Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

TEST- Dodo Juice Sour Power

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Skriv svar
danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 03 jun 2012 11:57

Hej!
Idag var det definitivt dags att tvätta bilen fick jag för mig, och valde att testa ett nytt shampo som åkte med vid beställningen från shinerama. det är ett vaxshampoo som innehåller carnaubavax, och dessutom baserar det sig på mitt favoritshampoo, BTBM!
Bilen var riktigt skitig
Bild
En bild på shampoot (observera att texten till bilderna finns ovan dito, inte nedan som brukligt)
Bild
Shampoot är nog den segaste historien jag någonsin påträffat, och när jag sköljde ur korken (efter att ha tillsatt en kapsyl i en 10l hink) så löste det sig inte, utan blev kvar som ett klet på bottnet i hinken. Men när jag sedan fyllde hinken full med varmt vatten, skummade det härligt, trots svag dosering, dessutom var äppeldoften angenäm!
Bild
Här har jag visserligen tagit lite av skumkronan, men var ett härligt skum under hela tvätten! Svampen gled lätt över lacken, men dock rann skummet av ganska snabbt, vilket (tror jag) kan ha att göra med att det innehåller vax, som gör att det rinner av
Bild
Sedan spolades bilen av, vilket gick utan problem, och tyckte inte att avrinningen förbättrats märkbart, men efter ca ½ min. så hade det mesta vattnet runnit bort, och det var väldigt lätt att torka. Dessutom fick ytan med Sv-vaxet sig ett riktigt lyft, fick nyvaxade pärlor, vilket nog betyder att detta shampoo är bäst på en välhållen bil (ofta vaxad/skyddad), där man bara vill få en boost. Men torkningen underlättades mycket tyckte jag, tog typ halva tiden av vad det vanligtvis tar.
Bild på obehandlad yta!
Bild

Men det bästa av allt var glansen efter torkning,. Bilen har inte fått något skydd sedan Collinite 476 någongång i sept.
Det har dock hållit relativt bra under vintern, men nu är det borta
Tyckte glansen blev lite krispig!
Bild

Efter detta dammsögs bilen, och ytorna torkades med AGs Interior Shampoo, funkar hyffsat!
Sammanfattning:
+
* Bra rengörande effekt och högt glanstal
* God doft
* Drygt
-
* Lite dyrt(men om man tänker på hur drygt det är så gör det egentligen ingenting)
* Rinner ganska snabbt av från lacken

Så i det stora hela blir det :best :best :best :best av :best :best :best :best :best skumkronor


Sedan kommer lite bonusmaterial. Provade polera med Menzerna PF på Gul (180mm :oops: )trissa lite. Viss skillnad
Bild

Kommentera gärna!
Senast redigerad av 5 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av Göran » 03 jun 2012 15:02

Får vi publicera detta i portalen?
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 03 jun 2012 15:41

Absolut, mer än gärna :D
Kommer även att testa fler produkter som är nya för mig under sommaren :jeps
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
JesperNilsson
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 553
Blev medlem: 04 mar 2010 12:55
Ort: Flen

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av JesperNilsson » 08 jun 2012 09:35

Kul med tester !! :) Bra jobbat Danne !

Ger dig :best :best :best :best :best
Senast redigerad av 1 JesperNilsson, redigerad totalt 14 gånger.

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 08 jun 2012 09:53

Tack så mycket Jesper!!
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

erihj
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 31 mar 2012 21:51

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av erihj » 08 jun 2012 22:24

Ja mer ingående tester från "oberonde" användare på forat efterlyses ;)

Tycker det är riktigt roligt och framförallt till hjälp när man sjävl vill testa något nytt!

Kanske så att man själv får ta sig i kragen och dokumentera mer ingående på de produkter man använder :!: :?:

Cred till dig :jeps
Senast redigerad av 1 erihj, redigerad totalt 14 gånger.

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 09 jun 2012 08:40

Tycker också det! Har tänkt testa lite andra produkter under sommaren med!! :D
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Gunther
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1268
Blev medlem: 10 maj 2009 19:18
Ort: Hällefors

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av Gunther » 19 jun 2012 21:39

Fint test! :cheers
Jättebra jobbat! Kul att du gör så många tester nu! Alltid en fint läsning...
Senast redigerad av 1 Gunther, redigerad totalt 14 gånger.

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 20 jun 2012 09:08

Gunther skrev:Fint test! :cheers
Jättebra jobbat! Kul att du gör så många tester nu! Alltid en fint läsning...
Tack Gunther! :jeps
Tycker själv att det är kul att testa, och så blir man ju sporrad när man mäker att andra gillar det man gör :D
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Simonizarn
Ny Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 jul 2012 07:44
Ort: Borgå, Finland

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av Simonizarn » 19 jul 2012 07:58

Blev ju tvungen att ta och registrera mig när jag såg att nån från samma [host] håla [host] skriver här :mrgreen: Ser bra ut det där, Har länge funderat på att beställa tvätt-/vaxgrejer utomlandsifrån men litar inte riktigt på (kom-)posten eftersom jag har haft strul med en massa bokbeställningar. Har alltså shinerama det bästa urvalet, hur är det med prisnivån? Var intressant att läsa din utvärdering av shampoot, en del lovordar Dodos produkter medan andra inte tycker att dom är lika bra.
Senast redigerad av 1 Simonizarn, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av Funk » 19 jul 2012 08:43

Shinearama är stabila, och levererar inte via posten utan speditör så det skall vara problemfritt.
Testa gärna deras "Stjärnagloss Tangerine" schampo och billiga washmitts om du ändå beställer därïfrån, dessutom är det guld att köpa hinkar med gritguard därifrån eftersom du betalar enhetspris på vikt och inte volym.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 19 jul 2012 09:19

Simonizarn skrev:Blev ju tvungen att ta och registrera mig när jag såg att nån från samma [host] håla [host] skriver här :mrgreen: Ser bra ut det där, Har länge funderat på att beställa tvätt-/vaxgrejer utomlandsifrån men litar inte riktigt på (kom-)posten eftersom jag har haft strul med en massa bokbeställningar. Har alltså shinerama det bästa urvalet, hur är det med prisnivån? Var intressant att läsa din utvärdering av shampoot, en del lovordar Dodos produkter medan andra inte tycker att dom är lika bra.
Jaha, så nu är jag äntligen inte mera ända från södra Finland!
Men tänk att det finns två från denna hål... fina plats! :lol:
Välkommen!
Och beställning från shinearama funkar superbra, var också skeptisk, men när jag insåg hur bra det funkade, kommer definitivt att beställa mer därifrån... :nicka
Lycka till!
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.

Simonizarn
Ny Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 19 jul 2012 07:44
Ort: Borgå, Finland

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av Simonizarn » 30 jul 2012 10:43

Tack för tipsen, måste bekanta mig med shinearamas urval & göra en beställning! Brukar ju gå så att man 'förköper sig' och det blir dyrt så tusan men vad gör man inte för att hålla bilen i skick. Brukar ju faktiskt löna sig att beställa lite mer på en gång så att inte portot blir så stort i proportion.
Senast redigerad av 1 Simonizarn, redigerad totalt 14 gånger.

danne5
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1591
Blev medlem: 30 dec 2010 14:24

Re: TEST- Dodo Juice Sour Power

Inlägg av danne5 » 30 jul 2012 10:55

Japp, Och kom ihåg koderna(rabatt)... sktu5 ger 5% och H9118 ger 8%, man kan spara en lite summa på det! :jeps

Skriv svar