Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Orchard Autocare - Glitz

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Orchard Autocare - Glitz

Inlägg av e_king » 14 okt 2013 21:50

Provade Glitz, medel för bl.a plastlister och däck. Jag låter bilderna tala för sig själva.

Bild[/img]

Bild

Bild

Plättlätt att använda med en konsistens lite mer trögflytande än vatten. Alldeles lagom för att fylla ut där svampen inte nådde. Ganska blank yta som man nog kan eftertorka för att få lite mattare. Däcken blev inte lika blanka. Så håller vi tummarna för hållbarhet igen. :)

/Fredrik
Senast redigerad av 1 e_king, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Valkyr
Medlem
Inlägg: 224
Blev medlem: 25 apr 2013 23:33
Kontakt:

Orchard Autocare - Glitz

Inlägg av Valkyr » 25 nov 2013 10:53

Gjorde en snabb skrubb av motorrummet när jag hade bilen i hallen häromdagen. Passade på att göra ett snabbtest av Glitz som Johan så vänligt skickade med!

Efter en liten dust med pensel och APCn blandad 1:20 så såg det ut såhär:

Bild

Bild

Bild

På vänstersidan petade jag på glitz med en liten tillklippt rätt tät svamp och på högersidan blev det orchard interior wizard utblandad med vatten och applicerad med microfibrerduk.

Sen såg det ut såhär:
Bild

Tycker nog resultatet med glitz blev lite jämnare och ganske uddens lite lite bättre matt yta. Som jag gillar. Interior wizard kräver lite mer arbete med en torr mf-duk för att få bort vissa blanka "fläckar".

Så glitz funkar utmärkt i motorrum också!
Tack för mig!
Senast redigerad av 1 Valkyr, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Orchard Autocare - Glitz

Inlägg av Perra83 » 25 nov 2013 11:12

Snyggt!!

Matt yta gillar vi. Högblank plast vet ja inte om jag har sett på någon bil från fabrik :roll:
Senast redigerad av 1 Perra83, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Valkyr
Medlem
Inlägg: 224
Blev medlem: 25 apr 2013 23:33
Kontakt:

Orchard Autocare - Glitz

Inlägg av Valkyr » 25 nov 2013 12:01

Perra83 skrev:Snyggt!!

Matt yta gillar vi. Högblank plast vet ja inte om jag har sett på någon bil från fabrik :roll:
Nej, och tur är väl det! ;)

Skriv svar