Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur välja behandling?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Marcus78
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 sep 2017 22:11

Hur välja behandling?

Inlägg av Marcus78 » 06 sep 2017 22:22

Hej!

Ny på forumet och söker med ljus och lykta efter den bästa behandlingen jag kan ge min bil. Har beställt en helt ny bil och vill ge den det bästa pengar kan köpa. Jag vill inte behandla den själv för jag känner inte att jag behärskar det. Eventuella efterbehandlingar kan jag utföra.

Jag bor i Göteborgsområdet så om det är i närheten så vore det bra. Jag har haft kontakt med ett antal detail center och alla är ju bäst när man frågar ;)

Skall man gå på feeling, vilka produkter de använder eller hur rent det är i lokalen?

Keramiskt eller inte?

Hur resonerar ni?

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av Lundberg » 07 sep 2017 11:17

Frågan är ju vart din smärtgräns ligger. Man kan ju lägga ppf på hela bilen, då är den skyddad mot det mesta inkl stenskott. Men en hel bil landar på 60k. Om man nöjer sig med ppf på utsatta ställen kanske man kommer undan med 10-12k.
Annars när det kommer till lackskydd så tycker helt klart att du ska satsa på ett keramiskt
// Jack

Marcus78
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 sep 2017 22:11

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av Marcus78 » 07 sep 2017 12:10

Har också fått priser på 60K för hel PPF och det är väl lite väl mycket kan jag tycka även om det hade känts bra i själen.

Är lite intresserad av Ceramic Pro, något rätt måste de ju göra kan jag tycka. Eventuellt lägga PPF på utsatta områden.

speedy
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 20 apr 2011 23:04
Ort: Ohamn

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av speedy » 07 sep 2017 12:56

Skulle gärna höra mer synpunkter kring Ceramic Pro, har läst en del väldigt negativa inlägg på utländska forum om dem och hur de gör allt för att tjäna pengar och behandlar sina ÅF uselt med dåligt bemötande och service samt bristfällig information om produkten osv. Kändes ju ganska oroande utifrån det. Men man vet ju aldrig riktigt, de som skrivit detta har ju varit personer som varit ÅF eller har haft nära kontakter till dem men det kan ju ligga annat bakom också så klart!

Marcus78
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 06 sep 2017 22:11

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av Marcus78 » 07 sep 2017 14:30

speedy skrev:Skulle gärna höra mer synpunkter kring Ceramic Pro, har läst en del väldigt negativa inlägg på utländska forum om dem och hur de gör allt för att tjäna pengar och behandlar sina ÅF uselt med dåligt bemötande och service samt bristfällig information om produkten osv. Kändes ju ganska oroande utifrån det. Men man vet ju aldrig riktigt, de som skrivit detta har ju varit personer som varit ÅF eller har haft nära kontakter till dem men det kan ju ligga annat bakom också så klart!
Svårt att veta, de borde väl inte bli långlivade om de gör usla jobb och dåliga produkter. Inte så lätt att få tag i folk som har ceramic pro på bilen så lite svårt att få riktigt bra feed back.

speedy
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 20 apr 2011 23:04
Ort: Ohamn

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av speedy » 07 sep 2017 15:01

Marcus78 skrev:
speedy skrev:Skulle gärna höra mer synpunkter kring Ceramic Pro, har läst en del väldigt negativa inlägg på utländska forum om dem och hur de gör allt för att tjäna pengar och behandlar sina ÅF uselt med dåligt bemötande och service samt bristfällig information om produkten osv. Kändes ju ganska oroande utifrån det. Men man vet ju aldrig riktigt, de som skrivit detta har ju varit personer som varit ÅF eller har haft nära kontakter till dem men det kan ju ligga annat bakom också så klart!
Svårt att veta, de borde väl inte bli långlivade om de gör usla jobb och dåliga produkter. Inte så lätt att få tag i folk som har ceramic pro på bilen så lite svårt att få riktigt bra feed back.
Det är ju onekligen så samtidigt är det nog relativt få som tydlige kan avgöra om en coating är bra eller mindre bra och det kan även vara så at produkten är bra men att företaget i sig är mindre bra så klart :)

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 725
Blev medlem: 07 jun 2015 22:35
Ort: Heby (Uppsala)

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av Lundberg » 08 sep 2017 13:32

Jag tror ärligt att det kvittar vilket skydd man väljer i premiumkategorien. Bara den som lägger är bekväm med att lägga just det skydd denne har valt att köra på och håller högsta noggrannhet
// Jack

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem
Inlägg: 113
Blev medlem: 04 aug 2013 12:40

Re: Hur välja behandling?

Inlägg av Pajosv » 26 jun 2018 20:05

Marcus78 skrev:Hej!

Ny på forumet och söker med ljus och lykta efter den bästa behandlingen jag kan ge min bil. Har beställt en helt ny bil och vill ge den det bästa pengar kan köpa. Jag vill inte behandla den själv för jag känner inte att jag behärskar det. Eventuella efterbehandlingar kan jag utföra.

Jag bor i Göteborgsområdet så om det är i närheten så vore det bra. Jag har haft kontakt med ett antal detail center och alla är ju bäst när man frågar ;)

Skall man gå på feeling, vilka produkter de använder eller hur rent det är i lokalen?

Keramiskt eller inte?

Hur resonerar ni?
År 2013 köpte jag en helt ny bil. Första två månaderna använde jag mina äldre produkter. Efter mycket letande kom jag fram till Ultimas produkter. Sedan dess har jag varit Ultima trogen. Deras lackskydd är löjligt enkelt att applicera, men det håller inte riktigt lika länge som MR Cap, DiTec och liknande.

Jag handtvättar bilen en till två gånger i månaden och stryker på Ultima Paint Guard Plus åtminstone en gång per månad, med undantag av den allra kallaste vintertiden.

Det tar mig 10 minuter att applicera skyddet när bilen är torr. Har för mig att flaskan inföll en deciliter och kostade 179 kr. Hutlöst literpris, men då hade jag lagt sammanlagt 30 lager under två års tid. Och då blir det billigt.
Das Beste oder nichts - Gottlieb Daimler

Skriv svar