Förfrågan till Lahega

Kategoriregler
Bild

Re: Förfrågan till Lahega

Inläggav bustorp » 29 juli 2010, 15:19

Crille skrev:Men bustorp, alla bor inte på landsbyggden vissa bor i städer som har återförsäljare för vissa produkter, och skulle jag åka för att få tag på Lahega som ex så har jag ca: 4kilometer till den åfaren och nr 2 ligger ca: 8kilometer ifrån... Så ditt resonemang håller inte när det gäller mig och staden jag bor i.

Jag skulle tro att det snarare är så att de flesta bor så att de har ganska långt till butiker med t ex fullt Lahegasortiment. Jag har drygt 3 mil enkel resa o jag tror ändå inte att sortimentet är fullt.
Det lönar sig nästan att skicka mina grejor med Schenker dessa tre mil i st f att jag åker o hämtar dem själv.
Kan jag då jobba in ett par hundringar under den tiden det tagit för mig att köra efter prylar så är det inget snack om vilket som blir mest lönsamt.
Så tänker jag.......... 8-)

Den här postorderhandeln tror jag har ökat oerhört de sista åren o blivit väldigt lönsam för alla inblandade parter. Mycket tack vare Tradera o liknande sajter,men även den sidohandeln som byggts upp runt Internet.
Annars hade knappast DHL eller Schenker byggt ut sina avhämtningsställen med sådan frenesi som de nu gör. Även Bussgods har ökat sina frakter (i a f häromkring), till chaufförernas stora förtret.
Priserna på frakterna har kompletterats o anpassats till konsumentnivå o det säljs t om kompletta frakter inkl. emballage.

BBV:s sortiment kommer hem till mig i min dator o jag kan frossa litervis med medel, trissor, leror, borstar, dukar, sprit, cigarrer o glada damer :shock: .
Jag klickar mig till en ny värld av rekondprylar för en sketen hundralapp i frakt......typ........ ;)
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Användarvisningsbild
bustorp

Föregående

Återgå till Lahega Kemi