Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bilvårdsforum 2.0!

Ta som vana att läsa här, all information om forumet från administratörer skrivs här. Du kan också ställa frågor om det är nån funktion du funderar på.
Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Fox32 » 13 aug 2014 18:11

garagehunden KL skrev:Fasen vad bra det blev! Mycket snyggt. Vilka webdesigners vi har här...

"Nya trådar" var ganska få inlägg på nu. Är det inte antal inlägg den sidan visar upp eller är det under viss tid den registrerar?

--
Oj, nu blev det annan färg på bakgrunden. Och avataren är mindre.

Lite som parallella världar. Är jag på två forum samtidigt tro. Nåja, det klarnar väl.
Bakgrunden blir blå bakom inlägg som är nya sedan senast du loggade in. Så fort sidan laddats om så blir det grå bakgrund igen. Det är för att man enkelt skall se vilka inlägg man inte läst =)

EDIT: Nu kommer alla poster vara blå i trådar ni inte besökt på nya siten. Gå in i en forumkategori (alltså inte alla trådar, utan bara in i kategorin) Där kan ni klicka på knappen markera alla trådar som lästa. Då börjar ni om på ny kula liksom =)

Prova välja knappen med nya inlägg istället. Nya trådar är det nog inte så många per dygn som skapas. Kan vara därför =)
Senast redigerad av 1 Fox32, redigerad totalt 14 gånger.
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem
Inlägg: 339
Blev medlem: 22 jun 2013 13:16

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av garagehunden KL » 13 aug 2014 19:52

Fox32 skrev:
Bakgrunden blir blå bakom inlägg som är nya sedan senast du loggade in. Så fort sidan laddats om så blir det grå bakgrund igen. Det är för att man enkelt skall se vilka inlägg man inte läst =)
Tänkte sen det nog var så, bra.

fredda88
Ny Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 24 jul 2014 22:58

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av fredda88 » 14 aug 2014 12:40

Snyggt, bra jobbat!

Användarvisningsbild
latisen
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 248
Blev medlem: 08 apr 2014 22:32
Ort: Hässleholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av latisen » 15 aug 2014 12:58

Nu fungerar tapatalk också. Push kommer inte fungera förrens API nyckeln är helt på plats!

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
Ort: Gävleborg

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av fisher91 » 15 aug 2014 13:29

Bara jag som inte kan logga in via google chrome? det står att man blir inloggad sen blir dirigerad automatiskt till ett annat fönster där helt plötsligt man inte är inloggad. firefox går bra
Automatlådor

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Norrhyttan » 15 aug 2014 13:31

fisher91 skrev:Bara jag som inte kan logga in via google chrome? det står att man blir inloggad sen blir dirigerad automatiskt till ett annat fönster där helt plötsligt man inte är inloggad. firefox går bra
Var samma för mig i Safari, tills jag rensade cookies.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Bananen » 15 aug 2014 13:37

Norrhyttan skrev:
fisher91 skrev:Bara jag som inte kan logga in via google chrome? det står att man blir inloggad sen blir dirigerad automatiskt till ett annat fönster där helt plötsligt man inte är inloggad. firefox går bra
Var samma för mig i Safari, tills jag rensade cookies.
Stämmer bra, rensa cookies för bilvårdsforum och du är hemma! :nicka :jeps
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
latisen
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 248
Blev medlem: 08 apr 2014 22:32
Ort: Hässleholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av latisen » 15 aug 2014 13:42

Detta skall ha varit sista delen i pusslet som kan strula, nu bör allt flyta på med inläggningar, tapatalk och annat.

Användarvisningsbild
ville_vonka
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 jul 2013 00:29
Ort: Uppsala

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av ville_vonka » 15 aug 2014 15:35

Jag loggas dock inte automatiskt in när jag går in på sidan (även om jag markerat det alternativet), måste logga in varje gång jag går in på sidan. Det funkade finfint igår eftermiddag/kväll.

Columbus
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: 24 maj 2011 19:44

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Columbus » 15 aug 2014 15:49

Den nya designen är klockren! Sjukt bra jobbat! :D

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Fox32 » 15 aug 2014 19:03

Columbus skrev:Den nya designen är klockren! Sjukt bra jobbat! :D
Tack! :D kul att du gillar den..
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Abyss
Moderator
Moderator
Inlägg: 662
Blev medlem: 08 maj 2010 18:12
Ort: Dals-Ed

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Abyss » 15 aug 2014 19:27

Som jag sagt förut så är det en klar förbättring.. om det hade gått att logga på i IE.. Jag har rensat cookies men.. vad gör jag för fel?? Nu använder jag Chrome men min favvo är IE.. varför?.. därför! :D :D

Hjälp mig någon
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Fox32 » 15 aug 2014 20:16

Abyss skrev:Som jag sagt förut så är det en klar förbättring.. om det hade gått att logga på i IE.. Jag har rensat cookies men.. vad gör jag för fel?? Nu använder jag Chrome men min favvo är IE.. varför?.. därför! :D :D

Hjälp mig någon
Hmm. Låter mysko. Jag har kollat i en väldig massa olika webbläsare och det skall fungera.. Vad har du för version av Chrome?
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Abyss
Moderator
Moderator
Inlägg: 662
Blev medlem: 08 maj 2010 18:12
Ort: Dals-Ed

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Abyss » 15 aug 2014 20:32

Fox32 skrev:
Abyss skrev:Som jag sagt förut så är det en klar förbättring.. om det hade gått att logga på i IE.. Jag har rensat cookies men.. vad gör jag för fel?? Nu använder jag Chrome men min favvo är IE.. varför?.. därför! :D :D

Hjälp mig någon
Hmm. Låter mysko. Jag har kollat i en väldig massa olika webbläsare och det skall fungera.. Vad har du för version av Chrome?
I Chrome så fungerar det att logga på men när jag använder IE så loggar jag på, blir inloggad och så blir jag flyttad till huvudsidan och där är jag utloggad igen.. Det är IE och inte Chrome som är problemet vid inloggningen tyvärr.

Som sagt så rensade jag cookies i IE men det hjälpte inte. Fungerade bra igår men idag har det varit problem.. eller snarare inte alls för jag kan inte komma in. :)
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av e_king » 15 aug 2014 20:33

Gillar det nya skarpt. Det var väl behövligt med en uppdatering. Mycket bra jobbat. :best :best :best
(Flytta nu ner gillaknappen m.m. så är det klockrent. :D )

/Fredrik

Användarvisningsbild
latisen
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 248
Blev medlem: 08 apr 2014 22:32
Ort: Hässleholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av latisen » 15 aug 2014 23:04

Abyss skrev:
Fox32 skrev:
Abyss skrev:Som jag sagt förut så är det en klar förbättring.. om det hade gått att logga på i IE.. Jag har rensat cookies men.. vad gör jag för fel?? Nu använder jag Chrome men min favvo är IE.. varför?.. därför! :D :D

Hjälp mig någon
Hmm. Låter mysko. Jag har kollat i en väldig massa olika webbläsare och det skall fungera.. Vad har du för version av Chrome?
I Chrome så fungerar det att logga på men när jag använder IE så loggar jag på, blir inloggad och så blir jag flyttad till huvudsidan och där är jag utloggad igen.. Det är IE och inte Chrome som är problemet vid inloggningen tyvärr.

Som sagt så rensade jag cookies i IE men det hjälpte inte. Fungerade bra igår men idag har det varit problem.. eller snarare inte alls för jag kan inte komma in. :)
Kolla så att inte IE väljer adressen bilvardsforum.rya.me, ändra isåfall till .se!

Abyss
Moderator
Moderator
Inlägg: 662
Blev medlem: 08 maj 2010 18:12
Ort: Dals-Ed

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Abyss » 15 aug 2014 23:12

latisen skrev:
Abyss skrev:
Fox32 skrev:
Abyss skrev:Som jag sagt förut så är det en klar förbättring.. om det hade gått att logga på i IE.. Jag har rensat cookies men.. vad gör jag för fel?? Nu använder jag Chrome men min favvo är IE.. varför?.. därför! :D :D

Hjälp mig någon
Hmm. Låter mysko. Jag har kollat i en väldig massa olika webbläsare och det skall fungera.. Vad har du för version av Chrome?
I Chrome så fungerar det att logga på men när jag använder IE så loggar jag på, blir inloggad och så blir jag flyttad till huvudsidan och där är jag utloggad igen.. Det är IE och inte Chrome som är problemet vid inloggningen tyvärr.

Som sagt så rensade jag cookies i IE men det hjälpte inte. Fungerade bra igår men idag har det varit problem.. eller snarare inte alls för jag kan inte komma in. :)
Kolla så att inte IE väljer adressen bilvardsforum.rya.me, ändra isåfall till .se!
Verkar som om det är självlagat.. När jag startade upp igen i IE så var jag inloggad? Men det är bra nu så jag är nöjd! :D :D Tackar för hjälpen
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av Fox32 » 16 aug 2014 00:00

Abyss skrev:
latisen skrev:
Abyss skrev:
Fox32 skrev: Hmm. Låter mysko. Jag har kollat i en väldig massa olika webbläsare och det skall fungera.. Vad har du för version av Chrome?
I Chrome så fungerar det att logga på men när jag använder IE så loggar jag på, blir inloggad och så blir jag flyttad till huvudsidan och där är jag utloggad igen.. Det är IE och inte Chrome som är problemet vid inloggningen tyvärr.

Som sagt så rensade jag cookies i IE men det hjälpte inte. Fungerade bra igår men idag har det varit problem.. eller snarare inte alls för jag kan inte komma in. :)
Kolla så att inte IE väljer adressen bilvardsforum.rya.me, ändra isåfall till .se!
Verkar som om det är självlagat.. När jag startade upp igen i IE så var jag inloggad? Men det är bra nu så jag är nöjd! :D :D Tackar för hjälpen
Super, bra att det fungerar.. =)
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av bigguns » 16 aug 2014 00:02

Jag kommer inte in via IE. IE ändrar själv adressen från Bilvardsforum.se till ..........rya.me EFTER att jag klickat på logga in.

:?

mvh Fredrik

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Bilvårdsforum 2.0!

Inlägg av e_king » 16 aug 2014 06:13

Det går mycket snabbare med Tapatalk nu. [THUMBS UP SIGN] Plus att det verkar inte vara några trådar som missas som det var för mig förut.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Skriv svar