Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Orange sealer

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Kategoriregler
Bild
Bm10
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 jul 2010 14:07

Re: Orange sealer

Inlägg av Bm10 » 09 jul 2010 19:16

Hallå alla glada, fattar inte vad vissa tjafsar om , det är ju kanonprodukter båda två
på var sitt sätt , Pain Guard är ju helt perfekt till dörrgångar o även att toppa sitt
Lackskyd med ( o även allt i huset, Frun står bara som ett ? när man går lös på kyl o frys ) , Orange sealer är ju hur lätt som helst att torka av , en trasa i varje hand , Swiss swoss så är det klart å betart . Mvh P :cheers
Senast redigerad av 1 Bm10, redigerad totalt 14 gånger.

Gurkan
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: 06 apr 2009 18:38

Re: Orange sealer

Inlägg av Gurkan » 10 jul 2010 11:41

Mycket märkligt att man inte vill SKRYTA med vilket företag som står bakom produkten :?
För är det ett bra företag så säljer en sådan reklam ;) Lite som man skäms för vem som gör produkten.......kan det vara lidl? :)
Senast redigerad av 1 Gurkan, redigerad totalt 14 gånger.

marcus
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1180
Blev medlem: 28 sep 2008 16:38

Re: Orange sealer

Inlägg av marcus » 10 jul 2010 13:58

Gurkan skrev:Mycket märkligt att man inte vill SKRYTA med vilket företag som står bakom produkten :?
För är det ett bra företag så säljer en sådan reklam ;) Lite som man skäms för vem som gör produkten.......kan det vara lidl? :)
Det är kanske ett företag som levererar produkter till andra mer exklusiva märken, och inte vill att man skall använda deras namn. Det finns alltid två sidor på myntet...
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Orange sealer

Inlägg av bustorp » 10 jul 2010 19:11

marcus skrev:
Gurkan skrev:Mycket märkligt att man inte vill SKRYTA med vilket företag som står bakom produkten :?
För är det ett bra företag så säljer en sådan reklam ;) Lite som man skäms för vem som gör produkten.......kan det vara lidl? :)
Det är kanske ett företag som levererar produkter till andra mer exklusiva märken, och inte vill att man skall använda deras namn. Det finns alltid två sidor på myntet...
Eller kanske de levererar till mindre exklusiva märken o skäms för det..........det kan vara baksidan på myntet.

Personligen anser jag det mindre viktigt vem tillverkaren är, jag vill se säk.datablad, infoblad, produktblad eller kalla det vad ni vill.
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Orange sealer

Inlägg av yerfen » 15 jul 2010 18:40

För er som vill se säkerhetsdatabladet så kan ni maila till: bollnasbilvard@tele2.se
och begära det.

/Pär
Senast redigerad av 1 yerfen, redigerad totalt 14 gånger.
Bild

MVH Pär

MAX

Re: Orange sealer

Inlägg av MAX » 15 jul 2010 19:27

Det låter alldelles utmärkt Yerfen :jeps
Max.
Senast redigerad av 1 MAX, redigerad totalt 14 gånger.

Peter N
Ny Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 jul 2009 10:14

Re: Orange sealer

Inlägg av Peter N » 02 aug 2010 01:49

Intressant tråd!
Satt med precis samma frågeställningar som TS när jag kikade på medlet i bl.a BBV's webshop.

Egentligen är det ju ganska enkelt,
En produkt utvecklas i ett enda syfte, att tjäna pengar åt det bolag som står bakom den.
Hade produkten varit såpass bra som det sägs, finns det inte ett företag på denna planet som INTE velat skylta med sitt signum på etiketten, så är det bara. Eller hur?
Det handlar inte bara om vilka volymer som säljs, att göra sig ett namn på marknaden är oftast ännu mer viktigt - och ökar i sin tur värdet och omsättningen på bolagets andelar.
Vill man inte sätta sitt namn på etiketten finns det oftast en anledning, och sällan är den anledningen positiv ur kvalitetssynpunkt...
Det säger sig själv, varför skulle någon överhuvudtaget tillverka lackskydd som håller i ett år.. sen komma på den otroligt brighta idén att sälja samma produkt i en flaska med en apelsin på, billigare - och som i sin tur konkurrerar ut deras andra grymma lackskydd?
Gör man så handlar ofta om batchar som inte uppfyller kvalitetskraven, dom säljer man vidare för branding.

Att jämföra med Biltemas oljor och ICA's kaffe är ju precis vad man inte vill höra.
Det är lågprisprodukter med väldigt varierande kvalitet, där man aldrig riktigt vet vad man får.
(Oljorna har krav på specifikationer (ACEA och API), så där finns det alltid något att luta sig mot.)
Och varor av den typen av lågpris-branding är inte allt för sällan andra/tredjehandssortering från varierande leverantörer, är Orange sealer också det?
Ett sånt lackskydd vill iaf inte jag ha, jag vill veta vad som finns i burken om jag ska smeta det på mina bilar.

Oj, långt inlägg :shock:
MIn poäng är, jag kan inte se någon som helst anledning att hymla med vem som står bakom. Det leder bara till vilda spekulationer som definitivt inte kommer vara positivt i längden.

Får avsluta med att ge en eloge till BBV för webshoppen, riktigt trevlig! :)
Senast redigerad av 1 Peter N, redigerad totalt 14 gånger.

saarr
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 25 jul 2010 11:06

Re: Orange sealer

Inlägg av saarr » 02 aug 2010 19:47

Peter N skrev:Intressant tråd!
Satt med precis samma frågeställningar som TS när jag kikade på medlet i bl.a BBV's webshop.

Egentligen är det ju ganska enkelt,
En produkt utvecklas i ett enda syfte, att tjäna pengar åt det bolag som står bakom den.
Hade produkten varit såpass bra som det sägs, finns det inte ett företag på denna planet som INTE velat skylta med sitt signum på etiketten, så är det bara. Eller hur?
Det handlar inte bara om vilka volymer som säljs, att göra sig ett namn på marknaden är oftast ännu mer viktigt - och ökar i sin tur värdet och omsättningen på bolagets andelar.
Vill man inte sätta sitt namn på etiketten finns det oftast en anledning, och sällan är den anledningen positiv ur kvalitetssynpunkt...
Det säger sig själv, varför skulle någon överhuvudtaget tillverka lackskydd som håller i ett år.. sen komma på den otroligt brighta idén att sälja samma produkt i en flaska med en apelsin på, billigare - och som i sin tur konkurrerar ut deras andra grymma lackskydd?
Gör man så handlar ofta om batchar som inte uppfyller kvalitetskraven, dom säljer man vidare för branding.

Att jämföra med Biltemas oljor och ICA's kaffe är ju precis vad man inte vill höra.
Det är lågprisprodukter med väldigt varierande kvalitet, där man aldrig riktigt vet vad man får.
(Oljorna har krav på specifikationer (ACEA och API), så där finns det alltid något att luta sig mot.)
Och varor av den typen av lågpris-branding är inte allt för sällan andra/tredjehandssortering från varierande leverantörer, är Orange sealer också det?
Ett sånt lackskydd vill iaf inte jag ha, jag vill veta vad som finns i burken om jag ska smeta det på mina bilar.

Oj, långt inlägg :shock:
MIn poäng är, jag kan inte se någon som helst anledning att hymla med vem som står bakom. Det leder bara till vilda spekulationer som definitivt inte kommer vara positivt i längden.

Får avsluta med att ge en eloge till BBV för webshoppen, riktigt trevlig! :)





Många som tycker OS-informationen innehållit mycket hyss hyss!!!

Kan det vara så att " Sealern " är menad till något annat än billack ifrån början???
Och därför " skäms " över medlet ;)
Senast redigerad av 1 saarr, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 982
Blev medlem: 18 sep 2008 19:08

Re: Orange sealer

Inlägg av bustorp » 04 aug 2010 18:34

Du har helt rätt, Peter N, det luktar inte friskt, nytt o fräscht........det luktar knappt alls.
Bildligt talat alltså.......
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Skriv svar