Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Schampo till foam lance

Lödder eller parfymdoftande skumbad, vad föredrar du?
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av Manor » 23 aug 2015 22:40

Då har jag ingen aning om vad som sätter igen mitt filter.

Vi har inte direkt hårt vatten där jag bor...inget problem med igensatta duschmunstycken etc. det är bara filtret i foam lancen som sätts igen och allt i den är vitt (som går att torka av lätt). Detta dilemma gör det trist att använda foam lancen...det finns alltid en osäkerhetsfaktor att det inte kommer att fungera.

Kanske är det filtret som är för tätt och skulle må bra av att bytas. Tyvärr så är kostnaden hög för ett filter i Sverige...halva priset eller längre från England. Det får väl bli något tillägg till en kommande beställning för jag gillar ju verkligen att skumma ;).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av Funk » 24 aug 2015 07:09

Skumt (!) det där med filtret. min (från BBV) har aldrig gjorts ren och har ändå till och med skummat huset ett par gånger...

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av ostkroken » 24 aug 2015 09:24

Jag har heller aldrig behövt rengöra min.

¡¿¡¿

remru218
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: 04 jun 2015 12:33
Ort: Linköping

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av remru218 » 24 aug 2015 10:21

Perra83 skrev:Tredje året med samma filter. En gång har ja rengjort mitt filter i BBV foamlancen. Använder oftast Cotton Candy el ARTI GREEN + lite ARTI+.
Vilken fördelning har du på din blandning av Arti green och Arti+ i foamlance?


Skickat från min bil

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av progge » 24 aug 2015 12:07

Manor skrev:Då har jag ingen aning om vad som sätter igen mitt filter.

Vi har inte direkt hårt vatten där jag bor...inget problem med igensatta duschmunstycken etc. det är bara filtret i foam lancen som sätts igen och allt i den är vitt (som går att torka av lätt). Detta dilemma gör det trist att använda foam lancen...det finns alltid en osäkerhetsfaktor att det inte kommer att fungera.

Kanske är det filtret som är för tätt och skulle må bra av att bytas. Tyvärr så är kostnaden hög för ett filter i Sverige...halva priset eller längre från England. Det får väl bli något tillägg till en kommande beställning för jag gillar ju verkligen att skumma ;).
Jag har fått ett stopp i min foamlance.
Ställde den i solen utan för en port medans jag tvättade i hall.
Blev helt tät på fem minuter.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Johan66
Medlem
Inlägg: 93
Blev medlem: 16 apr 2015 14:30

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av Johan66 » 27 aug 2015 08:54

remru218 skrev:
Perra83 skrev:Tredje året med samma filter. En gång har ja rengjort mitt filter i BBV foamlancen. Använder oftast Cotton Candy el ARTI GREEN + lite ARTI+.
Vilken fördelning har du på din blandning av Arti green och Arti+ i foamlance?


Skickat från min bil

Är också nyfiken på denna blandningsfördelning

/ J

EJO Auto
Ny Medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 apr 2019 22:37
Kontakt:

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av EJO Auto » 07 aug 2019 18:29

Brukar använda Valet pros Ph neutral snow foam till underhållstvättar/måttligt nedsmutsade bilar, funkar mycket bra!
Måste ta och testa BBV`s foam har hört mycket gott om det!

Användarvisningsbild
MRisberg
Medlem
Inlägg: 467
Blev medlem: 10 jun 2018 22:26
Ort: Täby, Sthlm
Kontakt:

Re: Schampo till foam lance

Inlägg av MRisberg » 08 aug 2019 00:44

Jag har en del Arti+ kvar att använda, liksom lite annat med, innan jag köper / testar något annat.

Alltså .. Den foamar på bra tycker jag, jämfört med bilder på annat jag sett iaf. Har själv inte foamat ngt annat schampo så har inget att jämföra med. Rengöringseffekten var det nog inget fel med. Jag klantade mig lite sist jag använde det däremot och missade två ställen på en dörrpanel. (Det var faktiskt riktigt dåligt med ljus i GDSen den gången (fel på någon rörelsesensor), och jag ogillar att göra sånt som ska vara hobby och avkopplande mot klockan. Blev smått irriterad faktiskt, av andra brister med - som att slangen till högtrycket var så kort att jag inte kunde spruta bilen runt utan fick ”parkera” om bilen mitt under tvätt.) Svart bil.

Är sugen på att testa att foama och tvätta med BBVs Ultra Shine nån gång framöver - även om det inte står något om foaming om den.
Golf VI (2009) 1.4 TSI 122 hk DSG 7, Svart

Skriv svar