Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lacksydd På Ny Bil

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
andreas_93
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 jul 2011 23:29

Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av andreas_93 » 28 sep 2014 20:11

Hej!
Då va det dags att plocka ut en ny bil igen,
så min fråga är vad ska man lägga som lackförsegling?
ska man satsa på ett 2komp skydd direkt eller ett vanligt 1komp??

Orix
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 aug 2014 16:02

Re: Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av Orix » 28 sep 2014 21:05

2komp direkt lika bra är ju vinter snart :)
PPS tycker jag är väldigt bra kanske svårare få tag som privat person men går säkert lösa på något vänster :jeps

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av Manor » 28 sep 2014 22:20

Jag valde Glare...det får sitta i vinter och till våren kanske det blir ett keramiskt lackskydd.
Till saken hör att bilen ska in på rostskyddsbehandling och då vet jag att de tvättar av den med kallavfettning (typ)...och jag vill nog att ett keramiskt skydd ska få härda ett tag innan kallavfettning. Glare är ju bara att dra på ett ytterligare lager när andan faller på...
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

andreas_93
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 jul 2011 23:29

Re: Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av andreas_93 » 30 sep 2014 10:19

Har fått tips att lägga på AutoSmarts Silver One, är det någon som har någon erfarenhet om den?

Apelros
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 572
Blev medlem: 13 jul 2012 11:43
Ort: "Sweden Rock" kommunen (Sölvesborg)

Re: Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av Apelros » 30 sep 2014 10:49

andreas_93 skrev:Har fått tips att lägga på AutoSmarts Silver One, är det någon som har någon erfarenhet om den?
Jag har lagt Silver One på många bilar o tycker denna är kanon för att vara en 1-komp lackskydd. Men som sagt innan är de många 2-komp som är bra/bättre/bäst. Bollnäs egna 2-komp ligger på min bil idag, funkar bra.

La lackskydd på en polares nya v60 härom dagen, blev Pingens 1-komp. Mesta för att de skulle ligga något skydd på den över vintern, sen blir de en 2-komp till våren.


Skickas från min iPad via Tapatalk
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Lacksydd På Ny Bil

Inlägg av Cogo » 30 sep 2014 10:56

Om jag skulle ta ut en helt ny bil så skulle jag personligen lägga på ett keramiskt lackskydd, Opti-Coat, C1 eller CquartzUK. Om man inte vill detta så finns det många andra bra skydd både 2-komp och 1-komp som är bra som man kan lägga själv.

2-komp:

Zirconite
BBV:s T3
Pingens 2-komp
Diamondbrite

1-komp

Silver One
Pingens Artic seal
Polishangel Master Sealant
Autobright Super Endurance

Sen finns det många fler 1-komp skydd som är bra men dessa är de jag nu kan komma på som ger långvarigt skydd.

Skriv svar