Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Recension Menzerna FG, SF & PL med bild

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Istvan
Ny Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 nov 2013 02:56
Ort: Borås
Kontakt:

Recension Menzerna FG, SF & PL med bild

Inlägg av Istvan » 07 nov 2013 03:51

Hej på er!

Efter jag bestämt att jag ska börja polera igen, denna gång i min bilfirma, så börja jag läsa runt mycket och fastna för Menzerna, kört 3M och flera andra märken innan. Men gillar alltid att prova nytt.

Så körde alla 3 produkter på min bil för 1 månad sedan ungefär. En sak som slog mig på alla 3 var hur lättarbetade de är. Framförallt att ta bort medlen, där många andra kan vara riktigt jobbiga.

FG400 var fantastiskt med tanke på vilken otroligt fin glans den gav efter sig för att vara en så "grov" produkt. Väldigt förvånande, SF var bra och gav en ännu bättre glans på lacken. Den upplevde jag var lättare att torka av efter några min, så gjorde en till panel, och torka av den förra efter det.

Men PL gav verkligen en super finish, grymt djup, bra hal och en fin glans. Verkar hållt sig bra den månaden jag haft på den. Och känner att bilen håller sig renare längre nu. Jag kör ändå rätt mycket.

Applicerade alla 3 produkter med RG S3000 oscillerande maskin, med olika pads.
Här har vi en bild på min CC när den blev klar, från min mobil utan några filter :)

Bild

Hoppas bilden funkar, tog den från FB med min iPad så kan finnas risk att det inte blir bra.. :)
Ha det bra!
Senast redigerad av 1 Istvan, redigerad totalt 14 gånger.
István från Borås

AUTOi.se & FOTOi.se

Användarvisningsbild
Istvan
Ny Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 07 nov 2013 02:56
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Recension Menzerna FG, SF & PL med bild

Inlägg av Istvan » 07 nov 2013 03:55

Här har vi en bild jag tog idag på en av bilarna från hallen som snart ska ut på annons. En Alpin-vit BMW 320d M-sport. Endast gjort SF på den för var redan i bra skick, eller rättare sagt väldigt bra för att ha gått 15000 mil!

Bild

Ska visa lite riktiga bilder längre fram, är ju även fotograf, men inte alltid man orkar klonka runt på massa tung utrustning :)

Edit: kan ju tillägga jag köpte paketet från Reservdelsgurun, paket med maskin alla 3 medel i mindre flaskor förutom PL som var i normalflaskan tror jag. Men för ett riktigt bra pris, och fick varorna dagen efter :jeps kommer def fortsätta använda Menzerna!
István från Borås

AUTOi.se & FOTOi.se

Skriv svar