Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tapatalk borta.

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.
Användarvisningsbild
tumba25
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 452
Blev medlem: 01 nov 2008 16:42
Ort: Kokkola, Finland
Kontakt:

Tapatalk borta.

Inlägg av tumba25 » 18 aug 2016 02:40

Forumet anpassar sig bra för telefoner, tabletter och andra med mindre skärmar utan att behöva använda Tapatalk. Tänk på att jag bara är pianisten :ugeek:

Det återstår saker att göra för en fullständig anpassning men det är på gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av limban » 20 aug 2016 22:48

helt underbart tycker jag.. :jeps :jeps :jeps :jeps
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
addebe
Medlem
Inlägg: 377
Blev medlem: 01 jul 2012 23:07
Ort: Motala

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av addebe » 20 aug 2016 23:44

Tycker inte det fungerar alls på Apple! Sidan går inte att zooma, det verkar vara en och samma storlek på sidan så att säga. Jag ser inte min profil (brukade vara uppe till höger).

Edit: ser profilen i landskapsläget på ipad dock!

/Andreas
Senast redigerad av 1 addebe, redigerad totalt 21 gånger.

Användarvisningsbild
BTG
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 863
Blev medlem: 16 apr 2012 19:48
Ort: Kulltorp/High Chaparral

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av BTG » 21 aug 2016 10:17

addebe skrev:Tycker inte det fungerar alls på Apple! Sidan går inte att zooma, det verkar vara en och samma storlek på sidan så att säga. Jag ser inte min profil (brukade vara uppe till höger).

/Andreas
Är i stort sett samma för mig,profilen ser jag men zooma funkar inte.Har en Samsung.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Manor » 21 aug 2016 17:33

Spontant så föredrar jag att köra alla forum i Tapatalk på iPad och mobil.
Kommer det att läggas till igen? Det är mig veterligen ingen kostnad förknippad med det för forumägare.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Rasseman » 21 aug 2016 19:06

Måste väl komma tillbaka?

pean92
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: 11 maj 2015 18:24
Ort: Umeå

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av pean92 » 21 aug 2016 22:28

Manor skrev:Spontant så föredrar jag att köra alla forum i Tapatalk på iPad och mobil.
Kommer det att läggas till igen? Det är mig veterligen ingen kostnad förknippad med det för forumägare.

+ 1 på det! :)

Användarvisningsbild
Mattemaz
Medlem
Inlägg: 340
Blev medlem: 28 apr 2013 21:00
Ort: Alingsås

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Mattemaz » 22 aug 2016 03:10

pean92 skrev:
Manor skrev:Spontant så föredrar jag att köra alla forum i Tapatalk på iPad och mobil.
Kommer det att läggas till igen? Det är mig veterligen ingen kostnad förknippad med det för forumägare.

+ 1 på det! :)
Me like =) här med! Bästa appen ju.

Användarvisningsbild
tumba25
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 452
Blev medlem: 01 nov 2008 16:42
Ort: Kokkola, Finland
Kontakt:

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av tumba25 » 22 aug 2016 15:57

Spontant så nej, den är borta för att stanna borta. Det kostar inget för forumägaren men innebär extra arbete och mer saker som eventuellt kan användas för att hacka forumet. Det har inte gjorts någon säkerhetsgranskning av Tapatalk för phpBB eller rättare sagt så fick dom avslag (NDA, kan inte berätta varför) och har inte skickat in något nytt sen dess, vad jag vet. Vissa andra forum granskar inte tillägg/plugins.

Anpassningen till telefoner är inte fullständig än, men det kommer. Men sista ordet om det har ju forumägaren.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Bananen » 22 aug 2016 20:20

Jag röstar för "Tapatalkstöd", den är klockren för att läsa "forum" i telefonen! :jeps
/ Hälsningar Thomas

Lonne
Ny Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 19 mar 2010 21:41

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Lonne » 22 aug 2016 21:34

Rösta också på Tapatalk, bästa sättet att läsa forum

jonkegtx
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1924
Blev medlem: 06 dec 2011 23:52
Ort: Mjöhult(Höganäs)

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av jonkegtx » 23 aug 2016 14:38

Säkerhetstänk är ju bra såklart men jag tror att frekvensen besök/inlägg kommer att minska utan tapatalk. :-/

Användarvisningsbild
Rasseman
Medlem
Inlägg: 211
Blev medlem: 06 aug 2014 22:29

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Rasseman » 23 aug 2016 18:36

Tycker det redan har minskat :/

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Cogo » 23 aug 2016 19:29

Aldrig använt mig av tapatalk, har aldrig förstått varför jag skulle ha det eftersom jag inte har haft några problem att använda forum i webbläsarna

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Funk » 24 aug 2016 06:58

Jag använde Tapatalk ett litet tag, men hade mest strul med att en del forum inte körde rätt version. Nuförtiden fungerar det kanske bättre, men jag tycker det fungerar bra att köra direkt i webläsaren på alla mina plattformar..

Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Manor » 28 aug 2016 18:28

Jag märker själv att jag inte är inne lika ofta längre då merparten av min forumläsning görs via Tapatalk.
Då jag själv har ett phpBB baserat forum med Tapatalk stöd så kan jag inte riktigt hålla med om att det är knöligt att få till...säkerhetstänket i all ära men vi talar om ett bilvårdsforum och inte en bank...vad är egentligen problemet?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Bananen » 28 aug 2016 18:29

Manor skrev:Jag märker själv att jag inte är inne lika ofta längre då merparten av min forumläsning görs via Tapatalk.
Då jag själv har ett phpBB baserat forum med Tapatalk stöd så kan jag inte riktigt hålla med om att det är knöligt att få till...säkerhetstänket i all ära men vi talar om ett bilvårdsforum och inte en bank...vad är egentligen problemet?
:nicka :jeps
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
tumba25
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 452
Blev medlem: 01 nov 2008 16:42
Ort: Kokkola, Finland
Kontakt:

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av tumba25 » 30 aug 2016 14:06

Det är fel att tänka att det inte är en bank, så säkerheten kan ignoreras.

Kommer man väl åt databasen och/eller forumets filer så kan man placera skadlig kod som sprider sig till dom som besöker sidan. En "key logger" eller bakdörr kan göra mycket skada.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Manor » 30 aug 2016 14:25

tumba25 skrev:Det är fel att tänka att det inte är en bank, så säkerheten kan ignoreras.

Kommer man väl åt databasen och/eller forumets filer så kan man placera skadlig kod som sprider sig till dom som besöker sidan. En "key logger" eller bakdörr kan göra mycket skada.
Visst, det kanske stämmer...men när nu merparten av de forum som jag använder har Tapatalk-stöd så vet jag inte om risken att drabbas direkt har minskat för mig personligen ändå. Det känns som om målet för en attack kanske inte riktas till ett tämligen smalt forum som detta, men vad vet jag...

Tapatalk får anses vara ett tillägg som ska underlätta för användarna och kanske är värt lite merjobb från forumteknikernas sida för att öka trafiken.

Det är ju dock ägaren som bestämmer :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Tapatalk borta.

Inlägg av Cogo » 30 aug 2016 19:11

Manor skrev:
tumba25 skrev:Det är fel att tänka att det inte är en bank, så säkerheten kan ignoreras.

Kommer man väl åt databasen och/eller forumets filer så kan man placera skadlig kod som sprider sig till dom som besöker sidan. En "key logger" eller bakdörr kan göra mycket skada.
Visst, det kanske stämmer...men när nu merparten av de forum som jag använder har Tapatalk-stöd så vet jag inte om risken att drabbas direkt har minskat för mig personligen ändå. Det känns som om målet för en attack kanske inte riktas till ett tämligen smalt forum som detta, men vad vet jag...

Tapatalk får anses vara ett tillägg som ska underlätta för användarna och kanske är värt lite merjobb från forumteknikernas sida för att öka trafiken.

Det är ju dock ägaren som bestämmer :).
Vad är det som gör tapatalk så bra? Vad blir skillnaden mot att köra samtliga forum i webläsare?

Skriv svar