol:

Stort Grattis Max !! ;)
Börjar ju bli lite grejor så för det ändamålet har jag inhandlat två st förvarings skåp på biltema visserligen med diskutabel kvalitet(plast) men bra pris och funkar fint i det här sammanhanget ;)BildEtt skåp för bil-vård och ett skåp för mina lack och slip-grejorBild
MAX skrev:Tackar Nisse ;) jo det börjar bli en del grejor nu så snart kanske man kan öppna webb-shop och börja konkurera med bbv :lol:
Kanske inte ens i närheten av Nisses sortiment eller andras heller men nog var det enklare med en trasa och en vax-burk som vi flesta börjat med och var nöjda med på den tiden mvh max :mrgreen:
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Apriltävling

Inlägg av Göran » 22 maj 2009 17:53

Väldigt stiligt, proffsiga grejor helt enkelt!
Att de är inplastade borgar för kvalitet. :D
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Apriltävling

Inlägg av Göran » 23 maj 2009 22:30

Undrar var den stora dunken med sprit för avspritning och så´t står. Hehehehe! :D :D
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 23 maj 2009 22:44

Göran skrev:Undrar var den stora dunken med sprit för avspritning och så´t står. Hehehehe! :D :D
Står i det det o-öppnade skåpet ;) tillsammans med lite färg-kemikalier :P och gömt i en upp och nervänd hink utifall gumman kommer på besök :lol:
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Apriltävling

Inlägg av Göran » 01 sep 2009 21:34

Hehehe! :D :D :D
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

MAX

Re: Apriltävling

Inlägg av MAX » 01 sep 2009 22:54

Ja just hur funkar det här shampot då, jo alldelles utmärkt
så nu kommer en liten recision av sonus bil-shampo som jag faktigst tvättade två bilar :o
med i helgen då jag hade tillgång till kvaterets förnämliga tvätt-hall :P
tyvärr inga bilder som bevis, but belive me i doit :P

Först ut var gummans vecktra som blev både polerad och lack-skyddad i våras ett riktigt proffs-jobb om jag får säga det själv och lack-skyddad med fireglass men då ca två veckor senare inkörd i en förstör mitt jobb tvätt-maskin :evil:

Som grädde på moset blev bilen föremål för stenkastning av riktiga snorungar(dagis-barn)så det blev ny lack på motorhuv genom försäkringen och samtidigt lackades den om under list runt om samt bakre kofångare.

Men åter till tvätten la först på hd-grön blandat 1:ca någonting kanske ungefär 1:30 lät det dra ca 5min spolade av bilen ,spolade sen i en hink med ljumet vatten och skimplade i en kapsyl av sonux shampot och smiskade upp ett riktigt lödder blev inte för mycket och inte för litet helt perfeckt :P

svampade av bilen nu med vanliga turtels-svampen då jag vill spara :oops: på den fina ull-vanten som var med i kittet, men fint glid var det och blev alldelles lagomt med lödder på bilen samt mycket lätt att spola av bilen.

Tog sedan av munstycket från slangen och sköljde bilen en gång till för att kolla av-rinningen
stod och höll ögonen på det fireglas skyddade taket och bagage luckan men kan säga att det inte hände så mycket var helt noll med avrinningen :?: även efter ett par minuter,

så jag sänkte blicken och råkade få syn på huven :o oj oj oj hade jag glömt att spola tänkte jag helt nästan snus-torrt så jag spolade en gång till på huven och mycket riktigt så var det hur fin avrinning :P som helst var bara ett par droppar kvar efter ca 2minuter
,
så i princip behövde jag bara torka av dom gamla fireglas behandlade ytorna som band hur mycket vatten som helst för utom dom ytorna som var omlackade och obehandlade som i princip skakade av sej vattnet :lol:

Sen in med racern som senast blev tvättad med ett vax-shampo köpt på wiilys mat affär även det ett bra shampo men som vid lite efter kontroll lämnar lite vita krit-rester kvar om man fuskar med avtorkningen eller som i mitt fall en kraftig över-doseringen men annars till belåtenhet :P

Samma visa med racern men hoppade nu över hd-grön och bara spolade av den och på med shamponeringen gick det lätt att tvätta gummans bil så gick det ännu lättare att tvätta racern samt mycket bra avrinning efter av-spolningen bara lite droppar att torka av med duken :P

så sonus-shampot får helt god-känt lätt att tvätta med lagomt skum,bra rengöring och bra avrinning trots att det kärvade på dom fireglas behandlade partierna men det är ju knappast shampos fel utan handlar ju som sagt om underliggande yta, har ju för övrigt koll på skodan på jobbet som är fireglas behandlad i julas och fortfarande blank o fin men när det rengnar så blir det varken pärling eller av-rinning men blank är den trots avsaknad av tvätt sedan i julas då den fick smisk av både polermedel och lack-skydd :brumm
mvh max.

Skriv svar