Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som testat detta ?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
ALSUM
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 mar 2018 09:08

Någon som testat detta ?

Inlägg av ALSUM » 24 mar 2018 09:26

Hej !
jag har fastnat rejält med detta med bilvård eller lackskydd och rengöring i huvutaget.
Har alltid vart noga med tvätt och puts med mina grejer och försöker nu utöka lite med att hjälpa andra att få till sina bilar och mc. Jag har haft billgare poler maskiner under flera år men gjorde nu slag i saken och skaffade mig en Rupes Polermaskin Mark II DLX BigFoot 15 som verkar vara grym att jobba med!.
Nu är det så att jag har en helt ny bil som jag vill lägga ett riktigt bra lacksydd på.
Skaffade Arctic Seal 2.0 P.T.F.E. Är det någon här som testat detta ?

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Någon som testat detta ?

Inlägg av Funk » 24 mar 2018 09:59

Jag har inte provat just den, men deras Polish & Sealant med PFTE är en bra och ganska hållbar enstegsprodukt så det är säkert helt OK.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Apelros
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 572
Blev medlem: 13 jul 2012 11:43
Ort: "Sweden Rock" kommunen (Sölvesborg)

Re: Någon som testat detta ?

Inlägg av Apelros » 25 mar 2018 20:03

Medlet du nämner är ett helt okej 1-komp lackskydd. Kört de på ett antal bilar o jag är nöjd med det. Prisvärt.

Deras 2-komp är oxå bra hållbarhet i.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10

Skriv svar